پیوند استخوان در تهران

پیوند استخوان در تهران

ایمپلنت دندان دنیای دندانپزشکی مدرن را دگرگون کرده است. از دست دادن دندان اتفاقی است که احتمالا همه ما در طول عمر خود تجربه می کنیم. علت از دست دادن دندان معمولا پوسیدگی دندان و عفونت، بیماری لثه و یا جراحات و حوادث است. بسیاری از ما با کاشت ایمپلنت دندان آشنایی داریم اما ممکن است ندانیم گاهی اوقات برای داشتن ایمپلنت دندان باید پیوند استخوان فک انجام بدهیم.

پیوند استخوان فک (برای کاشت ایمپلنت دندان) چیست؟

 

پیوند استخوان تکنیکی است که در طی آن به استخوان افزوده می شود تا استخوان تقویت شود. این کار به ما امکان می دهد پی مستحکمی برای پشتیبانی ایمپلنت داشته باشیم. بدون پیوند استخوان در بسیاری از موارد استخوان استحکام یا حجم کافی برای نگه داشتن ایمپلنت را ندارد.

هدف نهایی از کاشت ایمپلنت، داشتن دندانی مستحکم، مقاوم و بی دردسر است. پس از پیوند استخوان فک باید مدتی فاصله زمانی تا کاشت ایمپلنت باشد تا استخوان فرصت التیام و سخت شدن داشته باشد اگر چه گاهی اوقات در مواردی که پیوند جزئی است، ممکن است نیازی به این کار نباشد.

با پیوند استخوان شکل و انحنای استخوان فک دوباره به حالت قبل برمی گردد و بخش از دست رفته پر می شود تا علاوه بر پشتیبانی ایمپلنت، ساختار صورت را نیز جوانتر و پرتر کند.

 

عوارض پیوند استخوان فک برای کاشت ایمپلنت

پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت، چه عوارضی ممکن است داشته باشد:

به طور کلی پیوند استخوان عملی ایمن محسوب می شود. با این حال باید احتمالات زیر را در نظر داشته باشید:

  • عفونت
  • خونریزی
  • لخته شدن خون
  • صدمه دیدن عصب
  • عوارض ناشی از بی حسی
  • عفونت محل برداشت استخوان (بسیار نادر)

 

دکتر بهروز حبیبی جراح و متخصص ایمپلنت در تهران زعفرانیه شما میتوانید برای رزرو نوبت آنلاین و کسب مشاوره به صفحه اصلی مراجعه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *