متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی


ایمپلنت های دندانی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته!؟

جایگزین دندان های از دست رفته

محبوبیت ایمپلنت های دندانی رو به افزایش است زیرا آنها ترمیم دائمی، غیرقابل جابجایی و طبیعی تر برای دندان های از دست رفته ارائه می دهند. با این حال، بسیاری هنوز دقیقاً با نحوه عملکرد ایمپلنت های دندانی آشنا نیستند و این بررسی فرآیند کاشت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته را مورد بحث قرار می دهد.

ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته

ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی یک دندان از دست رفته (تاج با ایمپلنت)، بخشی از دندان های از دست رفته (پل متکی به ایمپلنت) یا یک ردیف کامل از دندان های از دست رفته (تعویض قوس کامل) استفاده می شوند. در زیر نگاهی عمیق تر به نحوه استفاده از ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی چندین دندان است.

چگونه ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین چندین دندان از دست رفته شوند؟

ایمپلنت دندان نوعی جایگزینی دندان است. سه جزء برای ترمیم ایمپلنت دندان وجود دارد که عبارتند از خود ایمپلنت، اباتمنت برای هر ایمپلنت و ترمیم. هنگام جایگزینی چندین دندان از دست رفته، دندانپزشک از یک بریج دندان (پرتز جزئی) یا یک پروتز کامل استفاده می کند.

که به طور دائم در جای خود ثابت شده و غیر قابل جابجایی است. بسته به تعداد دندان هایی که در حال تعویض هستند، دندانپزشک می تواند از دو تا پنج ایمپلنت دندانی استفاده کند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

ایمپلنت های دندانی در مقابل پروتزهای متحرک

هم ایمپلنت های دندانی و هم پروتزهای متحرک راه های موثری برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته هستند و هر دو گزینه مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند. با این حال، ایمپلنت های دندانی به طور دائم در داخل فک ثابت می شوند، در حالی که پروتزهای متحرک توسط لثه پشتیبانی می شوند.

یکی از مزایای بعدی ایمپلنت های دندانی این است که پشتیبانی طولانی مدت ارائه می دهند و در بسیاری از موارد می توانند بیش از بیست سال دوام بیاورند. علاوه بر این، ایمپلنت‌های دندانی، تراکم داخل استخوان فک را حفظ می‌کنند، که پروتزهای متحرک نیز به همان میزان انجام می‌دهند.

اگر مایل به تماشای نمونه کارهای دکتر بهروز حبیبی هستید به اینستاگرام ایشان نگاهی بیندازید.

فرآیند ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته

ایمپلنت های دندانی نیاز به پروسه درمانی طولانی تری دارند. اگر بیمار دچار تحلیل استخوان در فک شده باشد، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت دندان، عمل پیوند استخوان ضروری باشد.

قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی نیز یک عمل جراحی محسوب می‌شود و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ایمپلنت‌ها پس از کاشت با استخوان فک یکپارچه شوند. متخصص ایمپلنت در تهران آخرین مرحله پس از استئواینتگراسیون، چسباندن ترمیم است که یا یک بریج یا پروتز کامل برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته است.

پروسه ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

در صورت نیاز به پیوند استخوان، پروسه ایمپلنت دندان می تواند تا یک سال یا کمی بیشتر طول بکشد. بدون عمل پیوند استخوان، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که روند ترمیم بین پنج تا هشت ماه طول بکشد، اگرچه زمان درمان متفاوت است.

پس از درمان ایمپلنت دندان چه انتظاری داریم؟

خبر خوب این است که مراقبت از لبخند جدید پس از تکمیل فرآیند آسان است و شما آزاد هستید که همانطور که می خواهید (در حد منطق) بدون آسیب رساندن به ترمیم جدید و لبخند جدید و بهبود یافته غذا بخورید.

آیا برای شروع فرآیند کاشت دندان آماده هستید؟

شما می توانید با تماس با تیم دندانپزشکی دوستانه ما و تعیین زمان مناسب برای ملاقات، فرآیند کاشت دندان را شروع کنید. در طول مشاوره اولیه شما، دندانپزشک ما می تواند به سوالات شما پاسخ دهد و به شما در تهیه یک طرح درمان ایمپلنت دندان کمک کند.

 

 اگر علاقه مندید در مورد نقشی که دکتر بهروز حبیبی می توانند در کمک به شما برای دستیابی به لبخندی سالم تر ایفا کنند، با ما تماس بگیرید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *