کاندیدای ایمپلنت دندان

کاندیدای ایمپلنت دندان


چگونه بفهمم کاندیدای ایمپلنت دندان هستم؟

کاندیدای ایمپلنت دندان

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

اگر شما یکی از میلیون‌ها انسانی هستید که یک دندان یا چند دندان از دست داده‌اند، ممکن است واجد شرایط کاشت دندان باشید. ایمپلنت های دندانی برای جلوگیری از پوسیدگی استخوان توصیه می شوند و شاید بادوام ترین ترمیم های دندانی باشند. با این حال، داشتن یک دندان از دست رفته تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود. در این مقاله به نکاتی می پردازیم که بر واجد شرایط بودن شما برای کاشت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد.

درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی در استخوان فک قرار داده می‌شوند و تاجی در بالای ایمپلنت قرار می‌گیرد تا فضای دندان از دست رفته را پر کند. به دلیل نحوه عملکرد ایمپلنت در دهان، موارد خاصی وجود دارد که ممکن است باعث شود کسی کاندید آن نباشد. متخصص دندانپزشکی در مشاوره اولیه به شما کمک می کند تا مشخص شود که آیا شما کاندید هستید یا خیر.

مشاوره اولیه

مرحله اول تعیین صلاحیت شما با یک قرار ملاقات با یک متخصص دندانپزشکی برای ارزیابی شروع می شود. این شخص در صورت نیاز مسئول هماهنگی درمان شما با سایر متخصصان خواهد بود. ارزیابی اولیه شامل معاینه دهان و دندان شما و بررسی جامع سوابق دندانپزشکی و سلامت عمومی شما خواهد بود.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله کاندیدای ایمپلنت دندان با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

 

کاندیدای ایمپلنت دندان

کاندیدای ایمپلنت دندان

 

دندانپزشک اسکن های اشعه ایکس از دندان ها و گاهی اوقات یک توموگرافی کامپیوتری (CT) را انجام می دهد. این برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد توده استخوانی در فک و محل اعصاب و سینوس ها برای ارزیابی مختصر این روش است. تاریخچه کلی سلامت و سلامت دهان و دندان شما نقش مهمی در میزان خوب و سریع التیام و ادغام ایمپلنت با استخوان دارد.

بدون ساختار استخوانی کافی، ایمپلنت های دندانی حمایت لازم برای محکم ماندن در فک را نخواهند داشت. این ممکن است شما را رد صلاحیت نکند زیرا ممکن است دندانپزشک پیوند استخوان را برای افزایش تراکم استخوان انجام دهد. این معمولاً به معنای استخراج مواد استخوانی از سایر قسمت‌های بدن و قرار دادن آن در فک است. اگر واجد شرایط پیوند استخوان هستید، دندانپزشک به شما اطلاع خواهد داد.


پیشنهاد مطالعه: روشی که تاج های یک روزه با تاج های سنتی متفاوت هستند چیست؟

عوامل موثر بر موفقیت ایمپلنت های دندانی

برخی عوامل مانند بارداری، سیگار کشیدن، سرطان، دیابت کنترل نشده، بیماری لثه درمان نشده، اعتیاد به الکل و تشعشعات به فک می توانند بر موفقیت روش کاشت دندان تأثیر منفی بگذارند. در حالی که ممکن است در صورت داشتن یکی از این مشکلات همچنان واجد شرایط باشید، دندانپزشک باید ابتدا وضعیت شما را به طور کامل ارزیابی کند و قبل از شروع عمل ایمپلنت، شرایط زمینه ای را برای اطمینان از عملکرد مناسب درمان کند.

افرادی که از داروهایی مانند استروئیدها و سرکوب کننده های ایمنی استفاده می کنند نیز ممکن است کاندیدای مناسبی نباشند. اگر عادت به ساییدن یا فشردن دندان های خود دارید، فشار ممکن است روی ایمپلنت تاثیر بگذارد و باعث آسیب شود. همچنین اگر استخوان فک شما هنوز در حال رشد است، ممکن است واجد شرایط نباشید.

 

کاندیدای ایمپلنت دندان

کاندیدای ایمپلنت دندان

نتیجه چیست؟

در طول مشاوره، دندانپزشک گزینه های موجود از جمله روش، هزینه ها و عوارض احتمالی را با شما در میان می گذارد. اگر شما کاندیدای ایمپلنت دندان هستید، باید آماده باشید تا به یک روال مراقبت از دهان عالی متعهد شوید تا از موفقیت این روش اطمینان حاصل کنید. کاندیدای ایمپلنت دندان

به طور کلی، ایمپلنت های دندانی از میزان موفقیت بالایی برخوردار هستند و اکثر بیماران معمولا از نتیجه آن راضی هستند. اگر دندانی را از دست داده اید، برای ارزیابی با دندانپزشک تماس بگیرید تا یک برنامه درمانی مناسب برای نیازهای شما تهیه کنند. متخصص ایمپلنت در تهران

 

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *