متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران


چگونه غذا خوردن با دندان مصنوعی را تنظیم کنیم؟

دندان مصنوعی در تهران

 

قبل از اینکه دندان مصنوعی داشته باشید، ایده داشتن یک مجموعه کامل از دندان ها و توانایی خوردن غذاهای متنوع ممکن است باعث شده باشد که مشتاقانه منتظر دریافت پروتز خود باشید.

با این حال، اکنون ممکن است کمی ناامید شوید، زیرا از راحتی و عملکردی که انتظارش را داشتید، لذت نمی برید، به خصوص زمانی که برای لذت بردن از یک وعده غذایی می نشینید.

نگران نباش مدتی طول می کشد تا به غذا خوردن با دندان مصنوعی عادت کنید.

 

در اینجا چند نکته کاربردی برای کمک به شما وجود دارد:

با غذاهای نرم شروع کنید

اگر پروتزهای سنتی و غیر ایمپلنتی دارید، ممکن است به لثه‌های شما فشار وارد کنند که اگر سعی کنید غذاهای سفت یا جویدنی بخورید، می‌تواند باعث ناراحتی شود. تا زمانی که با پروتز خود سازگار شوید، ممکن است بهتر باشد از غذاهای نرم و جویدنی راحت استفاده کنید.

چیزهایی مانند سس سیب، تخم مرغ نیم پز، پوره سیب زمینی و بلغور جو دوسر گزینه های خوبی هستند. در مورد پروتزهای ایمپلنت، شروع با غذاهای نرم نیز ایده خوبی است. با این حال، بیماران معمولاً می‌توانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به سراغ غذاهای بسیار سخت‌تر بروند.

 متخصص ایمپلنت در تهران  را از اینجا بشناسید.
متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

دمای غذا را بررسی کنید

برخلاف دندان‌های طبیعی، پروتزها انتهای عصبی ندارند و نمی‌توانند دما را حس کنند. بنابراین اثر عایق روی دهان دارند. برخی از مردم به دنبال یک غذای داغ هستند که خیلی دیر متوجه شده اند که این غذا برای مصرف بی خطر نیست. برای جلوگیری از سوختگی و ناراحتی، ایده خوبی است که قبل از شروع به خوردن، دمای غذاها را با لب های خود بررسی کنید.

آگاه باشید که طعم غذا ممکن است متفاوت باشد

پروتزهای سنتی برای قوس بالایی کام شما را می پوشاند که حاوی جوانه های چشایی است. بنابراین، برخی از غذاها ممکن است آنطور که انتظار دارید خوش طعم نباشند. خوشبختانه، پروتزهای ایمپلنت را می توان طوری ساخت که کام را نپوشانند. آنها یک گزینه عالی برای کسانی هستند که می خواهند از هر لقمه از وعده های غذایی خود لذت ببرند.

همچنین اهمیت بهداشت را در نظر داشته باشید. عدم تمیز کردن صحیح دندان مصنوعی ممکن است منجر به تجمع باکتری شود که ممکن است طعم ناخوشایندی ایجاد کند.

 اینستاگرام متخصص ایمپلنت در تهران

با دندان های جلوی خود گاز نگیرید

زمانی که دندان های طبیعی شما سالم بودند، احتمالا به راحتی می توانستید تکه ای از سیب را با دندان های جلویی خود بیرون بیاورید. متأسفانه، شما نمی توانید این کار را با دندان مصنوعی سنتی انجام دهید. پروتز شما ممکن است بی ثبات شود و باعث ناراحتی لثه شما شود. بهتر است غذای خود را به قطعات کوچک برش دهید و مستقیماً روی دندان‌های عقب خود ببرید تا بتوانید آن را بجوید.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

صبور باش

برخی افراد پس از چند هفته خود را با غذا خوردن با دندان مصنوعی سازگار می کنند. برای دیگران، ماه ها طول می کشد. اگر بعد از مدت طولانی متوجه شدید که هنوز با مشکل مواجه هستید، با دندانپزشکی که دندان مصنوعی شما را تهیه کرده است تماس بگیرید. آنها ممکن است قادر به ارائه کمک باشند.

پروتزهای سنتی می توانند توانایی شما را برای خوردن بسیاری از غذاها بازگردانند، اما آنها کاملاً شبیه دندان های واقعی نیستند. انجام اقدامات احتیاطی مناسب می تواند به شما کمک کند تا با کمترین سر و صدا با پروتز خود سازگار شوید.

با تمرین آشنا شوید

دکتر بهروز حبیبی در مطب دنداپزشکی خود در تهران، ناامیدی‌های ناشی از پروتزهای مصنوعی سنتی را درک می‌کنند، بنابراین اغلب بیمارانی را که دندان‌های از دست داده‌اند تشویق می‌کنند که به جای پروتزهای ایمپلنت از دندان مصنوعی استفاده کنند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع جایگزینی دندان با احساس طبیعی هستید، با تیم دوستانه ما تماس بگیرید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *