جراحی لثه در تهران

جراحی لثه در تهران


توضیح جراحی لثه (آنچه باید بدانید)

جراحی لثه در تهران

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

 

توضیح جراحی لثه : مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک به حفظ سلامت و استحکام دندان های شما کمک می کند. اما بهداشت دهان و دندان خوب فقط برای دندان های شما نیست، بلکه لثه های شما را نیز سالم نگه می دارد. معاینات منظم دهان به دندانپزشک شما این فرصت را می دهد که بیماری لثه را در مراحل اولیه تشخیص دهد و قبل از پیشرفت آن را درمان کند.

هنگامی که برای مدت طولانی از ملاقات های دندانپزشکی خودداری می کنید، بیماری لثه درمان نشده می تواند لثه های عفونی و آسیب دیده ای را برای شما ایجاد کند که نیاز به جراحی دارند. اگر دندانپزشک شما را برای جراحی لثه به متخصص لثه ارجاع داده است، در اینجا چیزی است که باید بدانید:

دلایل جراحی لثه

ژنژیویت، یک نوع خفیف بیماری لثه، معمولاً توسط دندانپزشک قابل درمان است. پریودنتیت یک نوع پیشرفته از التهاب لثه است که منجر به التهاب و آسیب به استخوان و بافت می شود. پریودنتیت معمولاً نیاز به مراجعه به پزشک لثه دارد که به عنوان پریودنتیست شناخته می شود و درمان ممکن است شامل جراحی لثه باشد. جراحی پریودنتال می تواند استخوان ها و بافت های آسیب دیده را دوباره رشد دهد، از از دست دادن دندان جلوگیری کند، فاصله لثه بین دندان ها را کاهش دهد و استخوان فک را برای از بین بردن رشد باکتری ها تغییر شکل دهد.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله جراحی لثه در تهران   با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

توضیح جراحی لثه : مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک به حفظ سلامت و استحکام دندان های شما کمک می کند.

با این حال، بیماری لثه تنها دلیل جراحی لثه نیست. برخی از بیماران جراحی زیبایی لثه را انتخاب می کنند، مانند زمانی که لثه آنها بیش از حد دندان هایشان را می پوشاند، وضعیتی که به عنوان “لبخند لثه ای” شناخته می شود.

 

جراحی لثه در تهران

جراحی لثه در تهران

 

انواع جراحی لثه

نوع جراحی لثه شما به شدت بیماری لثه و آسیب خاصی که به آن وارد شده است یا نوع نتایج زیبایی که می خواهید بستگی دارد. انواع جراحی لثه عبارتند از:

1. جراحی فلپ لثه

لثه‌ها برای تمیز کردن عمیق از دندان‌ها جدا می‌شوند و سپس به جای خود در اطراف دندان‌ها دوخته می‌شوند. گاهی اوقات در طول جراحی نیاز به تغییر شکل استخوان است.

2. برداشتن لثه

بافت لثه اضافی و بیش از حد رشد کرده برای بهبود زیبایی و تمیز نگه داشتن سطح دندان آسان تر برداشته می شود.

3. جراحی لثه

بافت لثه سالم برای زیبایی ظاهری جذاب تر، گاهی اوقات در ترکیب با پیوند لثه تغییر شکل می دهد.

4. پیوند لثه

بافت از سقف دهان گرفته می شود و در دو طرف دندانی که به دلیل عقب نشینی لثه ها در معرض دید قرار می گیرد، بخیه می شود. این به خط لثه و کاهش حساسیت کمک می کند.

5. بازسازی لثه

بافت لثه به عقب تا می شود و باکتری ها حذف می شوند. جراح پیوند استخوان، غشا یا پروتئین های محرک بافت را وارد می کند تا به بافت های لثه در اطراف دندان ها بازسازی شود.

 

چه چیزی در طول جراحی لثه انتظار می رود؟

قبل از شروع بیشتر انواع جراحی لثه، پریودنتیست دندان های شما را به طور کامل تمیز می کند و از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می کند. در برخی موارد ممکن است به بیهوشی عمومی نیز نیاز باشد. اگر به تمیز کردن عمیق زیر سطح لثه نیاز دارید، پریودنتیست برش‌های کوچکی در امتداد خط لثه ایجاد می‌کند و لثه‌ها را از روی دندان‌ها دور می‌کند تا عمیق‌تر تمیز شود و هرگونه جرم، پلاک یا بافت عفونی را از بین ببرد.

در نهایت، پریودنتیست روش خاصی را که شما نیاز دارید انجام می دهد، سپس لثه های شما را در جای خود بخیه می زند. پریودنتیست شما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات عمل شما، نحوه آماده شدن برای آن و مدت زمانی که طول می کشد به شما بدهد.

 

در طول دوره ریکاوری چه چیزی باید انتظار داشت؟

زمان بهبودی برای جراحی پریودنتال به نوع عمل بستگی دارد، اما اغلب پریودنتیست ها برای پیگیری در عرض 1 تا 2 هفته برنامه ریزی می کنند. در طول دوره نقاهت، برای تمیز نگه داشتن دهان و جلوگیری از عفونت، باید از یک دهانشویه ضد عفونی کننده استفاده کنید. جراح شما همچنین ممکن است یک دور آنتی بیوتیک تجویز کند.

در چند روز اول پس از جراحی، ممکن است به شما دستور داده شود که غذاهای نرم بخورید و از ورزش شدید اجتناب کنید. همچنین در تمام مراحل بهبودی باید از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

جراحی لثه در تهران

جراحی لثه در تهران

 

درد و ناراحتی بالقوه

اگر دندانپزشک شما را برای جراحی به پریودنتیست معرفی کرده است، احتمالاً از خود می پرسید که آیا جراحی لثه دردناک است؟ پاسخ به هر فرد و روش بستگی دارد، اما به طور کلی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی، در طول عمل جراحی واقعی درد کمی وجود دارد.

پس از جراحی، بیشتر افراد فقط درد خفیف تا متوسطی دارند که می‌توان با مسکن‌های بدون نسخه آن را مدیریت کرد. تورم متوسط ممکن است رخ دهد. پریودنتیست اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه مدیریت هر درد و تورمی که ممکن است داشته باشید به شما می دهد.

 

جایگزین های جراحی لثه

برای شرایط خاص لثه، ممکن است کاندیدای درمان های جایگزینی باشید که نیازی به جراحی لثه ندارند. برای عقب‌رفتن لثه‌ها، تکنیک «پین‌هول» برای پیوند لثه از ابزار خاصی برای آزاد کردن بافت لثه و حرکت آن به موقعیت مناسب روی دندان‌ها استفاده می‌کند. هنگامی که لثه ها در جای خود قرار گرفتند، از نوارهای کلاژن برای تثبیت موقعیت لثه و تشویق مجدد بافت لثه به دندان ها در سطح جدیدی استفاده می شود.

یکی دیگر از درمان‌های غیرجراحی لثه، روش چسبندگی جدید با کمک لیزر (LANAP) است که پاکت‌های بین لثه و دندان‌ها را درمان می‌کند که می‌تواند باکتری‌های عامل بیماری لثه را جمع‌آوری کند. LANAP از لیزر برای از بین بردن باکتری ها در پاکت ها و حذف بافت های بیمار استفاده می کند تا به فیبرهای کلاژن لثه کمک کند تا دوباره به دندان بچسبند و مهر و موم از دست رفته را دوباره ایجاد کنند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله جراحی لثه در تهران با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

توضیح جراحی لثه : مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک به حفظ سلامت و استحکام دندان های شما کمک می کند.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *