فیشور سیلانت دندانی

فیشور سیلانت دندانی


فیشور سیلانت دندانی چیست؟

فیشور سیلانت دندانی

فیشور سیلانت ها روشی بی خطر و بدون درد برای محافظت از دندان های بزرگسالان و کودکان در برابر پوسیدگی دندان هستند. این یک پوشش پلاستیکی است که سطوح جویدنی دندان های عقبی بزرگسالان را می پوشاند. سیلانت یک محافظ سخت تشکیل می دهد که از ورود غذا و باکتری به شیارهای کوچک دندان جلوگیری می کند.

سیلانت‌ها همراه با یک روال مراقبت جامع از دندان که شامل مسواک زدن مناسب، نخ دندان کشیدن، درمان‌های فلوراید و رژیم غذایی سالم است، به حفظ سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. در حالی که مسواک زدن و نخ دندان از اجزای حیاتی هر رژیم بهداشتی دندان هستند، سیلانت‌ها محافظت بیشتری از شیارها و حفره‌های دندان را فراهم می‌کنند. دندانپزشکان ما این روش پیشگیرانه را هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان توصیه می کنند تا حفره لبخند شما را برای همیشه خالی نگه دارند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله فیشور سیلانت دندانی با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

فیشور سیلانت چیست؟

فیشور سیلانت ها پوشش نازکی از مواد سفید یا شفاف دندان هستند که بر روی شقاق یا حفره دندان ها اعمال می شود. بیشتر فیشور سیلانت‌ها روی نواحی جویدنی دندان‌های مولر اعمال می‌شوند. این سیلانت ها با دور نگه داشتن غذا و پلاک از نخلستان ها از پوسیدگی دندان محافظت می کنند. دندانپزشک شما دندان های شما را معاینه می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا به فیشورسیلانت نیاز دارید یا خیر؟

فیشور سیلانت چگونه به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی کمک می کند؟

با شیارها و گودال های عمیق در دندان، گاهی اوقات حذف مواد غذایی و پلاک از روی دندان ها سخت می شود که می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. سیلانت ها با مهر و موم کردن شقاق ها به جلوگیری از پوسیدگی کمک می کنند و تمیز نگه داشتن دندان ها را با مسواک زدن منظم آسان تر می کنند. اولین دندان آسیاب دائمی کودکان در سن 6 سالگی ایجاد می شود، در این سن تمیز کردن موثر دندان ها برای کودکان دشوار است. بستن این شکاف ها می تواند خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

فیشور سیلانت دندانی

فیشور سیلانت دندانی


پیشنهاد مطالعه: اندودنتیکس (درمان کانال ریشه) چگونه است؟


 

در نوبت ملاقات فیشورسیلانت دندان چه اتفاقی می افتد؟

روش فیشور سیلانت سریع و بدون درد است و معمولاً برای هر دندان چند دقیقه طول می کشد. نیازی به بیهوشی نیست و معمولاً نیازی به سوراخ کردن نیست.

دندانپزشک شما:

دندان و دندان های اطراف را تمیز و خشک کنید

سطح دندان را طوری آماده کنید که سیلانت به خوبی بچسبد

در سیلانت مایع جریان می یابد، که در شیارها و گودال های عمیق جریان می یابد

درزگیر را با نور قوی سفت کنید

گاز خود را بررسی کنید و هر گونه درزگیر اضافی را پاک کنید

مزایای فیشور سیلانت:

محافظت بیشتری در برابر پوسیدگی ایجاد کنید کمک به محافظت از دندان های آسیاب 6 ساله و 12 ساله دائمی یا بالغ در برابر پوسیدگی در صورتی که بلافاصله پس از ظاهر شدن دندان ها در دهان استفاده شوند. به محافظت از ناحیه ای که تمیز کردن آن سخت است با بیشه های عمیق در دندان های بزرگسالان عقب کمک می کند تمیز کردن دندان ها را آسان تر کنید سالها دوام می آورد فیشور سیلانت چقدر هزینه دارد؟

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *