جراحی سنتی لثه

جراحی سنتی لثه


آیا باید LANAP یا جراحی سنتی لثه انجام دهید؟

جراحی سنتی لثه

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

آیا به شما گفته شده که بیماری پریودنتال دارید؟ آیا با پری ایمپلنتیت سر و کار دارید یا ایمپلنت ناموفق؟ آیا از جیب های عمیق بین دندان ها و لثه های خود رنج می برید؟

دو گزینه مدرن درمانی پریودنتال که در مطب ما در دسترس شماست، LANAP و جراحی استخوان هستند. هر دوی این درمان ها در درمان این مسائل موثر هستند – بنابراین چگونه می دانید کدام گزینه برای شما مناسب است؟

درک بیماری لثه

اولین قدم برای داشتن اطمینان در انتخاب درمان این است که بدانید دقیقاً چه اتفاقی برای سلامت دندان شما می افتد.

بیماری لثه عفونتی است که زمانی ایجاد می شود که پلاک و جرم در امتداد خط لثه ایجاد می شود. پلاک و جرم هر دو از باکتری ها تشکیل شده اند. بدون رعایت بهداشت دهان و دندان، این باکتری به آرامی به دندان ها، لثه ها و استخوان فک شما آسیب می رساند.

اگرچه بیماری لثه متأسفانه بسیار شایع است، اما زمانی که درمان نشود می تواند به پریودنتیت تبدیل شود. در بیماری پریودنتیت، لثه‌ها از دندان‌ها جدا می‌شوند و فضاهایی (به نام پاکت‌ها) ایجاد می‌کنند که عفونی می‌شوند و مشکلات بزرگی برای سلامتی و شادی شما ایجاد می‌کنند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله جراحی سنتی لثه با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

جراحی سنتی لثه

جراحی سنتی لثه

خطرات بیماری لثه درمان نشده

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، در حال حاضر در مسیر درستی برای کنترل سلامت دندان خود هستید. این مهم است زیرا زمانی که بیماری لثه به موقع درمان نشود، اثرات سلامتی می تواند جدی باشد.

اثرات مستقیم بر سلامت دندان شما عبارتند از:

  • پوسیدگی دندان و احتمال از دست دادن دندان یا شکست ایمپلنت.
  • آبسه و عفونت.
  • از دست دادن استخوان و بافت فک سالم.

علاوه بر سلامت دندان، بیماری لثه برای سلامت کلی شما نیز مضر است و می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

  • بیماری قلبی
  • حمله قلبی
  • فشار خون
  • عوارض دیابت

خوشبختانه، پریودنتیست های ما برای همین اینجا هستند! پریودنتیست دندانپزشکی است که در درمان مسائلی که حفره دهان (لثه، استخوان و فک) از جمله بیماری پریودنتال را تحت تاثیر قرار می دهد، تخصص دارد. درباره اینکه پریودنتیست در مقایسه با دندانپزشک عمومی (و چرا باید به آن مراجعه کنید) در اینجا بیشتر بدانید.


پیشنهاد مطالعه: قرار دادن ایمپلنت دندان به چه صورتی است؟

LANAP در مقابل جراحی استخوان

اگر با عوارض بیماری پریودنتال سر و کار دارید، پریودنتیست های ما ممکن است درمان پریودنتال جراحی و غیرجراحی، از جمله LANAP و جراحی استخوان را توصیه کنند.

روش اتصال جدید با کمک لیزر (LANAP) یک درمان پریودنتال لیزری با تکنولوژی بالا، کم تهاجمی و مورد تایید FDA است. این اولین (و تنها) لیزر درمانی برای بیماری لثه است که توسط تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی پشتیبانی می شود.

این تکنیک مدرن بیماری لثه را درمان می‌کند، به رشد مجدد بافت سالم لثه کمک می‌کند و از تحلیل رفتن لثه جلوگیری می‌کند – همه اینها در حالی که بافت سالم را دست نخورده باقی می‌گذارد.

جراحی سنتی لثه

جراحی سنتی لثه

جراحی استخوان

علیرغم نام، جراحی استخوان خیلی تهاجمی نیست و به راحتی انجام می شود. شما می توانید به جراحی استخوان مانند یک تمیز کردن عمیق اضافی فکر کنید!

جراحی استخوانی که به آن کاهش عمق پاکت نیز می گویند، شامل برداشتن یا ترمیم استخوان آسیب دیده اطراف دندان برای خلاص شدن از شر جیب می شود. جراحی سنتی لثه همچنین باکتری ها و تارتار را از بین می برد تا از گسترش بیماری لثه جلوگیری کند.

مزایای LANAP

از آنجایی که LANAP یک درمان نسبتاً جدید و انقلابی است، ما دوست داریم زمان بیشتری را برای برجسته کردن مزایای این لیزر درمانی اختصاص دهیم:

  1. بازسازی بافت سالم لثه را ترویج می کند.
  2. حداقل درد، حساسیت یا خونریزی.
  3. کاهش تورم و التهاب.
  4. زمان استراحت بسیار کم پس از درمان.
  5. خطر کمتر عفونت.
  6. بهبودی سریعتر و راحت تر.
  7. کاهش نیاز به داروهای مسکن.

چرا بسیاری از افراد LANAP را به جای جراحی استخوان انتخاب می کنند؟

اگرچه جراحی لثه فوق‌العاده مؤثر است و می‌توان آن را به سرعت در یک بار ویزیت انجام داد، اما در مقایسه با LANAP دارای چند اشکال احتمالی است.

جراحی استخوان …

گاهی اوقات نیاز به پیوند بافت دارد.

زمان بهبودی کندتری دارد.

خطر عفونت شما را افزایش می دهد.

به دلیل این اشکالات احتمالی، و از آنجایی که LANAP تقریباً برای همه بیماران مناسب است، پریودنتیست های ما اغلب LANAP را توصیه می کنند.

پاداش: چگونه از بیماری پریودنتال جلوگیری کنیم

همانطور که گزینه های خود را در نظر می گیرید، مدتی را در نظر بگیرید که چگونه از ادامه پیشرفت بیماری لثه جلوگیری می کنید. ما می خواهیم به حفظ سلامت دهان شما در آینده در آینده کمک کنیم! علاوه بر این، اگر از مراحل اولیه بیماری لثه رنج می برید، گاهی اوقات درمان های پیشگیرانه می توانند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

در اینجا چیزی است که ما توصیه می کنیم:

عادات خوب مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در خانه –

در مورد اینکه کدام مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و دهانشویه برای شما بهترین است، با ما صحبت کنید.

نظافت های معمول –

حتماً هر 6 ماه یکبار (یا طبق گفته تیم بهداشت خود) برای تمیز کردن به ما مراجعه کنید.

پاکسازی عمیق (SRP) –

جرم گیری و صاف کردن ریشه (SRP) یکی از رایج ترین درمان ها برای بیماری پریودنتال زودرس تا پیشرفته است. این روش غیر جراحی که معمولاً به عنوان یک تمیز کردن عمیق نامیده می شود، شامل رسیدن به فراتر از خط لثه برای از بین بردن تجمع پلاک و بهبود بهبود است.

با تشخیص زودهنگام علائم بیماری لثه و انجام اقدامات پیشگیرانه، پریودنتیست های ما به شما کمک می کنند تا تا آخر عمر دهانی تمیز و سالم داشته باشید.

دریابید که چه نوع درمان پریودنتال برای شما بهترین است

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *