آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

جراحی ایمپلنت بدون درد

 

جراحی ایمپلنت دکتر بهروز حبیبی یکی از مطمئن ترین و طولانی ترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. با این حال، از آنجایی که این جراحی شامل قرار دادن یک ریشه دندان مصنوعی در استخوان فک است، تقریبا همیشه مقداری درد ایجاد می کند.

قبل از انجام این جراحی، بسیاری از بیماران دندانپزشکی نگران سطح دردی که ممکن است بعد از آن تجربه کنند و مدت زمان ادامه آن هستند.

جراحی ایمپلنت دندان شامل چه مواردی می شود؟

برای درک اینکه فرآیند ایمپلنت چقدر دردناک است، درک این موضوع که وقتی بیمار ایمپلنت را دریافت می کند چه اتفاقی می افتد مفید است.

در بسیاری از موارد، پس از برداشتن دندان طبیعی بیمار، اما قبل از کاشت ایمپلنت، ناحیه مورد نظر با پیوند استخوان آماده می شود. این گرافت‌ها تولید استخوان جدید را تشویق می‌کنند، که استخوان فک را تقویت می‌کند و به اطمینان از ادغام مناسب ایمپلنت با استخوان کمک می‌کند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله زیبایی دندان با فیشورسیلانت با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

 

جراحی ایمپلنت بدون درد

جراحی ایمپلنت بدون درد

 

در جراحی ایمپلنت دندان، دندانپزشک بیمار یک سوراخ در استخوان فک ایجاد می کند. یک ستون فلزی در سوراخ قرار می گیرد. این پست فلزی به عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل می کند. به پست باید زمان داده شود تا استخوان بندی شود یا استخوان فک بیمار از طریق آن رشد کند.

اگرچه این فرآیند اغلب ممکن است ماه ها طول بکشد، اما برای یک ایمپلنت سالم و پایدار ضروری است. اباتمنت، که جزیی است که تاج دندان به آن متصل می شود، معمولاً تا زمانی که استئواینتگراسیون کامل نشود، روی پایه قرار نمی گیرد.

گاهی اوقات، دندانپزشک نیاز به انجام یک عمل جراحی کوچکتر برای قرار دادن اباتمنت دارد. این یک جراحی جزئی است که فقط لثه ها را درگیر می کند. ممکن است مقداری خونریزی و تورم ایجاد کند، اما درد ناشی از قرار دادن اباتمنت کمتر از هر دردی است که پس از قرار دادن پایه فلزی تجربه می‌شود.

 

جراحی ایمپلنت چقدر دردناک است؟

جراحی ایمپلنت دندان شامل ضربه به لثه و فک می شود. خود جراحی نباید درد داشته باشد زیرا دهان بی‌حس می‌شود. با از بین رفتن بی حسی، بیماران اغلب سطحی از درد را احساس می کنند.

بسیاری از متخصصان دندانپزشکی برای کمک به مدیریت ناراحتی در محل ایمپلنت، داروهای ضد درد ارائه می کنند.

در برخی موارد، درد پس از جراحی به اندازه کافی خفیف است که می توان آن را با داروهای مسکن بدون نسخه کنترل کرد. به طور کلی، یک ایمپلنت تنها باعث ناراحتی کمتری نسبت به جراحی می شود که در آن چندین ایمپلنت قرار داده می شود. بیماران معمولاً تا 10 روز پس از عمل درد خواهند داشت، اما درد ممکن است قبل از 10 روز برطرف شود.

اگر ناراحتی بیش از حد بعد از 10 روز ادامه داشت، برای بیماران مهم است که فوراً با یک متخصص دندانپزشک تماس بگیرند. درد طولانی مدت ممکن است نشانه عفونی شدن محل ایمپلنت باشد. در این صورت، متخصص دندانپزشکی باید به سرعت عمل کند تا ایمپلنت را نجات دهد.

جراحی ایمپلنت بدون درد

جراحی ایمپلنت بدون درد

نتیجه

هیچ بیمار دندانپزشکی منتظر هیچ نوع دردی نیست. با این حال، افرادی که قصد جراحی کاشت دندان را دارند، نباید اجازه دهند ترس از ناراحتی پس از جراحی، آنها را از انجام این روش منصرف کند. ایمپلنت ها به گونه ای طراحی شده اند که جایگزینی دائمی دندان باشند و پس از تکمیل، روند ایمپلنت لبخند زیبایی را برای بیمار به ارمغان می آورد.

برای قرار ملاقات در مطب با ما تماس بگیرید.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *