متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی


آیا هنگام کاشت ایمپلنت دندان بیمار آرام می گیرد؟

کاشت ایمپلنت دندان تهران

کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دهان دارد و در نتیجه ممکن است بیمار آرام بخش شود. انواع زیادی از بیهوشی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. انتخابی به عواملی مانند تعداد ایمپلنت هایی که قرار است گذاشته شود و راحتی و ترجیحات شخصی بیمار بستگی دارد. به طور معمول، بیمار در طول عمل کاملاً بیهوش نخواهد شد.

انواع بیهوشی

بیهوشی در بسیاری از روش های پزشکی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که جراحی بدون درد برای بیمار انجام می شود.

انواع مختلفی از بیهوشی وجود دارد که سه نوع آن در جراحی ایمپلنت دندان رایج ترین آنها است: آرامبخش موضعی، عمومی و آگاهانه. نوع بیهوشی مورد استفاده به پیچیدگی عمل جراحی و احساس راحتی بیمار بستگی دارد.

محلی برای رویه های جزئی

بی‌حسی موضعی معمولاً زمانی استفاده می‌شود که فقط یک یا دو ایمپلنت دندان قرار داده شود. هنگامی که بی حسی موضعی انجام می شود، ناحیه دهانی که روی آن کار می شود بی حس می شود و بیمار بیدار می شود.

این نوع بیهوشی عموماً برای جراحی های جزئی ایمپلنت استفاده می شود، زیرا زمان انجام عمل کوتاه تر از زمانی است که چندین ایمپلنت قرار داده می شود.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران می باشند که بهترین راهنمایی را به شما عرضه میدارند.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

عمومی برای پیوند استخوان

بیهوشی عمومی قوی ترین نوع است. بیشتر در مواقعی که پیوند استخوان ضروری است استفاده می شود. در طول فرآیند ایمپلنت دندان، اگر بیمار استخوان های سالم کافی برای حمایت از ایمپلنت ها را نداشته باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان باشد. تحت بیهوشی عمومی، بیمار کاملاً بیهوش می شود و عمل را به خاطر نمی آورد.

 نمونه کارهای دکتر بهروز حبیبی

آرامبخش آگاهانه برای اضطراب دندان

نوعی از بیهوشی به نام آرامبخشی آگاهانه نیز توسط برخی جراحان دهان ارائه می شود. برای بیماران مبتلا به اضطراب دندانی، آرامبخشی آگاهانه می تواند به آنها در حین جراحی کمک کند تا آرام شوند.

این نوع آرامبخش معمولاً به صورت اکسید نیتروژن یا دارویی تجویز می شود که باعث خواب آلودگی می شود و احساس اضطراب و استرس را از بین می برد. بیمار هنوز تحت آرامبخشی آگاهانه بیدار است، اما معمولاً در حالت خواب مانند است.

بهبودی بعد از جراحی

آرام‌بخشی می‌تواند جراحی را برای بیمار در طول عمل بی‌درد کند، اما اکثر بیماران حداقل ناراحتی جزئی را در دوره نقاهت تجربه خواهند کرد.

مسکن هایی مانند ایبوپروفن معمولاً تمام چیزی است که برای تسکین درد در ناحیه چانه، گونه ها یا زیر چشم ها لازم است. بیماران همچنین باید از کیسه یخ برای کمک به کاهش تورم و خوردن غذاهای نرم استفاده کنند.

دوره نقاهت پس از جراحی نسبتا کوتاه است و برای اکثر بیماران کمتر از یک هفته طول می کشد. برای کاهش ناراحتی، بیماران باید حداقل دو بار در روز دهان خود را با آب نمک گرم بشویند و هنگام مسواک زدن ملایم تر باشند. معاینات منظم با دندانپزشک برای اطمینان از اتصال ایمپلنت به استخوان و بهبود آن ضروری است. کاشت ایمپلنت دندان تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

نتیجه

معمولاً بیماران در طول جراحی ایمپلنت دندان برای محافظت در برابر درد در طول این روش تهاجمی آرام‌بخش می‌شوند. متخصص ایمپلنت در تهران اکثر بیماران تحت آرام‌بخشی آگاهانه قرار می‌گیرند در حالی که بی‌حسی موضعی در ناحیه‌ای از دهان که روی آن کار می‌شود اعمال می‌شود. مگر اینکه پیوند استخوان درگیر باشد، بیهوشی عمومی به ندرت در جراحی ایمپلنت دندان استفاده می شود.

یک قرار ملاقات از اینجا درخواست کنید: با ما تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *