متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی


ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان تهران

ایمپلنت دندان برای حمایت از یک یا چند دندان مصنوعی استفاده می شود. این یک پیچ تیتانیومی است که می تواند در صورت از کار افتادن ریشه دندان را جایگزین کند. درست مانند ریشه دندان، در استخوان فک قرار می گیرد.

آیا ایمپلنت ها بی خطر هستند و چقدر دوام خواهند داشت؟

ایمپلنت درمانی ایمن و ثابت است. احتمالاً درست است که می گوییم ایمپلنت ها، مانند دندان های طبیعی، تا زمانی که از آنها مراقبت می کنید، دوام خواهند داشت.

اینکه چقدر خوب از ایمپلنت های خود مراقبت می کنید – و اینکه آیا برای قرار ملاقات های منظم تعمیر و نگهداری خود مراجعه می کنید یا خیر – بیشترین تأثیر را بر مدت زمان ماندگاری آنها خواهد داشت.

اگر از ایمپلنت‌های خود مراقبت نکنید، پوششی مشابه آنچه روی دندان‌های طبیعی نادیده گرفته می‌کنید، ایجاد می‌شود. در صورت عدم درمان، این می تواند منجر به عفونت لثه، خونریزی، درد و ناراحتی عمومی شود. شما می توانید تمام این مشکلات را با دندان های طبیعی دریافت کنید.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران  هستند.

اگر از ایمپلنت های شما به خوبی مراقبت شود، و اگر استخوانی که روی آن نصب شده است قوی و سالم باشد، می توانید انتظار داشته باشید که برای سال های زیادی دوام بیاورند. با این حال، درست مانند سایر ایمپلنت های جراحی (مانند تعویض مفصل ران) هیچ تضمینی برای مادام العمر وجود ندارد.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

من تعدادی از دندان های خودم را دارم. آیا هنوز هم می توانم ایمپلنت بگذارم؟

آره. شما می توانید هر تعداد دندان را با ایمپلنت جایگزین کنید – از یک دندان تا یک مجموعه کامل.

آیا همیشه می توان از ایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کرد؟

بستگی به وضعیت استخوان فک شما دارد. دندانپزشک شما تعدادی آزمایش ویژه را ترتیب می دهد تا میزان استخوانی که هنوز وجود دارد را مشخص کند. اگر به اندازه کافی وجود نداشته باشد، یا اگر به اندازه کافی سالم نباشد، ممکن است کاشت ایمپلنت بدون پیوند استخوان در ابتدا امکان پذیر نباشد.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

قرار دادن ایمپلنت اغلب ساده تر از بیرون آوردن دندان است و معمولاً با استفاده از یک بی حس کننده موضعی ساده انجام می شود. در آن زمان هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما، درست مانند بعد از کشیدن، ممکن است در طول هفته بعد از جراحی کمی احساس ناراحتی کنید.

گاهی اوقات اگر خیلی عصبی هستید یا اگر مورد پیچیده باشد ممکن است دندانپزشک به شما یک داروی آرام بخش بدهد. داروهای بیهوشی عمومی به ندرت برای ایمپلنت استفاده می شوند و عموما فقط برای موارد بسیار پیچیده استفاده می شوند.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام متخصص ایمپلنت در تهران اینجا کلیک کنید.

درمان چقدر طول میکشد؟

تیم دندانپزشکی شما می‌تواند قبل از شروع درمان یک جدول زمانی مشخص را به شما ارائه دهد.

برخی از دندان‌های مصنوعی را می‌توان هم‌زمان با ایمپلنت‌ها نصب کرد (به آن‌ها «ایمپلنت فوری» می‌گویند). با تیم دندانپزشکی خود مشورت کنید تا ببینید آیا اینها برای شما مناسب هستند یا خیر. معمولاً دندان‌های مصنوعی 3 تا 4 ماه پس از کاشت ایمپلنت کاشته می‌شوند. گاهی اوقات درمان بیشتر طول می‌کشد و تیم دندانپزشکی شما می‌تواند در مورد زمان درمان با شما صحبت کند.

متخصص ایمپلنت در تهران  همچنین بهترین گزینه را به شما ارائه می دهد.

مراقبت های بعدی چطور؟

تیم دندانپزشکی شما دستورالعمل هایی را در مورد نحوه مراقبت از ایمپلنت به شما می دهد. آنها ممکن است بعد از جراحی به شما مسکن بدهند – یا مطمئن شوند که مقداری در خانه دارید – تا در صورت نیاز چند روز آینده آنها را مصرف کنید.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی

بعد چه اتفاقی می افتد؟

پس از کاشت ایمپلنت‌ها، استخوان فک شما باید روی آن‌ها رشد کند و به آن‌ها جوش بخورد. این معمولا چند ماه طول می کشد. گاهی اوقات زمانی که ایمپلنت‌ها قرار می‌گیرند، ممکن است به اندازه کافی پایدار باشند تا دندان‌های مصنوعی زودتر از این زمان کاشته شوند.

اگر در حال تعویض یک، دو یا سه دندان هستید، ممکن است در این مدت یک دندان مصنوعی موقت داشته باشید. اگر در حال حاضر پروتزهای کامل دارید، می‌توانید تا زمانی که ایمپلنت‌ هایتان در حال بهبود هستند، به استفاده از آن‌ها ادامه دهید. پروتزهای شما نیاز به تغییر دارند تا پس از جراحی به درستی جا بیفتند و معمولاً یک کلاه شفابخش روی محل ایمپلنت قرار می گیرد تا از آن محافظت کند.

آیا می خواهید در مورد ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید؟ با دندانپزشک ما در تهران تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *