دوره بهبود ایمپلنت دندان قبل از کاشت تاج چقدر است؟

دوره بهبود ایمپلنت دندان

 

کاشت ایمپلنت دندان یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای به دست آوردن لبخندی تمیز و زیبا بگیرید. هنگامی که ایمپلنت شما بهبود یافت، فقط باید یک تاج دائمی روی ایمپلنت ثابت کنید.

دندان شما آنقدر طبیعی به نظر می رسد که فراموش می کنید ایمپلنت و روکش استفاده می کنید. این حس طبیعی است. با این حال، بین جراحی ایمپلنت شما و قرار دادن تاج نهایی دندان فاصله زمانی وجود دارد.

این فاصله زمانی زمانی است که انتظار می رود جراحی شما بهبود یابد.

 پس از جراحی، فک شما فرآیندی به نام “اسئواینتگراسیون” را طی می کند، که در اصل به این معنی است که ریشه تیتانیوم تازه کاشته شده است.

ادغام شدن در استخوان بدن در حال شناسایی ریشه تیتانیوم به عنوان بخشی از فک است و در حال آماده شدن برای رشد استخوان جدید در اطراف آن است.

آیا ناحیه ایمپلنت در طول بهبودی بدون پوشش باقی می ماند؟

ایمپلنت شما با یک تاج موقت تا ایمپلنت شما پوشانده می شود. به اندازه کافی بهبود می یابد تا یک تاج دائمی بدست آید. محل کاشت را نمی توان بدون پوشش رها کرد، زیرا بقایای غذا می توانند وارد آن شده و باعث عفونت شوند.

گاهی اوقات یک کلاه درمانی روی ناحیه جراحی ایمپلنت گذاشته می شود. این پروتز موقت کمی کوچکتر از دندان های دیگر شما خواهد بود و این به این دلیل است که ایمپلنت شما هنوز برای تحمل وزن جویدن آماده نیست.

جنبه مثبت آن این است که لبخند شما طبیعی خواهد بود و سوراخ خالی وجود نخواهد داشت زیرا ایمپلنت و کلاه درمانی یا تاج موقت سوراخ را می پوشانند.

 

متخصص-ایمپلنت-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران

 

فرآیند قرار دادن تاج دائمی چیست؟

1. دندانپزشک شما احتمالاً از شما می خواهد که حداقل دو جلسه بعد از عمل قبل از اینکه زمان تاج دایمی شما فرا رسد مراجعه کنید. در طی این بازدیدها، دندانپزشک شما بررسی می کند که لثه و استخوان شما به درستی بهبود می یابند.

 

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران  هستند که در زمینه ایمپلنت دندان و بهبود لبخند شما سابقه درخشانی رقم زده اند.

2. دندانپزشک شما نیز برای ایجاد تاج دائمی، از بایت شما اثر می گیرد. با انجام این کار در مرحله بعد از عمل، دندانپزشک شما اطمینان حاصل می کند که روکش جدید کاملاً قرار می گیرد و به درستی با بقیه لبخند شما ترکیب می شود.

3. پس از اینکه محل ایمپلنت بهبود یافت و ایمپلنت به خوبی با استخوان ادغام شد، می توان تاج دندان دائمی را روی یک اباتمنت روی ایمپلنت قرار داد.

4. بسته به بحث شما با دندانپزشک و ترجیحات دندانی شما، ممکن است یک تاج دائمی که دقیقاً شبیه یک دندان معمولی است، یا یک پل چند واحدی، یا یک پروتز، که یک پروتز متحرک است، نصب کنید. اگر چندین دندان از دست رفته داشته باشید، این اتفاق می افتد.

زمان بهبودی محل کاشت دندان چقدر است؟

هنگامی که ایمپلنت دندانی قرار داده می شود، زمان بهبودی درگیر است و این از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. برخی از بیماران خیلی سریع بهبود می یابند و ظرف چند ماه برای تاج خود آماده می شوند.

برای برخی از بیماران، ممکن است 6 ماه یا بیشتر طول بکشد. اگر دیابت یا مشکلات انعقادی یا هر بیماری دیگری دارید که از بهبودی سریع جلوگیری می کند، قرار دادن تاج ممکن است در مورد شما بیشتر طول بکشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، چندین ماه باید بگذرد تا ادغام استخوانی انجام شود.

در طی این فرآیند، استخوان به ایمپلنت جوش می‌خورد و ثبات لازم برای حمایت از دندان را ایجاد می‌کند. هنگامی که این فرآیند کامل شد، دندانپزشک شما تاج دائمی نهایی را قرار می دهد و به بیمار اجازه می دهد تا زندگی عادی خود را از سر بگیرد.

 


صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت در تهران


 

 

متخصص-ایمپلنت-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران

بنابراین، زمان لازم برای گذر از جراحی ایمپلنت دندان تا قرار دادن تاج به موارد زیر بستگی دارد:

• سرعت که در آن دهان شما بهبود می یابد
• سلامتی و میزان بهبودی شما
• تعداد محل های کاشت دندان

• دندان های خاص برای جایگزینی به طور کلی، سه تا شش ماه زمان بهبودی طول می کشد تا بتوان تاج را روی محل ایمپلنت قرار داد.

اگر دندان باربر باشد، این زمان می‌تواند طولانی‌تر باشد.

نتیجه‌گیری

هنگامی که محل جراحی ایمپلنت شما بهبود یافت، دندانپزشک شما یک روکش دندان را بر اساس قالب‌گیری‌های قبلی ایجاد می‌کند. این 2 بازدید طول می کشد – شما باید دو هفته صبر کنید تا تاج جدید تحویل داده شود. دندانپزشک شما تاج دندان را روی پروتز ایمپلنت می‌چسبد و لبخندی کاملاً جدید برای نشان دادن خواهید داشت.

این روکش، اگر از مواد مقاوم ساخته شده باشد، اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، برای مدت طولانی به شما کمک خواهد کرد.

آیا می خواهید در مورد ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید؟ با دندانپزشک ما در تهران تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *