متخصص ایمپلنت تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در زعفرانیه تهران | دکتر بهروز حبیبی

متخصص ایمپلنت تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در زعفرانیه تهران | دکتر بهروز حبیبی


روش‌های مختلف ایمپلنت را بشناسید:

روش‌های مختلف ایمپلنت

روش‌های مختلف ایمپلنت عبارت است از: ایمپلنت سنتی، ایمپلنت فوری، مینی ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتال و …

مدت زمان بهبود و جوش خوردن پایه ایمپلنت دندان با استخوان فک انسان پیش از آنکه تاج دندانی را سوار پایه ایمپلنت کنند تقریبا مدت زمان طولانی است. اما روش ایمپلنت فوری یا کاشت ایمپلنت در یک روز یک روش کاملا کاربردی و پر طرفدار است که در طی یک جلسه یک روزه پایه ایمپلنت در فک استخوان بیمار کاشت می‌شود و تاج دندانی به صورت موقت روی پایه قرار میگیرد تا تاج دندانی اصلی طراحی و آماده سازی شود.

به همین علت در روش ایمپلنت فوری زیبایی دهان و دندان خود را در طی یک روز بدست می‌آورید.

آیا ایمپلنت فوری برای همه افراد توصیه می شود؟

البته به این نکته نیز باید نمود که ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه برای همه افراد توصیه نمیشود و امکان پذیر نیست. ابتدا یک بررسی توسط متخصص ایمپلنت از دندان بیمار تهیه میشود و در این بررسی کاملا مشخص میشود که فرد کاندید مناسبی برای ایمپلنت فوری است یا خیر؟

مراحل ایمپلنت دندان در واقع شامل کاشت پایه ایمپلنت، وصل کردن اباتمنت و اتصال تاج دندان است.

متخصص ایمپلنت در تهران آقای دکتر بهروز حبیبی با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه زیبایی و ایمپلنت دندان آماده ارائه هرگونه خدمت به شما بیماران گرامی می باشد. drbehroozhabibi.com

روش ایمپلنت سنتی بدین صورت است که بین مرحله 1 و مرحله 2 یک وقفه به مدت 3 الی 6 ماه وجود دارد اما در روش ایمپلنت فوری همه این مراحل در یک جلسه انجام میشود.
اگر بیماری دندان شکسته داشته باشد یا در شرف از دست دادن دندان است بهترین گزینه برای کاشت ایمپلنت دندان فوری است زیرا هنوز ریشه دندان خود را از دست نداده است و این یک دلیل خوبی برای انجام پروسه کاشت ایمپلنت خواهد بود.

ایمپلنت فوری در واقع یک روشی بسیار مناسب از لحاظ اقتصادی، سریع و با دوام است.
اگر بیماری دندان شکسته داشته باشد یا در شرف از دست دادن دندان است بهترین گزینه برای کاشت ایمپلنت دندان فوری است زیرا هنوز ریشه دندان خود را از دست نداده است و این یک دلیل خوبی برای انجام پروسه کاشت ایمپلنت خواهد بود.

مزایا و معایب ایمپلنت فوری چیست؟

هر یک از روش‌های ایمپلنت شامل یکسری مزایا و یکسری معایب می‌شود. طبیعی است که روش ایمپلنت فوری نیز شامل مزایا و معایب خاص خود باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله مزایا و معایب کاشت ایمپلنت فوری را شرح دهیم. متخصص ایمپلنت در تهران آقای دکتر بهروز حبیبی با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه زیبایی و ایمپلنت دندان آماده ارائه هرگونه خدمت به شما بیماران گرامی می باشد. drbehroozhabibi.com

متخصص ایمپلنت تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در زعفرانیه تهران | دکتر بهروز حبیبی

متخصص ایمپلنت تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در زعفرانیه تهران | دکتر بهروز حبیبی

بدیهی است که استفاده از روش کاشت ایمپلنت فوری اغلب برای دندان‌های جلویی که در دید است و نیاز به یک جایگزینی بسیار سریع دارد بیشتر استفاده می‌شود. اغلب پزشکان توصیه می‌کنند اگر در ناحیه دندان‌های کرسی نیاز به کاشت ایمپلنت به صورتی گروهی بود بهتر است از ایمپلنت فوری استفاده کنیم اما اگر نیاز به یک دندان ایمپلنت بود بهتر است این روش را استفاده نکنید.

معمولا ایمپلنت‌ها عمر بسیار طولانی داشته و حداقل 20 الی 30 سال بدون عیب میتوان از آن استفاده کرد زیرا این پروتزها بسیار محکم است. بهتر است تا قبل از آن که پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد از پروتز سبک استفاده کرد.

به این علت که تا پایان جوش خورد پایه ایمپلنت با استخوان فک نباید هیچگونه حرکتی در ناحیه پایه به وجود آید. که کوچک‌ترین حرکت باعث جوش نخوردن ایمپلنت شما خواهد شد. با استفاده از این پروتر هر آسیبی به این پروتز موقت وارد میشود و هیچ آسیب جدی به ایمپلنت شما وارد نخواهد شد.

از دیگر مزایای ایمپلنت فوری

میتوان به زمانی اشاره نمود که تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده باشید. یا برای مثال دندان‌های یک فک خود را به طور کامل از دست داده باشید. که در این صورت همه ناحیه‌هایی که دندان خود را از دست داده‌اند ایمپلنت میشود. و در روزی که قرار است جراحی انجام شود به وسیله یک پروتز موقت به یکدیگر متصل می‌شود.

با استفاده از کار و روش ایمپلنت‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و همین باعث ثبات ریشه دندان کاشته شده می‌شود. و احتمال تکان خوردن را بسیار کاهش میدهد. همین عمل باعث میشود ریشه‌ها در استخوان فک به طور کامل ثابت شوند و زمان بهبودی جوش خوردن کاهش یابد. به طوری که پس از 3 الی 5 ماه لثه بیمار به شکل نهایی خود دست میابد. و میتوان پروتز موقتی که روز جراحی قرار داده بودیم را با یک پروتز دائمی جایگزین کنیم.

دکتر بهروز حبیبی و دستیارانش خوشحال خواهند شد که برای پاسخ به سوالات شما با شما ملاقات کنند.

معایب ایمپلنت فوری

بهتر است بدانید با استفاده از ایمپلنت فوری فقط ممکن است بین 10 الی 15 درصد از موفقیت کاشت ایمپلنت شما کاسته شود. توصیه ما برای استفاده از این روش این است که اگر به هیچ عنوان امکان تحمل بی دندانی را ندارید. تراکم استخوان شما کافی است و زیبایی دندان برایتان خیلی اهمیت دارد .

استفاده از این روش برای شما بسیار توصیه می‌شود. تقریبا میتوان گقت این روش دارای معایبی نیست. و در صورت ایده آل بودن شرایط همه موارد آن مزیت است.
پروتزی که در ایمپلنت فوری استفاده میشود قابل سایش است بدین معنی که باعث میشود فشارهایی که به دلیل جویدن و میل کردن مواد غذایی به دندان وارد میشود، به پروتز وارد شود نه به ریشه دندان بیمار و این یک مزیت بسیار عالی برای این روش است.

از ایمپلنت فوری چگونه مراقبت کنیم؟

اگر میخواهید ایمپلنت دندان شما طول عمر بالایی را تجربه کند بهتر است. بدانید کلید موفقیت طول عمر ایمپلنت دندان مراقبت خوب از ایمپلنت است. همانطور که گفتیم ایمپلنت دندانی همانند دندان طبیعی عمل میکند پس این مستلزم آن است. که فرد نیز مانند دندان طبیعی خود از ایمپلنت نیز مراقبت‌های لازم را انجام دهد. بهتر است هر روزه 3 مرتبه با مسواک دهان و دندان خود را تمیز کنید.

متخصص ایمپلنت در تهران آقای دکتر بهروز حبیبی با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه زیبایی و ایمپلنت دندان آماده ارائه هرگونه خدمت به شما بیماران گرامی می باشد. drbehroozhabibi.com

افرادی که نمیتوانند کاندید مناسبی برای ایمپلنت فوری باشند عبارتند از:

• افرادی که دارای تراکم استخوان اپیکالی بسیار کم هستند.
• هنگامی که دندان بیمار کشیده شد در ناحیه دندان کشیده حفره عفونت وجود نداشته باشد.
• هنگامی که دهی سنس یا فنستریشن استخوانی وجود داشته باشد.
• هنگامی که فرد دچار عفونت یا پاتولوژی پری اپیکال شده باشد.
• هنگامی که بیوتایپ لثه فرد نازک باشد.
• هنگامی که بافت کرانیتیزه به میزان حداقل وجود داشته باشد.
• افرادی که دچار بیماری‌های سیستمیک هستند. مانند دیابت و …
• افرادی که به صورت روزانه استعمال دخانیات و سیگار دارند.
• افرادی دندان قروچه یا سابیدن دندان را در عادات شبانه خود دارند. اصلا گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت یک روزه نیستند زیرا تاج دندانی خود را در مدت زمان کوتاهی از دست میدهند.

 متخصص ایمپلنت تهران را از اینجا بشناسید.

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

ایمپلنت فوری برای چه افرادی مناسب است؟

در صورتی دارای شرایط زیر باشید میتوانید گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشید:
• در صورتیکه بخواهید هر چه سریعتر زیبایی دندان و دهان خود را بدست آورید و طرح لبخند شما هر چه سریعتر اصلاح شود.

• در صورتیکه میزان تراکم استخوان فک بیمار در ناحیه ایمپلنت کافی و مناسب باشد بهترین کاندید ایمپلنت فوری است اما در صورتیکه میزان تراکم استخوان شما کافی نباشد نیز میتوان با پیوند استخوان و لیفت سینوس نیز پیش از کاشت ایمپلنت فوری شرایط را برای استفاده از این روش مهیا کرد.

• اگر بافت دهان و دندان شما سالم باشد و مشکلات لثه یا دیگر مشکلات مربوط به لثه و دهان را نداشته باشید گزینه بسیار مناسبی هستید اما اگر خلاف این شرایط بود بهتر است ابتدا اقدام به درمان آن کرده سپس اقدام به کاشت ایمپلنت یک روزه کنید.

• افرادی که عادت ندارند شب هنگام دندان قروچه کنند.
• · افرادی که از داروهای خاصی که تاثیر منفی بر رشد استخوان دارند استفاده نمیکنند.
• افرادی که دنبال یک روش مناسب برای جایگزین کردن بریج یا دندان مصنوعی هستند.
• افرادی که از سلامت عمومی کافی و خوبی برخوردار هستند. میزان سلامت بدن افراد بر افزایش میزان موفقیت کاشت ایمپلنت دندان تاثیر بسیار بالایی دارد.

اگر به دنبال دندانپزشکی با تجربه کاشت ایمپلنت در تهران هستید، لطفاً با ما تماس بگیرید! دکتر بهروز حبیبی خوشحال خواهد شد که بهترین طرح درمانی را برای نیازهای فردی شما بیابد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *