متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران


انواع مختلف ایمپلنت های دندانی چیست؟

انواع ایمپلنت های دندانی

 

خوب، شاید این بتواند انتخاب را کمی آسان تر کند. برای آشنایی با انواع مختلف ایمپلنت های دندانی موجود و گزینه های ایمپلنت خود به خواندن ادامه دهید.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت ها از تیتانیوم خالص ساخته می شوند. آنها بسیار کوچک هستند و در استخوان زیر لثه قرار می گیرند تا مانند ریشه های دندان معمولی عمل کنند.

آنها را می توان برای هر نوع از دست دادن دندان استفاده کرد و می توان آن را برای هر چیزی که برای آن نیاز دارید شخصی سازی کرد.

اکنون که درک بهتری از چیستی آنها دارید، بیایید انواع مختلفی را که باید انتخاب کنید مرور کنیم.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند.

انواع ایمپلنت های دندانی

سه نوع رایج ایمپلنت دندان وجود دارد که می توانید از بین آندوستال، ساب پریوستال و زایگوماتیک انتخاب کنید.

اندوستئال ایمن ترین و شایع ترین است، به دنبال آن ساب پریوستال و سپس زیگوماتیک آخرین و پیچیده ترین آنهاست. به ندرت استفاده می شود.

ایمپلنت اندوستال

ایمپلنت های اندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت دندان هستند. آنها برای اکثر بیماران مناسب هستند، اما برای اتصال پست به یک استخوان فک خوب و سالم نیاز دارند.

آنها پست های نگهدارنده هستند که به شکل پیچ هستند. آنها داخل فکی می گذارند که دندان های مصنوعی روی آن قرار می گیرند.

پس از انجام این روش، مدت کمی طول می کشد تا بهبود یابد. این نیاز به زمان دارد تا با هم ترکیب شوند و یک دژ ایجاد کنند. پس از بهبودی، دندان مصنوعی را می توان روی پایه قرار داد تا با دندان های اطراف هماهنگ شود.

اگر ایده قرار دادن چیزی در استخوان فک خود را دوست ندارید، ممکن است ایده دومین ایمپلنت رایج را کمی بیشتر دوست داشته باشید.

 

انواع-ایمپلنت-های-دندانی

انواع-ایمپلنت-های-دندانی

 

ایمپلنت ساب پریوستئال

یکی دیگر از انواع ایمپلنت های دندانی، ایمپلنت های زیر پریوستال است. این جایگزین اصلی برای ایمپلنت اندوستال است.

ایمپلنت های ساب پریوستال به جای اینکه در استخوان فک ثابت شوند، در بالای استخوان قرار می گیرند اما همچنان زیر لثه قرار می گیرند.

یک قاب فلزی در زیر آدامس قرار می گیرد که یک پایه به آن متصل است. سپس آدامس در اطراف قاب بهبود می یابد تا آن را در جای خود نگه دارد. دندان های مصنوعی به قطب هایی که از لثه می آیند محکم می شوند.

این روش تنها در صورتی استفاده می‌شود که بیمار استخوان فک کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد یا اگر فرد مورد نظر نمی‌خواهد جراحی شدید دهان را برای افزودن استخوان به آن ناحیه انجام دهد.

اگر این در مورد شما صدق می کند، شاید این ایمپلنت بعدی برای شما مناسب تر باشد.

ایمپلنت های زیگوماتیک

ایمپلنت زیگوماتیک کمترین نوع ایمپلنت دندانی است که در دسترس شماست. این پیچیده ترین روش است و فقط در صورتی باید انجام شود که استخوان فک کافی برای ایمپلنت اندوستال نداشته باشید.

ایمپلنت به جای استخوان فک در استخوان گونه بیمار قرار می گیرد.

اکنون که شما در مورد سه نوع ایمپلنت هستید، اکنون ممکن است بخواهید در مورد تکنیک های ایمپلنت بدانید.

سایر تکنیک ها

اگر عوارضی ایجاد شود و فک شما نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند و ایمپلنت زیگوماتیک کاملاً غیرممکن باشد، دندانپزشک شما ممکن است جایگزین های دیگری را پیشنهاد دهد.

 

تقویت استخوان

اگر استخوان فک شما نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، دندانپزشک شما استخوان را ترمیم می کند.

استفاده از مواد افزودنی استخوان برای تقویت استخوان امکان پذیر است.

سینوس لیفت

این روش شامل افزودن استخوان به زیر سینوس در صورتی است که استخوان در آنجا به دلیل از دست دادن دندان‌های عقب بالا خراب شود.

 

 


جراحی ایمپلنت دندان چگونه است؟

 

انواع-ایمپلنت-های-دندانی

انواع-ایمپلنت-های-دندانی

گسترش ریج

این امکان وجود دارد که فک شما به اندازه کافی برای ایمپلنت پهن نباشد. در این حالت، دندانپزشک شما می تواند موادی را پیوند بزند تا به فضای ایجاد شده در امتداد بالای فک شما اضافه شود.

هر سه مورد از این تکنیک‌ها می‌توانند برای ایجاد فضا برای ایمپلنت کار کنند، اما اگر دندانپزشک شما این ایده‌ها را بد بداند، همه چیز از بین نمی‌رود. هنوز چند تکنیک دیگر وجود دارد که ممکن است دندانپزشک شما پیشنهاد دهد.

تصویربرداری سه بعدی

مجدداً، مانند درست خارج از Star Trek، فناوری به اندازه کافی تکامل یافته است تا دندانپزشک شما بتواند یک مدل سه بعدی از فک شما را ببیند.

با مطالعه این نرم افزار، دندانپزشک شما می تواند بهترین دوره عمل ایمپلنت را برای شما برنامه ریزی کند. این باعث کاهش پول و زمان بهبودی می شود.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بارگذاری فوری ایمپلنت های دندانی

این نوع ایمپلنت دندان بسیار شبیه به اضافه کردن یک لاستیک زاپاس به ماشین شما است، مگر با دندان.

این امکان قرار دادن موقت دندان موقت را فراهم می کند، همان روزی که کاشت ایمپلنت شما انجام می شود.

اگر استخوان کافی دارید و ایمپلنت به اندازه کافی ایمن است که از قرار دادن و فشار دندان موقت پشتیبانی کند، ممکن است این گزینه برای شما باشد.

مینی ایمپلنت دندان اینها ایمپلنت هایی به اندازه خلال دندان هستند که بسیار باریک هستند. کاربرد اصلی آنها تثبیت دندان مصنوعی تحتانی است. آنها نسبت به بقیه نوآوری کمتری دارند، اما هنوز گزینه ای کاملا قابل قبول برای شما هستند که باید به آنها توجه کنید.

همه روشن-4 این به عنوان یک جایگزین برای قرار دادن یک مجموعه کامل از دندان های جایگزین بالا یا پایین استفاده می شود. چهار ایمپلنت دندانی در استخوان موجود قرار داده می شود که نیاز به پیوند استخوان را برطرف می کند.

یک مجموعه موقت از دندان های جایگزین را می توان در همان روز قرار داد. نکته منفی این است که شما باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید تا زمانی که بافت هنوز در حال بهبود است و ایمپلنت ها با استخوان پیوند دارند. پس از 6 ماه کوتاه، مجموعه ای دائمی از دندان های جایگزین گذاشته می شود و در نهایت می توانید رژیم غذایی عادی خود را از سر بگیرید.

لبخند کامل خود را بیابید پیدا کردن لبخند کامل شما نباید سخت باشد. انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. دندانپزشک شما از نزدیک با شما همکاری خواهد کرد تا بهترین گزینه را برای شما پیدا کند.

 

برای اطلاعات بیشتر یا تعیین قرار ملاقات امروز، می توانید از اینجا شروع کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *