متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران


مقایسه پل های دندانی در مقابل ایمپلنت های دندانی

پل های دندانی – ایمپلنت های دندانی

 

“آیا باید بریج بگیرم یا ایمپلنت؟” این یک سوال رایج جایگزینی دندان است که بسیاری از افراد در زمان تعویض دندان از خود می پرسند. دندان‌های کشیده شده یا از دست رفته می‌تواند خطر عفونت را به همراه داشته باشد، اما یک گزینه جایگزین با کیفیت، کلید یکپل های دندانی – ایمپلنت های دندانی است. هنگامی که زمان جایگزینی آن دندان یا دندان از دست رفته فرا می رسد، احتمالاً سؤال بعدی شما از دندانپزشک این خواهد بود که “تفاوت بین بریج و ایمپلنت چیست؟”

بیایید به آن بپردازیم و ملاحظاتی مانند انواع، زیبایی‌شناسی، هزینه، اثربخشی، مزایا و معایب و چشم‌انداز بازیابی هر دو را بررسی کنیم.

پل دندانی چیست؟

در گذشته، تنها گزینه ای که برای حل شکاف بین دندان ها داشتید، بریج بود. امروزه افرادی که یک یا چند دندان از دست رفته دارند هنوز هم می توانند از بریج دندان بهره مند شوند.

بریج دندان، همانطور که از نام آن پیداست، به معنای واقعی کلمه، فضای بین دندان‌ها را که در اثر از دست دادن دندان ایجاد می‌شود، «پل» می‌کند. بنابراین، ترمیم نیاز به لنگر انداختن به یک یا چند دندان مجاور دارد، که دندانپزشک شما باید آنها را بایگانی کند تا بتوانند به عنوان تکیه گاه عمل کنند.

بریج ها مانند ایمپلنت ها جایگزین ریشه دندان شما نمی شوند. در عوض، از یک یا چند دندان اطراف شما به عنوان تکیه گاه برای چسباندن روکشی استفاده می کنند که فضای دندان از دست رفته را پر می کند.

بریج دندان بسته به نیاز بیمار می تواند بین یک تا چهار دندان جایگزین شود. در برخی موارد نادر می‌تواند جایگزین بیش از چهار دندان شود، اما باید دندان‌های سالم کافی برای اتصال روکش‌های دندان وجود داشته باشد.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران  هستند که در زمینه ایمپلنت دندان و بهبود لبخند شما سابقه درخشانی رقم زده اند.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

انواع بریج دندان
انواع مختلفی از بریج دندان وجود دارد که عبارتند از:

پل دندانپزشکی سنتی

بریج دندان سنتی محبوب ترین نوع بریج دندان است. از دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کند که توسط روکش‌های دندانی که به دندان‌های طبیعی همسایه چسبانده شده‌اند، نگه داشته می‌شوند. این گزینه برای زمانی که دندان های طبیعی در دو طرف دندان از دست رفته دارید، انتخاب ایده آلی است.

پل دندانپزشکی Cantilever

بریج دندانی کنسولی از روکش دندانی استفاده می کند که روی یکی از دندان های مجاور سیمان شده است، بنابراین شما فقط به یک دندان طبیعی در کنار شکاف دندان از دست رفته نیاز دارید.

پل دندانی مریلند

مانند یک بریج سنتی، پل مریلند به دو دندان طبیعی نیاز دارد، یکی در هر طرف شکاف دندان از دست رفته. بریج مریلند به جای استفاده از روکش های دندانی، از یک چارچوب فلزی یا چینی استفاده می کند که به پشت دندان های مجاور متصل شده است.

پل دندانی با پشتیبانی از ایمپلنت

بریج های دارای ایمپلنت به جای تاج یا چارچوب از ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند. برای هر دندان از دست رفته یک ایمپلنت از طریق جراحی قرار می گیرد و ایمپلنت ها پل را در جای خود نگه می دارند.

پل های ضربه ای معمولا قوی ترین و پایدارترین انواع پل در نظر گرفته می شوند. قرار دادن یک پل ضربه ای می تواند چندین ماه طول بکشد، زیرا به دو عمل جراحی نیاز دارد: یکی برای جاسازی ایمپلنت ها در استخوان فک و دیگری برای قرار دادن پل.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

نحوه کار بریج های دندانی

در اولین مراجعه شما به مطب دندانپزشکی برای گرفتن بریج، دندانپزشک شما دندان های مجاور را آماده می کند. آماده‌سازی برای این کار شامل برداشتن بخشی از مینای دندان توسط دندانپزشک برای باز کردن این دندان‌ها می‌شود تا جایی برای تاج ایجاد شود که دندانپزشک روی آن‌ها قرار می‌دهد.

سپس دندانپزشک شما قالب‌هایی از دندان‌ها می‌گیرد تا به‌عنوان مدلی استفاده کند که تکنسین دندان‌پزشکی تاج‌ها، پونتیک و بریج را در آزمایشگاه بسازد. برای محافظت از لثه ها و دندان های در معرض دید شما در حالی که بریج شما در حال ساخت است، دندانپزشک شما را یک پل موقت می سازد.

دندانپزشک شما پل موقت را در دومین ویزیت شما برمی دارد و در صورت لزوم پل فلزی یا چینی جدید را بررسی و تنظیم می کند تا از تناسب مناسب اطمینان حاصل شود. ممکن است به چندین ویزیت نیاز داشته باشید، بنابراین دندانپزشک می‌تواند نحوه تناسب چارچوب فلزی و بایت را بررسی کند.

اگر یک بریج ثابت دارید، دندانپزشک ممکن است آن را به مدت چند هفته به طور موقت در محل قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که به درستی بریج است. سپس بعد از چند هفته پل را برای همیشه سیمان می کنند.

بریج های دندانی چگونه به نظر می رسند؟

مانند روکش دندان، بریج سرامیکی می تواند جذاب و تا حد زیادی غیر قابل توجه باشد. در برخی موارد، دندانپزشک ممکن است یک بریج چینی را به ایمپلنت دندان ترجیح دهد، زیرا به آنها کنترل بیشتری در برداشتن فضاهای کوچک بین دندان‌ها می‌دهد که ممکن است در صورت کاشت ایمپلنت از نظر زیبایی ظاهری جذاب نباشند.

آیا می خواهید در مورد ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید؟ با دندانپزشک ما در تهران تماس بگیرید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت در تهران اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *