متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

ایمپلنت دندان چقدر دردناک است؟

درمان با ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده هستند.

این روش به خودی خود دردناک نیست زیرا با بی حسی عمومی یا موضعی برای بی حس کردن کامل دهان انجام می شود.
پس از کاشت دندان، پس از از بین رفتن بی حسی، ممکن است بیمار متوجه درد خفیفی شود. افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند می گویند این درد کمتر از درد کشیدن دندان است.

به ندرت، تعداد کمی از بیماران پس از جراحی ناراحتی قابل توجهی را تجربه می کنند. این درد ممکن است به دلیل نصب نامناسب ایمپلنت یا عفونت باشد.
برای اکثر افراد، بهبودی آنطور که انتظار داشتند دردناک نیست.

بسته به جایی که قرار داده شده است، ناراحتی می تواند در چانه، گونه ها یا زیر چشم نیز احساس شود. گاهی اوقات، به طور کلی، بیماران گزارش می دهند که نتایج ارزش این روند را دارند.

متخصص ایمپلنت در تهران را از اینجا بشناسید.

بیمار چه مدت بعد از ایمپلنت دندان احساس ناراحتی می کند؟

به طور متوسط، بیمار ممکن است حداقل به مدت ده روز در ناحیه تحت درمان، صورت و فک احساس ناراحتی کند. بیماران ممکن است انتظار کمی تورم داشته باشند اما دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک و مسکن برای درمان درد و تورم تجویز کند. تورم و درد از روز سوم پس از عمل شروع به کاهش می کند.

در عرض 14 روز، بیمار ممکن است درد نداشته باشد و ایمپلنت در نهایت به خوبی بهبود یابد. اگر درد و تورم همچنان در روز چهاردهم وجود داشت، ممکن است بیمار نیاز به مراجعه فوری به دندانپزشک داشته باشد زیرا ممکن است نشانه عفونت باشد.

انواع مختلف ایمپلنت های دندانی چیست؟

ثابت شده است که تیتانیوم، فلزی که برای ساخت ایمپلنت ها استفاده می شود، سازگاری بالایی با بدن انسان دارد. در زیر دو نوع اصلی ایمپلنت آورده شده است:

اندوستال: این ایمپلنت های دندانی در استخوان فک قرار می گیرند. به طور معمول از تیتانیوم ساخته شده و مانند پیچ های کوچک هستند، آنها رایج ترین نوع ایمپلنت هستند.
زیر پریوستئال: این ایمپلنت های دندانی در زیر لثه اما روی یا بالای استخوان فک قرار می گیرند. این نوع ایمپلنت ممکن است در بیمارانی استفاده شود که استخوان‌های فک طبیعی سالم کافی ندارند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برای بازسازی آن تحت عمل بزرگ کردن استخوان قرار گیرند.

درمان-با-ایمپلنت-دندانی

سه مرحله ایمپلنت دندان عبارتند از:

قرار دادن ایمپلنت:

بیمار ممکن است تحت عمل جراحی قرار گیرد تا ایمپلنت در فک قرار گیرد، جایی که با بافت لثه پوشانده شده و اجازه داده شود به مدت سه تا شش ماه در استخوان فک ادغام شود.

چسباندن پست:

دندانپزشک یک پایه (اباتمنت) را به ایمپلنت متصل می کند و بافت لثه در اطراف آن رشد می کند. در برخی موارد، ایمپلنت و پست به طور همزمان قرار می گیرند. چه آنها را به طور همزمان قرار دهید یا نه، ترکیب ایمپلنت و پست به عنوان یک لنگر برای دندان جایگزین عمل می کند.

چسباندن تاج:

دندانپزشک یک روکش سفارشی (که شبیه دندان است) به پست ایمپلنت می‌چسبد.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

آنها به جلوگیری از تخریب استخوان فک که با از دست دادن دندان همراه است، کمک می کنند.
آنها یک راه عالی برای بهبود لبخند و سلامت کلی دندان هستند.
ایمپلنت های دندانی جایگزین طبیعی تری نسبت به پروتزهای دندانی می کنند زیرا آنها دندان های مصنوعی هستند که مستقیماً به استخوان فک متصل می شوند.
آنها مجموعه ای از دندان ها را به بیماران می دهند که واقعی و طبیعی به نظر می رسند و همچنین محکم هستند و به بیماران این امکان را می دهند که از غذاهای مورد علاقه خود بدون هیچ مزاحمتی لذت ببرند.

ایمپلنت های دندانی تا آخر عمر با رعایت بهداشت دوام دارند.
ایمپلنت های دندانی به ندرت شکست می خورند و میانگین موفقیت آن بین 95 تا 98 درصد است.

مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی

درمان-با-ایمپلنت-دندانی

چگونه درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان را کاهش دهیم؟

در زیر چند راه متداول برای کاهش ناراحتی و به حداکثر رساندن روند بهبودی پس از ایمپلنت دندان آورده شده است:

دستورالعمل های پس از عمل توصیه شده توسط دندانپزشک پس از عمل را به شدت دنبال کنید. دستورالعمل ها ممکن است شامل مصرف داروهای ضد درد مانند ادویل یا تیلنول طبق دستور و همچنین مصرف آنتی بیوتیک های پیشگیرانه در صورت تجویز باشد.

شستشوی منظم به آرامی با محلول آب نمک گرم ممکن است میکروب ها را از بین ببرد و باعث بهبودی شود.
اجتناب از غذاهای تند، تند یا ترد در 10 روز اول ممکن است از عفونت جلوگیری کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه توصیه می شود.
مسواک زدن به آرامی در نزدیکی محل های ایمپلنت ممکن است از هرگونه عفونت ناشی از آسیب جلوگیری کند.

استفاده از کمپرس سرد طبق دستور به کنترل درد کمک می کند.

طبق دستور با دندانپزشک قرار ملاقات داشته باشید.