چرا ایمپلنت های دندانی اینقدر گران هستند؟

هزینه ی ایمپلنت های دندان

مدت زمان مطالعه: 13 دقیقه

ظهور ایمپلنت های دندانی امروزه دنیای جدیدی در گزینه های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته به بیماران داده است. با این حال، این گزینه ساده و فریبنده دندانپزشکی به مهارت نیاز دارد تا بتوانید به درستی اجرا کنید و به روشی بازیابی کنید که برای چندین سال برای شما کاربردی باشد. این مقاله توضیح می‌دهد که چرا ایمپلنت‌ها چه کاری انجام می‌دهند و چرا باید به دنبال دندان‌پزشکی باشید که آموزش گسترده‌ای داشته باشد.

اصول اولیه

ایمپلنت دندان هنگامی که دندانپزشک شما به شما می گوید که باید ایمپلنت انجام دهید، برای شما مهم است که قبل از ثبت نام در خط نقطه چین این گزینه درمانی، درک کنید که چه چیزی از نظر زمان و هزینه درگیر است – زیرا این کار چیزی بیش از قرار دادن یک “ایمپلنت ساده” است. پیچ به استخوان». هنگامی که ما در مورد ایمپلنت صحبت می کنیم، باید درک کنید که اجزا و مراحل متعددی درگیر هستند و نیاز به زمان دارد.

اجزای ایمپلنت عبارتند از – بدنه یا فیکسچر ایمپلنت که در استخوان قرار می گیرد، تاج ایمپلنت و اغلب اوقات تکیه گاه که تاج ایمپلنت به آن متصل است. هر کدام هزینه مربوط به خود را دارند. یا برای استفاده از قیاس آویزان کردن یک عکس به دیوار; میخ، آویز عکس و عکس. گاهی اوقات آویز عکس (تکیه گاه) و تصویر (تاج) به صورت یک تکه در کنار هم قرار می گیرند. فیکسچر ایمپلنت می تواند بین 1600 تا 3000 دلار هزینه داشته باشد. تاج ایمپلنت 1200 تا 3000 دلار؛ و اباتمنت 275 تا 400 دلار.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله هزینه ی ایمپلنت های دندان با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

اشعه ایکس ایمپلنت دندان همانطور که قبلا ذکر شد، ایمپلنت بسیار بیشتر از پیچاندن ایمپلنت به استخوان است. شما باید در نظر داشته باشید که ایمپلنت در یک فضای سه بعدی قرار می گیرد و بنابراین بسیار مهم است که بدن ایمپلنت را به درستی در این فضا قرار دهید.

یک ایمپلنت با موقعیت نامناسب می تواند نیروها و فشارهای مضری بر روی آنها وارد کند که منجر به شکست می شود. تصویر اشعه ایکس در سمت راست دو ایمپلنت را نشان می دهد که بدون مسیر موازی کشش همگرا هستند.

تک ایمپلنت

ایمپلنت دندان به طور متوسط، یک دستگاه ایمپلنت تکی که نیازی به جراحی کمکی اضافی ندارد، بین 1600 تا 3000 دلار هزینه دارد. اباتمنت (در صورت نیاز) و تاج می تواند 1200 تا 3000 دلار اضافی اضافه کند. بنابراین هزینه کل یک ایمپلنت منفرد می تواند بین 2800 تا 6000 دلار باشد. شرکت های مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان در دسترس هستند و بسته به اینکه از کدام شرکت از ایمپلنت استفاده می شود، هزینه آن می تواند متغیر باشد.

در بیشتر موارد، این هزینه ها هزینه ای است که از جیب شما بر می آید. شرکت بیمه شما ممکن است بخشی از هزینه را پوشش دهد و بسته به برنامه دندانپزشکی شما متفاوت است. هزینه عمل ممکن است بسته به شرایط شما بیشتر باشد و چندین ایمپلنت هزینه را افزایش می دهد.

ایمپلنت های متعدد

اگر بیش از یک دندان از دست داده اید، ممکن است به چندین ایمپلنت نیاز داشته باشید. هزینه ایمپلنت های متعدد بسته به تعداد دندان های از دست رفته و تعداد ایمپلنت های مورد نیاز متفاوت است. یک تصور غلط رایج وجود دارد که برای هر دندان از دست رفته نیاز به ایمپلنت است. اغلب در یک بازه طولانی، که در آن سه دندان متوالی از دست رفته است، ممکن است تنها به دو ایمپلنت نیاز باشد.

با این حال، برای ترمیم سه دندان با دو ایمپلنت، یک پونتیک یا “دندان ساختگی” لازم است که این دو ایمپلنت را به هم متصل کند. هزینه ممکن است بسته به نیازهای فردی شما، هزینه های اضافی مرتبط، تعداد واحد دندان مورد نیاز و مواد مورد استفاده متفاوت باشد.

ایمپلنت تمام دهان (پروتزهای هیبریدی) – پروتز ثابت

ایمپلنت دندان اخیراً، بسیاری از بیماران پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت را انتخاب کرده اند. این بیماران معمولاً چندین دندان از دست رفته دارند و آنهایی که باقی مانده اند، پیش آگهی بسیار بدی دارند. این بیماران معمولاً تمایلی به داشتن پروتز متحرک ندارند و چیزی را می خواهند که ثابت شود. دسته دیگر بیماران کسانی هستند که دندان مصنوعی دارند و آن را دوست ندارند. علاوه بر هزینه ایمپلنت های دندانی، می توانید انتظار داشته باشید که بین 7000 تا 20000 دلار برای هر قوس دندانی برای پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت بپردازید. این نوع ترمیم معمولاً بین 4 تا 6 ایمپلنت در هر قوس نیاز دارد.

معمولاً پروتزهای هیبریدی برای فک پایین ساخته می‌شوند، زیرا پروتزهای پایینی به دلیل حرکات ماهیچه‌ای گونه‌ها و زبان کمترین احتباس را دارند. اغلب اوقات، یک پروتز درمانی اضافی یا دندان مصنوعی تکراری برای تعیین جایگذاری مناسب ایمپلنت مورد نیاز است.

اگرچه مزایای زیادی برای این نوع پروتز وجود دارد، اما جنبه منفی آن این است که غذا و مواد زائد در زیر پروتز بین ایمپلنت‌ها جمع می‌شوند و به مراقبت‌های خانگی دقیق نیاز دارند. فقط دندانپزشک شما می تواند این پروتزها را از روی ایمپلنت باز کند و باید حداقل سالی یک بار برای نگهداری این کار را انجام دهد. هزینه ی ایمپلنت های دندان

پروتز بیش از حد به کمک ایمپلنت

ایمپلنت دندان بیش از پروتز اگر هزینه ایمپلنت کامل دهان برای پروتز هیبریدی گران است، و شما بدشان نمی آید که پروتزی داشته باشید که هنوز قابل جابجایی باشد و ماندگاری بهتری داشته باشد، پس پروتز بیش از حد با کمک ایمپلنت ممکن است گزینه خوبی برای دندان مصنوعی باشد. شما. اینها بین 2 تا 4 ایمپلنت نیاز دارند و بیشتر برای فک پایین رایج هستند. اینها می تواند بین 5000 تا 10000 دلار علاوه بر هزینه ایمپلنت متغیر باشد. هزینه های بالاتر می تواند به دلیل نیاز به زیرسازی فلزی باشد که برای استحکام بیشتر در پروتز پردازش می شود.

ایمپلنت دندان در این مورد، پروتز بیش از حد بر روی ایمپلنت‌ها می‌چسبد و نسبت به پروتزهای معمولی نگه‌داری بهتری ایجاد می‌کند. اگرچه مانند گزینه قبلی دائمی نیست، اما این امر به مراقبت در منزل و دسترسی بهتر برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت ها و زیر دندان مصنوعی کمک می کند.

تصویربرداری رادیوگرافی

ایمپلنت دندان قبل از کاشت ایمپلنت، حداقل، دندانپزشک شما باید یک تصویر اشعه ایکس از سایت(ها) بگیرد. ترجیحاً باید یک تصویر CBCT (سی تی پرتو مخروطی) از سایت(ها) انجام دهند. یک تصویر معمولی اشعه ایکس فقط یک تصویر دو بعدی از یک جسم سه بعدی ارائه می دهد و ساختارهای آناتومیک زیادی در جمجمه وجود دارد که برای کاشت موفق ایمپلنت باید از آنها اجتناب کرد.

تصویر CBCT همچنین امکان ارزیابی مناسب تراکم استخوان و ضایعات را فراهم می کند. از آنجایی که یک ایمپلنت باید در یک فضای سه بعدی قرار گیرد، CBCT برنامه ریزی مناسب ایمپلنت را برای موقعیت، عمق و زاویه در آن فضا امکان پذیر می کند. این به اجرای ضرب المثل قدیمی، “دوبار اندازه گیری، یک بار برش” کمک می کند. هنگامی که موقعیت ایمپلنت از روی تصویر CBCT مشخص شد، یک راهنمای جراحی ایجاد می شود که یک الگوی دقیق برای قرار دادن ایمپلنت ارائه می دهد.

ایمپلنت دندان متأسفانه، هزینه این ابزارهای تشخیصی و درمانی بسیار مورد نیاز اضافی است و بسته به تعداد و آنچه دندانپزشک نیاز دارد، می تواند بین 25 تا 500 دلار هزینه داشته باشد. تصویربرداری و برنامه‌ریزی مناسب کمک می‌کند از موقعیت‌هایی مانند آنچه در تصویر به سمت راست می‌بینیم، جایی که ایمپلنت زاویه‌ای دارد به گونه‌ای که قسمت پایینی از استخوان بیرون بزند، جلوگیری می‌کند.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *