دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران


جایگزین هایی برای ایمپلنت های دندانی را بشناسید

جایگزین ایمپلنت های دندانی

چه به دلیل مراقبت نامناسب از دهان، ضربه، بیماری های دهان و دندان یا دلایل دیگر، دندان های خود را از دست داده باشید، جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته ضروری است. از دست دادن دندان فقط یک مسئله زیبایی یا بخشی از روند پیری نیست. آنها می توانند آسیب قابل توجهی به سلامت دهان، اعتماد به نفس و ظاهر شما وارد کنند. مهم‌تر از همه، شکاف‌های ایجاد شده توسط دندان‌های از دست رفته می‌توانند باعث جابجایی دندان‌های همسایه شوند و باعث ایجاد مشکلاتی در راستای بایت و استرس فک شوند.

هنگامی که صحبت از جایگزینی دندان های از دست رفته می شود، ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه هستند، زیرا:

  • یک راه حل دائمی ارائه دهید.
  • ظاهر و عملکردی مانند دندان های اصلی شما دارد.
  • می تواند با مراقبت مناسب بیشتر دوام بیاورد.
  • یک تناسب کامل را ارائه دهید.
  • نیازی به تنظیم دندان های مجاور ندارید.

با این حال، چندین گزینه جایگزین دندان دیگر وجود دارد که ممکن است به عنوان جایگزینی برای ایمپلنت دندان در نظر بگیرید.

دکتر بهروز حبیبی بهترین دکتر ایمپلنت در تهران می باشند که با تجارب زیادی که دارند متخصص ایمپلنت در تهران می باشند.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

5 بهترین جایگزین برای ایمپلنت های دندانی
در اینجا بهترین گزینه های جایگزین برای ایمپلنت دندان وجود دارد:

1. بریج های دندانی

بریج دندان زمانی توصیه می شود که بیمار یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشد. توسط روکش های دندانی در دو طرف دندان از دست رفته پشتیبانی می شود. بریج های دندانی کاملاً در دهان شما ثابت می شوند و بیرون نمی لغزند یا شل نمی شوند و به شما امکان می دهند به راحتی صحبت کنید و غذا بخورید.

بریج های دندان طبیعی به نظر می رسند و به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. همچنین روکش های دندانی روی دندان های همسایه از آسیب دیدگی و خارج شدن آنها از موقعیت جلوگیری می کند. با این حال، برای حمایت از بریج دندان باید دندان های مجاور قوی و سالم داشته باشید.

2. دندان مصنوعی

پروتز یک گزینه جایگزین دندان با ظاهر طبیعی، راحت و قابل جابجایی است. بسته به تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند، می توانید بین پروتزهای کامل و جزئی یکی را انتخاب کنید.

پروتزهای جزئی:

پروتزهای جزئی برای کسانی که می خواهند یک یا چند دندان از دست رفته را در فک بالا یا پایین جایگزین کنند ایده آل است. آنها از پایه هایی به رنگ لثه ساخته شده اند که دندان های جایگزین را نگه می دارند و به دندان های نگهدارنده شما متصل می شوند. گاهی اوقات، ممکن است برای اطمینان از مناسب بودن پروتزها، به روکش روی دندان های تکیه گاه خود نیاز داشته باشید.

پروتز کامل:

پروتز کامل زمانی توصیه می‌شود که تمام دندان‌ها را از دست داده باشید یا به دلیل پوسیدگی، عفونت، درد یا سایر مشکلات دندانی، مجموعه موجود باید برداشته شود. پروتز کامل بالایی با ایجاد مهر و موم با برجستگی های استخوانی، کام (سقف دهان) و لثه ها در جای خود نگه داشته می شود، در حالی که پروتز کامل تحتانی توسط ایمپلنت های دندانی (لنگر) در جای خود نگه داشته می شود.

پروتزهای ایمپلنت شده:

علاوه بر پروتزهایی که در بالا ذکر شد، می‌توانید یک پروتز با پشتیبانی از ایمپلنت نیز انتخاب کنید. برای بیمارانی که می خواهند عملکرد بایت و ثبات دندان مصنوعی را بهبود بخشند ایده آل است. این پروتزها بسیار کاربردی هستند و به ایمپلنت ها متصل می شوند و توسط آن ها پشتیبانی می شوند. با این حال، آنها به یک استخوان فک سالم و کافی برای حمایت از ایمپلنت نیاز دارند.

3. پل رزین باند

بریج های باند رزین مانند بریج های دندانی هستند که عملکرد و حسی شبیه به دندان های طبیعی شما دارند. تنها تفاوت این است که دندان مصنوعی به جای استفاده از دندان های مجاور در بریج های دندانی، با رزین چسبانده می شود. رزین در پشت دندان ها قرار می گیرد تا دندان مصنوعی را در موقعیت خود نگه دارد. این روش کمتر تهاجمی است و در صورت لزوم می توان آن را معکوس کرد.

اگر مایل به تماشای نمونه کارهای دکتر بهروز حبیبی هستید به اینستاگرام ایشان نگاهی بیندازید.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

4. فلیپر

فلیپر یک پروتز جزئی موقت با ظاهر طبیعی است که به کناره های دندان از دست رفته متصل می شود. به کام دهان یا مکش سقف متکی است و از جابجایی دندان های مجاور جلوگیری می کند. علاوه بر این، نیازی به گیره های فلزی ندارد و به راحتی پوشیده می شود. اگرچه باله های ارزان تر، راه حل دائمی نیستند.

 

5. پل پشتیبانی شده از ایمپلنت

اگر چندین دندان از دست رفته دارید، بریج با ایمپلنت توصیه می شود. دندان/دندان های از دست رفته توسط دندان های مجاور که با ایمپلنت در جای خود نگه داشته می شوند، حمایت می شوند. این پل ها در حالی که سلامت و عملکرد دهان و دندان شما را افزایش می دهند، ظاهری زیبا و طبیعی به شما می دهند.

اگر یک یا چند دندان را از دست داده اید و به دنبال بهترین گزینه های جایگزینی دندان از دست رفته هستید، با تیم ما  در تهران برای تعیین وقت ملاقات تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *