کامپوزیت دندان در تهران

کامپوزیت دندان در تهران


در این مقاله قصد داریم  به تفاوت های کامپوزیت و ایمپلنت در علم دندانپزشکی بپردازیم.

کامپوزیت دندان در تهران

از کامپوزیت دندان معمولا برای دندان های جلویی استفاده می شود. کامپوزیت ونیر در یک جلسه دندانپزشکی قابل انجام است.کامپوزیت می تواند نتایجی مانند روکش های لمینت دندان داشته باشد اما آسیب کمتری به دندان ها می زند. کامپوزیت ونیر مشابه ترین جایگزین برای روکش های لمینت دندان هستند.

 

مزیت های کامپوزیت

روکشهای کامپوزیت به جای اینکه  مانند روکش لمینت در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شوند ، توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی مستقیماً روی دندان ساخته می شوند. بنابراین می توان کامپوزیت دندان را در یک جلسه دندانپزشکی انجام داد و نیاز به آماده سازی یا تراشیدن مینای دندان ها ندارد. بدیهی است این بدان معناست که کامپوزیت دندان نسبت به روکشهای لمینت سرامیکی که نیاز به تراش دندان دارند ، محافظت کننده تر هستند. هزینه کامپوزیت دندان همچنین بسیار ارزان تر از قیمت لمینت دندان هست

باید در نظر داشته باشید که طول عمر کامپوزیت دندان کوتاهتر از روکشهای لمینت سرامیکی است و می توانند به تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشند (روکش های لمینت دندان به دلیل دوام 12-25 سال بسیار با دوام تر هستند و به ندرت به تعمیر و نگهداری نیاز دارند) .

ایمپلنت ها به عنوان درمانی برای جایگزینی دندان از دست رفته مناسب هستند. ولی  کامپوزیت دندان نمی تواند جایگزین دندان از دست رفته شود و فقط دندان موجود را پوشش می دهد.

ایمپلنت دندان

کاشت دندان یک ریشه جایگزین برای دندان شما است که همانند یک ریشه طبیعی دندان عمل می کند. در برخی موارد ، ایمپلنت دندان می تواند قوی تر باشد. ایمپلنت ها یک پایه ی پیچی شکل از آلیاژ تیتانیوم هستند ، که به استخوان فک پیچ می خورند.

بعد از انجام عمل ایمپلنت دندان و طی مدت تقریباً سه تا شش ماه ، پایه ایمپلنت به طور طبیعی با استخوان فک جوش می خورد. این فرایند به عنوان یکپارچگی استخوان شناخته می شود.

پیک ایمپلنت می تواند جایگزین بیش از یک دندان شود.

روش انجام ایمپلنت دندان در طی چند قرار ملاقات انجام می شود ، در طی جراحی ایمپلنت درد بسیار کمی وجود دارد و اگر در این مورد نگران هستید، متخصص ایمپلنت دندان از بی حسی موضعی استفاده می کند.

 

مزایای کاشت دندان

  • با مراقبت مناسب طول عمر ایمپلنت دندان می تواند بیست سال یا حتی بیش از بیست سال ادامه داشته باشند.
  • با گذشت زمان در ایمپلنت تغییر رنگ ، ترک خوردگی یا جابجایی رخ نخواهد داد.
  • رشد استخوان. تا حدی ایمپلنت ها می توانند رشد استخوان را نیز تحریک کنند.
  • هیچ مراقبت خاصی لازم نیست. بهداشت منظم دهان و دندان تمام مواردی است که برای حمایت از ایمپلنت لازم است.
  • بدون پوسیدگی دندان یا بیماری لثه. ترمیم کامل دهان.
  • از ایمپلنت ها می توان برای ترمیم کامل یک فک استفاده کرد.

 

اگر میخواهید به طور تخصصی تر از مشاوره دهان و دندان بهره مند شوید با مراجعه به صفحه اصلی میتوانید از خدمات ما استفاده کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *