فیشور سیلانت دندان

پیت و فیشور سیلانت درزگیرهای دندان چیست؟

فیشور سیلانت دندان

سیلانت ها روشی ایمن و بدون درد برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی دندان هستند. سیلانت یک پوشش پلاستیکی محافظ است که روی سطوح جونده دندان های عقبی اعمال می شود. سیلانت یک محافظ سخت تشکیل می دهد که از ورود غذا و باکتری به شیارهای کوچک دندان و ایجاد پوسیدگی جلوگیری می کند. کدام دندان ها باید آب بندی شوند؟ سیلانت‌ها فقط روی دندان‌های عقب – دندان‌های آسیاب و پرمولرها – اعمال می‌شوند.

اینها دندان هایی هستند که بر روی سطوح گزنده خود دارای “حفره” (حفره های کوچک) و “شکاف” (شیار) هستند. تیم دندانپزشکی شما پس از معاینه و بررسی اینکه آیا شکاف ها به اندازه کافی عمیق هستند که به مهر و موم شدن کمک کند، به شما خواهند گفت که کدام دندان ها باید مهر و موم شوند.

برخی از دندان ها به طور طبیعی دارای شیارهای عمیقی هستند که باید مهر و موم شوند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله فیشور سیلانت دندان با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

برخی دیگر دارای سطوح کم عمقی هستند که نیازی به آب بندی ندارند. شامل چه چیزی است؟ این فرآیند معمولاً سریع و ساده است و برای هر دندان فقط چند دقیقه طول می‌کشد. دندان به طور کامل تمیز می شود، با محلول مخصوص آماده می شود و خشک می شود.

درزگیر مایع سپس اعمال می شود و اجازه می دهد تا سخت شود – معمولاً با تابش نور روشن بر روی آن. آیا آن را احساس خواهم کرد؟ خیر، کاملاً بدون درد است و دندان ها بعد از آن هیچ احساسی ندارند. دوام پیت و فیشور سیلانت چقدر است؟ سیلانت‌ها معمولاً سال‌ها دوام می‌آورند، اما تیم دندانپزشکی شما می‌خواهد آنها را مرتباً بررسی کند تا مطمئن شود که سیل هنوز سالم است.

آنها می توانند به مرور زمان فرسوده شوند و گاهی اوقات تیم دندانپزشکی نیاز به افزودن یا جایگزینی مقداری درزگیر دارند تا مطمئن شوند که هیچ پوسیدگی زیر آن شروع نمی شود.

 


پیشنهاد مطالعه: جراحی اریودنتال چیست و چقدر در درمان موثر است؟


فیشور سیلانت دندان

فیشور سیلانت دندان

سیلانت های پیت و فیشور سیلانت چگونه کار می کنند؟

سیلانت با پوشاندن تمام شیارهای کوچک و فرورفتگی در سطح دندان یک مانع صاف و محافظ ایجاد می کند. پوسیدگی دندان در صورت عدم آب بندی به راحتی در این شیارها شروع می شود.

چه زمانی باید این کار انجام شود؟

سیلانت ها اغلب به محض شروع به بیرون آمدن اولین دندان های دائمی استفاده می شوند. این معمولا بین 6 تا 7 سالگی است. بقیه معمولاً به محض ظاهر شدن مهر و موم می شوند که می تواند در هر زمانی بین 11 تا 14 سالگی باشد.

آیا هنوز باید دندان هایم را تمیز کنم؟

آره. هنوز هم انجام این کار بسیار مهم است. سطح صاف و مهر و موم شده اکنون با مسواک زدن معمولی تمیز و سالم نگه داشته می شود. استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید، آخرین چیزی که در شب و حداقل یک بار دیگر در روز باقی می ماند، به محافظت از دندان های شما کمک می کند. سیلینگ پیت و فیشور باعث کاهش پوسیدگی دندان و تعداد پرکردگی هایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید را کاهش می دهد.

از چه کسی در مورد درمان سوال کنم؟

اگر می خواهید در مورد درمان بیشتر بدانید، از تیم دندانپزشکی خود بپرسید. آنها به شما می گویند که آیا فیشور سیلینگ به دندان های شما کمک می کند و آیا زمان مناسبی برای انجام آن است یا خیر.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *