کشبدن دندان در تهران

نکاتی برای بهبودی از کشیدن دندان؟

کشبدن دندان در تهران

کشیدن دندان یا برداشتن دندان ، یک روش نسبتاً معمول برای بزرگسالان است ، حتی اگر دندانهای آنها دائمی باشد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است کسی نیاز به کشیدن دندان داشته باشد:

عفونت یا پوسیدگی دندان
بیماری لثه
آسیب ناشی از ضربه
دندان های شلوغ

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشیدن دندان و کارهایی که باید بعد از این عمل دندانپزشکی انجام دهید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نحوه انجام کشیدن دندان

شما با دندانپزشک یا جراح دهان خود برنامه کشیدن دندان را تعیین می کنید.

در این روش ، دندانپزشک با بی حسی موضعی به شما تزریق می کند تا ناحیه را بی حس کرده و از بروز درد جلوگیری کند ، اگرچه هنوز از محیط اطراف خود آگاه هستید.

اگر دندان شما در حال برداشتن فرزند شما یا برداشتن بیش از یک دندان است ، ممکن است از بیهوشی عمومی قوی استفاده کند. این بدان معناست که فرزند شما یا شما در طول عمل می خوابید.

برای استخراج ساده ، دندانپزشک شما از وسیله ای به نام آسانسور برای چرخاندن دندان به عقب و جلو استفاده می کند تا شل شود. سپس با استفاده از فورسپس دندان دندان را برمی دارند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله  کشبدن دندان در تهران با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

دندان های آسیاب شده یا دندان های آسیب دیده

اگر دندان مولر برداشته می شود یا دندان تحت تاثیر قرار می گیرد (به این معنی که زیر لثه نشسته است) ، ممکن است کشیدن جراحی ضروری باشد.

در این موارد ، جراح برشی ایجاد می کند تا لثه و بافت استخوانی را که دندان را می پوشاند برش دهد. سپس با استفاده از فورسپس ، دندان را جلو و عقب می اندازند تا زمانی که جدا شود.
اگر کشیدن دندان بخصوص مشکل باشد ، تکه های دندان برداشته می شود. استخراج جراحی پیچیده تر به احتمال زیاد تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

هنگامی که دندان برداشته می شود ، معمولاً یک لخته خون در حفره ایجاد می شود. دندانپزشک یا جراح دهان شما آن را با یک پد گاز بسته می کند تا خونریزی متوقف شود. در برخی موارد ، چند بخیه نیز لازم است.

مراقبت های بعدی برای کشیدن دندان

اگرچه ممکن است مراقبت های بعدی بر اساس نوع کشیدن و محل دندان شما متفاوت باشد ، اما معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که ظرف 7 تا 10 روز بهبود یابد. مهم این است که هر کاری می توانید انجام دهید تا لخته خون در حفره دندان ثابت بماند. از بین بردن آن می تواند منجر به چیزی شود که به آن سوکت خشک می گویند ، که می تواند دردناک باشد.

پیشنهاد مطالعه: آیا عمل پیوند صمغ آسیب می بیند و چگونه می توان درد آن را تسکین داد؟

کشبدن دندان در تهران

برای تسریع زمان بهبودی می توانید چند مورد را امتحان کنید:

• طبق تجویز داروهای مسکن مصرف کنید.
  • پد گاز اولیه را تا حدود سه تا چهار ساعت پس از عمل در جای خود بگذارید.
  • بلافاصله پس از عمل کیسه یخ را روی ناحیه آسیب دیده بمالید . اما فقط به مدت 10 دقیقه. باقی ماندن طولانی مدت کیسه های یخ می تواند منجر به آسیب بافت شود.
  • پس از عمل به مدت 24 ساعت استراحت کنید و فعالیت خود را برای چند روز آینده محدود کنید.
  • برای جلوگیری از جدا شدن لخته خون ، 24 ساعت پس از عمل از آبکشی ، تف و یا استفاده از نی استفاده نکنید.
  • پس از 24 ساعت ، دهان خود را با محلول نمک ، که با نصف قاشق چایخوری نمک و 8 اونس آب گرم تهیه شده است ، بشویید.
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • هنگام خواب ، سر خود را با بالش بالا ببرید ، زیرا دراز کشیدن می تواند درمان را طولانی کند.
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از عفونت را ادامه دهید ، هر چند از محل کشیدن اجتناب کنید.
  • بعد از کشیدن دندان چه غذاهایی می توانید بخورید

در طول روند بهبودی ، شما می خواهید غذاهای نرم بخورید ، مانند:

• سوپ
  • پودینگ
  • ماست
  • سس سیب

می توانید اسموتی ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، اما باید آنها را با قاشق بخورید. با بهبود بخشیدن به استخراج ، می توانید غذاهای جامد بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، اما توصیه می شود این رژیم غذایی نرم را تا یک هفته پس از استخراج ادامه دهید.

نحوه کنترل درد پس از کشیدن دندان

به احتمال زیاد بعد از کشیدن احساس ناراحتی ، درد یا درد خواهید کرد. همچنین دیدن تورم در صورت طبیعی است.

مسکن هایی که از پزشک دریافت می کنید به کاهش این علائم کمک می کند. آنها همچنین ممکن است تعدادی از داروهای بدون نسخه را توصیه کنند.

اگر ناراحتی شما دو یا سه روز پس از کشیدن کاهش نیافت ، می خواهید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اگر درد شما چند روز بعد ناگهان بدتر شد ، می خواهید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا بتواند عفونت را رد کند.

نتیجه چیست؟

پس از یک دوره بهبودی یک تا دو هفته ای ، به احتمال زیاد می توانید به رژیم غذایی معمول خود بازگردید. بافت استخوان و لثه جدید در محل استخراج نیز رشد می کند. با این حال ، داشتن دندان از دست رفته می تواند باعث جابجایی دندان ها شود و روی نیش شما تأثیر می گذارد.

ممکن است بخواهید از پزشک خود در مورد تعویض دندان کشیده سوال کنید تا از این اتفاق جلوگیری شود. این کار را می توان با ایمپلنت ، بریج ثابت یا پروتز انجام داد.