ایمپلنت های دندانی – جایگزینی دندان های از دست رفته

مراقبت از دندان های خود

 

اگر یک یا چند دندان شما از دست رفته باشد، راه های مختلفی برای جایگزینی آنها وجود دارد. جایگزینی برای بریج، پروتز جزئی یا کامل ممکن است ایمپلنت دندان باشد. ایمپلنت برای جایگزینی ریشه های از دست رفته و حمایت از دندان های جایگزین مصنوعی استفاده می شود. راحت هستند و شبیه دندان های طبیعی هستند.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی ساخته شده از فلز تیتانیوم است. برای جایگزینی ریشه دندان طبیعی به استخوان فک وارد می شود. یک دندان جایگزین مصنوعی به ایمپلنت متصل می شود. ایمپلنت به عنوان یک لنگر برای نگه داشتن دندان جایگزین عمل می کند. مراقبت از دندان های خود

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله زیبایی دندان با فیشورسیلانت با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

چه کسی این روش را انجام می دهد؟

اگر در حال کاشت ایمپلنت هستید، دندانپزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص دندانپزشکی که آموزش های بیشتری در این زمینه دارد ارجاع دهد. متخصصانی که کاشت ایمپلنت را انجام می دهند، پریودنتیست یا جراح فک و صورت هستند که به آنها جراح دهان نیز گفته می شود. متخصصانی که تاج، پل و دندان مصنوعی را روی ایمپلنت قرار می دهند، پروتز دندان نامیده می شوند. مراقبت از دندان های خود

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند؟

اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، لثه های سالمی دارید و استخوان کافی در فک برای نگه داشتن ایمپلنت دارید، ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر استخوان فک شما کوچک شده است یا به طور طبیعی رشد نکرده است، ممکن است بتوانید پیوند استخوان برای ساختن استخوان انجام دهید. پیوند استخوان راهی برای افزودن استخوان جدید به استخوان فک شماست. دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی به شما می گوید که آیا می توان پیوند استخوان را انجام داد یا خیر.

 

مراقبت از دندان های خود

مراقبت از دندان های خود

 

نحوه انجام ایمپلنت دندان

دندانپزشک یا متخصص شما به دقت دهان شما را معاینه می کند و از سر، فک و دندان های شما رادیوگرافی می گیرد تا متوجه شود آیا ایمپلنت های دندانی برای شما مناسب هستند یا خیر.

در مرحله اول جراحی، دندانپزشک یا متخصص شما یک ایمپلنت دندانی را در استخوان فک شما در زیر بافت لثه قرار می دهد. سپس بافت لثه به جای خود دوخته می شود. با بهبود بافت، ایمپلنت با استخوان پیوند می‌یابد و به لثه می‌چسبد. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا بهبود یابد.

در مرحله دوم جراحی و پس از بهبود بافت، دندانپزشک یا متخصص شما یک اباتمنت را به ایمپلنت متصل می کند. اباتمنت پستی است که دندان جایگزین را به ایمپلنت متصل می کند. در برخی موارد، مرحله اول و دوم جراحی ایمپلنت ممکن است در یک مرحله انجام شود.

یک دندان جایگزین مصنوعی ساخته می شود و دندانپزشک یا متخصص شما آن را به اباتمنت می چسباند. ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا دندان جایگزین به درستی روی اباتمنت قرار گیرد.

هنگام تعویض چندین دندان یا همه دندان های خود، یک بریج ثابت به ایمپلنت های دندانی شما متصل می شود. بریج یک ترمیم دندان است که یک یا چند دندان از دست رفته را با پوشاندن ناحیه ای که دندان ندارد جایگزین می کند. بریج توسط ایمپلنت های دندانی در هر طرف دندان یا دندان از دست رفته محکم در جای خود ثابت می شود.
ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار می گیرد. مراقبت از دندان های خود

 

ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار می گیرد.

یک اباتمنت به ایمپلنت متصل می شود. اباتمنت دندان مصنوعی را به ایمپلنت متصل می کند.

یک اباتمنت به ایمپلنت متصل می شود.
اباتمنت دندان مصنوعی را به ایمپلنت متصل می کند.

یک دندان مصنوعی به اباتمنت متصل می شود. قرار دادن صحیح دندان مصنوعی ممکن است چندین جلسه طول بکشد.

یک دندان مصنوعی به اباتمنت متصل می شود.
قرار دادن صحیح دندان مصنوعی ممکن است چندین جلسه طول بکشد.

یک بریج ثابت برای جایگزینی یک یا چند دندان به ایمپلنت های دندانی متصل می شود.

یک بریج ثابت به ایمپلنت های دندانی متصل می شود تا جایگزین همه دندان ها شود.

 

مراقبت از دندان های خود

مراقبت از دندان های خود

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

مراقبت از ایمپلنت(های) دندانم

از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک قرار می‌گیرند، دندان‌های جایگزین مصنوعی متصل به ایمپلنت‌ها بسیار شبیه دندان‌های طبیعی هستند. مانند دندان های طبیعی، ایمپلنت ها نیز باید با استفاده از مسواک و نخ دندان تمیز شوند. دندانپزشک شما روش تمیز کردن مناسب ایمپلنت ها را به شما نشان می دهد. معاینات منظم دندانپزشکی مهم است تا دندانپزشک شما بتواند مطمئن شود که بایت شما درست است و ایمپلنت شما شل نیست.

چه چیز دیگری باید بدانم؟

ممکن است چندین بار به دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی خود مراجعه کنید تا زمانی که فرآیند انجام شود.

معاینات در طول سال بعد برنامه ریزی می شود تا دندانپزشک شما مطمئن شود که ایمپلنت شما به درستی کار می کند.

شما باید به خوبی از ایمپلنت های خود مراقبت کنید.

ایمپلنت ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع دندان های جایگزین داشته باشد و ممکن است تحت پوشش برنامه دندانپزشکی شما قرار نگیرد. اما در بیشتر موارد این هزینه یکباره است، برخلاف سایر روش‌های جایگزینی دندان.

اگرچه نادر است، اما عوارض احتمالی ناشی از ایمپلنت دندان شامل خونریزی، عفونت، بی حسی یا آسیب به عضلات مجاور یا حفره سینوس است. در برخی موارد، ایمپلنت ممکن است موفقیت آمیز نباشد زیرا به استخوان متصل نشده است.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *