متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی


مراقبت طولانی مدت از ایمپلنت های دندانی

مراقبت از ایمپلنت های دندانی

مراقبت از ایمپلنت های دندانی از همان ابتدا برای موفقیت طولانی مدت حیاتی است. آنها نباید به عنوان “مناسب و فراموش” در نظر گرفته شوند. چه ایمپلنت برای جایگزینی یک یا چند دندان داشته باشید، بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم ضروری است.

ایمپلنت های نادیده گرفته شده باعث ایجاد پلاک و تارتار می شوند و همچنین می توانند در برابر باکتری ها حساس باشند که ممکن است منجر به بیماری لثه شود. در صورت عدم درمان، این می تواند منجر به پری ایمپلنتیت شود که با بیماری پریودنتال اطراف دندان های طبیعی قابل مقایسه است.

این وضعیت به احتمال زیاد باعث درد، خونریزی، ناراحتی عمومی و در نهایت از دست دادن استخوان در اطراف ایمپلنت ها می شود. اگر به موقع تشخیص داده شود، می توان آن را مدیریت و درمان کرد، به همین دلیل است که معاینات منظم و نگهداری بسیار مهم است.

 

به گفته بنیاد بهداشت دهان، «چقدر خوب از ایمپلنت‌های خود مراقبت می‌کنید و اینکه آیا برای قرار ملاقات‌های منظم تعمیر و نگهداری خود مراجعه می‌کنید، بیشترین تأثیر را بر مدت زمان ماندگاری آن‌ها خواهد داشت. اگر از ایمپلنت‌های شما به خوبی مراقبت شود، و اگر استخوانی که روی آن نصب شده است قوی و سالم باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که برای سال‌های زیادی دوام بیاورند.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران  هستند.

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود به صورت روزانه مراقبت کنم؟

فقط به این دلیل که ایمپلنت‌ها ریشه‌های دندان مصنوعی هستند، به این معنی نیست که رژیم تمیز کردن دهان شما باید کمتر سخت‌گیرانه باشد. پلاک روی تاج ایمپلنت نیز جمع می شود و باکتری ها را در خود جای می دهد.

اگر محیط مناسبی برای رشد و نمو داشته باشد، باکتری ها می توانند تکثیر شوند و سمومی را آزاد کنند که برای بافت های اطراف تحریک کننده هستند. هم دندان های طبیعی و هم ایمپلنت های دندانی برای حمایت به بافت های سالم اطراف وابسته هستند.

برای محافظت از بافت اطراف ایمپلنت، ممکن است به نوار موم نشده یا نخ مخصوص ایمپلنت نیاز باشد. مسواک های بین دندانی و سایر وسایل کمکی تمیز کننده مانند نخ دندان ابزار مفیدی هستند.

ایمپلنت تک دندانی باید مانند یک دندان طبیعی درمان و تمیز شود. به طور دائم ثابت است، بنابراین تاج به طور معمول برای تمیز کردن برداشته نمی شود. شما ممکن است در مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است، مانند پشت دهان، ایمپلنت داشته باشید. تیم دندانپزشکی شما نحوه تمیز کردن آنها را به شما نشان می دهد و در مورد تجهیزات مناسب برای استفاده توصیه می کند.

اگر مایل به تماشای نمونه کارهای دکتر بهروز حبیبی هستید به اینستاگرام ایشان نگاهی بیندازید.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

انتظار چند تا چکاپ داشته باشم؟

معاینات منظم و مراجعه به متخصص بهداشت بخش مهم دیگری از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان است. متخصص ایمپلنت در تهران  در چند ماه اول پس از کاشت ایمپلنت، دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد که بیشتر شما را ببیند.

این احتمال وجود دارد که در عرض چند هفته نیاز به مراجعه به کلینیک داشته باشید تا دندانپزشک شما بتواند میزان بهبودی ایمپلنت های شما را بررسی کند.

استئواینتگراسیون، فرآیندی که در آن ایمپلنت با استخوان اطراف ترکیب می شود، می تواند چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید به طور منظم تحت نظر باشید.

هنگامی که دندانپزشک ایمپلنت شما راضی باشد که درمان شما طبق برنامه انجام می شود، مراقبت های مداوم مانند هر بیمار با دندان طبیعی خواهد بود و در نهایت در قرار ملاقات معمول معاینه شما ترکیب می شود. تعداد دفعات این معاینات توسط دندانپزشک شما توصیه و متناسب با نیازهای فردی شما خواهد بود.

 

 اگر علاقه مندید در مورد نقشی که دکتر بهروز حبیبی می توانند در کمک به شما برای دستیابی به لبخندی سالم تر ایفا کنند، با ما تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *