متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی


چگونه یک متخصص بهداشت دندان می تواند به من کمک کند؟

متخصص بهداشت دندان

نقش متخصص بهداشت بسیار مهم است. وظیفه آنها نظارت بر سلامت بافت های اطراف ایمپلنت و شناسایی مشکلات احتمالی مانند موکوزیت اطراف ایمپلنت یا پری ایمپلنت است. متخصصان بهداشت هنگام تمیز کردن ایمپلنت ها احتیاط های خاصی را انجام می دهند و تکنیک ها و ابزارهای درست را که از مواد خاصی ساخته شده اند، انتخاب می کنند تا از آسیب دیدن هنگام جرم گیری، پروب و پولیش جلوگیری کنند.

قرار ملاقات های منظم بهداشتی همچنین می تواند به شما کمک کند که چگونه به درستی از ایمپلنت ها نگهداری کنید و تکنیک تمیز کردن خود را در صورت لزوم بهبود بخشد.

تشخیص زودهنگام عفونت

اگر مشکوک به خونریزی از لثه یا عفونت هستید، فوراً با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید. موکوزیت پری ایمپلنت التهاب اطراف لثه دندان ایمپلنت است که در اثر تجمع باکتری در دهان ایجاد می شود. در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان و برگشت پذیر است.

اگر پلاک برداشته نشود، می تواند منجر به پری ایمپلنتیت شود. این یک وضعیت جدی‌تر است، زیرا از دست دادن استخوان ممکن است رخ دهد و ایمپلنت شما ممکن است در خطر ایجاد مشکلات بیشتر باشد که در نهایت منجر به شل شدن ایمپلنت می‌شود.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

چگونه از پل ایمپلنت یا دندان مصنوعی مراقبت کنم؟

برخی از ترمیم های ایمپلنت برای تمیز نگه داشتن کمی زمان بر هستند، به عنوان مثال، پل ایمپلنت یا دندان مصنوعی. نحوه تمیز کردن دندان‌های جایگزین بستگی به ثابت ماندن دائمی دندان‌ها در دهان دارد یا قابل جابجایی. اگر مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، یا از نوع تجهیزاتی که باید استفاده کنید، از متخصص بهداشت یا دندانپزشک ایمپلنت بپرسید.

مراقبت از یک پل ثابت با ایمپلنت

اگر بیش از یک دندان پشت سر هم از دست داده اید، یک بریج دندانی با ایمپلنت ممکن است مناسب باشد. بر خلاف پل های معمولی، ایمپلنت ها برای حمایت از روکش های جایگزین استفاده می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که تمام نیروی غذا خوردن و جویدن را تحمل کنند. فشار توسط ایمپلنت و استخوان فک جذب می شود.

بریج شما که از ایمپلنت پشتیبانی می کند به طور دائم در محل ثابت می شود و باید مانند دندان های طبیعی درمان و تمیز شود. به عنوان بخشی از برنامه روزانه بهداشت دهان و دندان خود، باید به طور معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. متخصص ایمپلنت در تهران تمیز کردن اطراف ایمپلنت ها با یک برس بین پروگزیمال کمک خواهد کرد. شما باید بین بریج و لثه و همچنین بین هر دندان طبیعی از نخ دندان استفاده کنید.

با پروتزهای متحرک با ایمپلنت چه کنیم؟

پروتزهای نگهدارنده ایمپلنت متحرک هستند و گاهی اوقات اوردنچر نامیده می شوند. آنها توسط ایمپلنت ها در جای خود ثابت می شوند و فشار را بین ایمپلنت ها و لثه ها پخش می کنند.

دندان مصنوعی نگهدارنده ایمپلنت دارای ضمائم خاصی است که با ایمپلنت های قرار داده شده در فک متصل می شود که به شما امکان می دهد حداقل دو بار در روز آن را برای تمیز کردن بردارید. همچنین باید اطراف ضمائم و ناحیه لثه را مسواک بزنید.

درست مانند پروتزهای معمولی، در حالت ایده آل، نباید با آنها در دهان نخوابید. آنها را می توان یک شب در محلول پاک کننده دندان مصنوعی یا آب نگهداری کرد.

 صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت در تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

چگونه یک سبک زندگی سالم می تواند به ایمپلنت های دندانی من کمک کند؟

انتخاب سبک زندگی سالم برای مراقبت طولانی مدت از ایمپلنت دندان ضروری است. مصرف بیش از حد سیگار و عادات نوشیدن به سلامت دهان و دندان ضعیف تر کمک می کند، که در نتیجه ممکن است بر طول عمر ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد.

استعمال دخانیات این خطر را افزایش می دهد که ایمپلنت ها ممکن است به درستی پس از قرار دادن آنها بهبود نیابند. نیکوتین رگ های خونی را منقبض می کند و جریان خون به بافت های نرم را کاهش می دهد که می تواند بر پاسخ ایمنی تأثیر بگذارد.

این روند بهبود را کند می کند و بر سلامت طولانی مدت لثه و استخوان تأثیر می گذارد. سیگار کشیدن باعث می شود که ایمپلنت ها در طول زمان از کار بیفتند.

روند بهبودی همچنین می تواند با رژیم غذایی نامناسب و مصرف بیش از حد الکل مختل شود. عاقلانه است که به مدت دو هفته پس از کاشت ایمپلنت از مصرف الکل خودداری کنید، تا زمانی که بافت های اطراف ایمپلنت به درستی بهبود یابند.

آیا می خواهید در مورد ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید؟ با دندانپزشک ما در تهران تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *