کشیدن دندان در تهران

کشیدن دندان و سوکت های خشک چیست؟

کشیدن دندان در تهران

کشیدن دندان و سوکت های خشک به چه معنا و چگونه است؟ دندان عقل یا آسیاب سوم بیشتر از هر دندان دیگری کشیده می شود. برخی از افراد به طور طبیعی در دهان خود فضای کافی برای رویش دندان عقل دارند. کسانی که فضایی برای دندان‌های اضافی ندارند ممکن است از دندان عقل نهفته رنج ببرند، وضعیتی که در آن دندان‌ها زیر لثه فرو می‌مانند یا خارج از خط با بقیه دندان‌ها بیرون می‌آیند. دندان عقل نهفته شده در زیر خط لثه ممکن است باعث درد، تورم و شلوغی یا حرکت دادن اجباری دندان های دیگر شود.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله کشیدن دندان در تهران با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

کشیدن دندان و سوکت های خشک برای سلامتی دهان و دندان ضروری است.

هنگامی که عقل – یا هر دندان دیگری – کشیده می شود، ممکن است پس از جراحی چندین عارضه رخ دهد، از جمله:

عفونت.
آسیب عصبی که باعث بی حسی لب پایین یا زبان می شود.
سفتی فک.
سوکت های خشک.
سوکت خشک بعد از کشیدن دندان عقل سوکت خشک بعد از کشیدن دندان عقل.

کشیدن دندان در تهران

پیشنهاد مطالعه: از درمان ریشه چه انتظاری باید داشت و آیا موثر است؟

سوکت خشک چیست؟ متخصص ایمپلنت در تهران

پس از کشیدن، لخته خون در حفره دندان، فضایی که زمانی دندان را نگه داشته، تشکیل می‌شود و ناحیه را می‌بندد تا بتواند بهبود یابد. حفره خشک زمانی رخ می دهد که لخته خون از بین می رود یا از جای خود خارج می شود و استخوان و اعصاب را در معرض دید قرار می دهد.

پنج یا چند روز اول پس از استخراج بحرانی ترین هستند و در این زمان است که خطر سوکت خشک بالاترین میزان را دارد. سوکت خشک می تواند بسیار دردناک باشد! اگر فکر می کنید به این عارضه مبتلا هستید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

به طور معمول، دندانپزشک شما حفره خالی را شستشو می دهد، هر گونه زباله را از بین می برد و برای محافظت از ناحیه و کاهش درد از پانسمان دارویی استفاده می کند.

کشیدن دندان در تهران

دندانپزشک همچنین ممکن است یک آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و یک مسکن برای کاهش ناراحتی تجویز کند. دندانپزشک می تواند به شما توصیه کند که چه چیزی بخورید یا بنوشید و همچنین نحوه تمیز کردن و مراقبت از ناحیه خشک سوکت را به شما توصیه کند.

با مراقبت و استراحت مناسب، حفره خشک باید طی هفت تا 10 روز بهبود یابد. دندانپزشک شما احتمالاً از شما می خواهد که برای نظارت بر بهبود و بررسی وضعیت شما یک قرار ملاقات تعیین کنید.

کشیدن دندان و سوکت های خشک برای سلامتی دهان و دندان ضروری است.