متخصص ایمپلنت در تهران

متخصص ایمپلنت در تهران


متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی | drbehroozhabibi.com

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

آمالگام دندان یک ماده پر کننده دندان است که برای پر کردن حفره های ناشی از پوسیدگی دندان استفاده می شود. (متخصص ایمپلنت در تهران)

آمالگام دندان مخلوطی از فلزات است که از جیوه مایع (عنصری) و آلیاژ پودر شده از نقره ، قلع و مس تشکیل شده است. تقریباً نیمی (50٪) آمالگام دندانی از نظر وزن جیوه عنصری است. خواص شیمیایی جیوه عنصری به آن اجازه می دهد. تا با ذرات آلیاژ نقره/مس/قلع واکنش داده و آنها را به یکدیگر متصل کرده و یک آمالگام تشکیل دهد.

پرکننده های آمالگام دندان به دلیل ظاهر نقره ای آنها اغلب به عنوان “پرکننده های نقره” نامیده می شوند. اگرچه استفاده از این اصطلاح توصیه نمی شود زیرا این اصطلاح به درستی مواد موجود در آمالگام را توضیح نمی دهد.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت در تهران با ارائه خدمات متنوع در زمینه زیبایی و جراحی دندان و لثه. در هر زمینه و مشکلی رابطه با دندان به شما کمک خواهد کرد. drbehroozhabibi.com

هنگام قرار دادن آمالگام دندان ، دندانپزشک ابتدا دندان را برای از بین بردن پوسیدگی حفر می کند. و سپس حفره دندان را برای قرار دادن پر کردن آمالگام شکل می دهد. بعد ، تحت شرایط ایمنی مناسب. دندانپزشک آلیاژ پودری کپسوله شده را با جیوه مایع مخلوط می کند تا یک بتونه آمالگام تشکیل شود. این بتونه آمالگام نرم شده در حفره آماده شده قرار می گیرد و شکل می گیرد. جایی که به سرعت به شکل یک ماده جامد سفت می شود.

FDA قصد دارد در صورت دسترسی به اطلاعات جدید قابل توجه ، عموم مردم را به روز کند.

متخصص ایمپلنت در تهران

متخصص ایمپلنت در تهران

 

قبل از تهیه آمالگام دندان باید چه چیزی را بدانم؟

(متخصص ایمپلنت در تهران)

تصمیم گیری برای استفاده از مواد پر کننده برای درمان پوسیدگی دندان ، انتخابی است. که شما و دندانپزشک باید انجام دهید. هنگام بررسی گزینه های خود ، باید اطلاعات زیر را در مورد پرکردن آمالگام دندان در نظر داشته باشید.

مزایای آمالگام دندان:

قوی و بادوام هستند ، بنابراین احتمال شکستن آنها نسبت به سایر انواع پرکنندگی کمتر است.
در بیمارانی که خطر پوسیدگی دندان بالایی دارند. برای آماده سازی دندان های بزرگ و در شرایطی که رطوبت باعث ایجاد پیوند با دندان برای سایر مواد مانند رزین ها می شود ، مفید است.
کم هزینه ترین نوع مواد پر کننده.
بیش از 150 سال در صدها میلیون بیمار در سراسر جهان استفاده می شود.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت در تهران با ارائه خدمات متنوع در زمینه زیبایی و جراحی دندان و لثه در هر زمینه و مشکلی رابطه با دندان به شما کمک خواهد کرد.

خطرات احتمالی آمالگام دندان:

(متخصص ایمپلنت در تهران)

حاوی جیوه عنصری
سطوح پایین جیوه را به شکل بخار منتشر می کند که می تواند توسط ریه ها استنشاق و جذب شود. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای بخار جیوه ، که ممکن است. در برخی از مشاغل ایجاد شود ، با اثرات سوء بر مغز و کلیه همراه است.
توسعه سیستم های عصبی در جنین و کودکان خردسال ممکن است نسبت به اثرات عصبی بخار جیوه حساس تر باشد.

در مورد پیامدهای سلامتی طولانی مدت در زنان باردار و جنین های در حال رشد آنها و کودکان زیر شش سال. از جمله نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ، هیچ اطلاعات بالینی در دسترس نیست. زنان باردار و والدین دارای کودکان زیر شش سال که نگران فقدان داده های بالینی در مورد پیامدهای طولانی مدت سلامتی هستند. باید با دندانپزشک خود صحبت کنند.

 

متخصص ایمپلنت در تهران

متخصص ایمپلنت در تهران

اگرچه شواهد موجود نشان نمی دهد که قرار گرفتن در معرض جیوه از آمالگام دندان منجر به اثرات نامطلوب سلامتی در جمعیت عمومی می شود. قرار گرفتن در معرض جیوه ممکن است خطر بیشتری برای سلامتی در گروه های افراد زیر ذکر کند. که ممکن است مستعد ابتلا به عوارض جانبی بالقوه باشند. به طور کلی با جیوه همراه است.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت در تهران با ارائه خدمات متنوع در زمینه زیبایی و جراحی دندان و لثه در هر زمینه و مشکلی رابطه با دندان به شما کمک خواهد کرد.

زنان باردار و جنین های در حال رشد آنها ؛
زنانی که قصد باردار شدن دارند ؛
پرستاران زنان و نوزادان و نوزادان آنها ؛
کودکان ، به ویژه کودکان زیر شش سال ؛
افراد مبتلا به بیماری عصبی از قبل موجود ؛
افراد مبتلا به اختلال عملکرد کلیه ؛
افرادی که حساسیت شدید (حساسیت) نسبت به جیوه یا سایر اجزای (نقره ، مس ، قلع) آمالگام دندان دارند.

برخی افراد به جیوه یا سایر اجزای آمالگام دندان (مانند نقره ، مس یا قلع) حساسیت یا حساسیت دارند. آمالگام دندان ممکن است باعث ایجاد ضایعات دهانی یا سایر واکنش های حساسیتی در این افراد شود.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت در تهران با ارائه خدمات متنوع در زمینه زیبایی و جراحی دندان و لثه در هر زمینه و مشکلی رابطه با دندان به شما کمک خواهد کرد.

در صورت حساسیت یا حساسیت به فلزات موجود در آمالگام دندان ، نباید از پرکردن آمالگام استفاده کنید. می توانید سایر گزینه های درمانی را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر با مجموعه متخصصین ما تماس بگیرید.

برای عضویت در کانال اینستاگرام دکتر بهروز حبیبی کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *