فرآیند ایمپلنت های دندانی

فرآیند ایمپلنت های دندانی


اقداماتی که در ایمپلنت انجام می دهند چیست؟

فرآیند ایمپلنت های دندانی

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

کشیدن دندان

ایمپلنت دندان هر دندانی که باید قبل از کاشت ایمپلنت کشیده شود، هزینه اضافی دارد و بسته به پیچیدگی کشیدن، هزینه آن متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، یک استخراج ساده می تواند بین 175 تا 300 دلار هزینه داشته باشد. کشیدن جراحی می تواند 275 تا 500 دلار هزینه داشته باشد.

اگر محل کشیدن دندان مساعد باشد، گاهی اوقات می توان ایمپلنت را همزمان با کشیدن دندان قرار داد. در این شرایط، ممکن است به روش‌های کمکی اضافی مانند پیوند استخوان یا لثه برای ایجاد و جایگزینی آنچه ممکن است در طول زمان از دست رفته باشد، نیاز باشد.

کشیدن دندان

ایمپلنت دندان هر دندانی که باید قبل از کاشت ایمپلنت کشیده شود، هزینه اضافی دارد و بسته به پیچیدگی کشیدن، هزینه آن متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، یک استخراج ساده می تواند بین 175 تا 300 دلار هزینه داشته باشد. کشیدن جراحی می تواند 275 تا 500 دلار هزینه داشته باشد. اگر محل کشیدن دندان مساعد باشد، گاهی اوقات می توان ایمپلنت را همزمان با کشیدن دندان قرار داد. در این شرایط، ممکن است به روش‌های کمکی اضافی مانند پیوند استخوان یا لثه برای ایجاد و جایگزینی آنچه ممکن است در طول زمان از دست رفته باشد، نیاز باشد.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله فرآیند ایمپلنت های دندانی با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

 

فرآیند ایمپلنت های دندانی

فرآیند ایمپلنت های دندانی

پیوند زدن

ممکن است پس از کشیدن یا کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند وجود داشته باشد. پیوند استخوان روشی است که در آن موادی که باعث تحریک پر شدن استخوان در محل جراحی می شود تا فضاهایی را پر کند که در غیر این صورت با بافت لثه پر می شد.

در مورد استخراج، مواد پیوند استخوان در حفره استخراج قرار داده می‌شود تا از فروپاشی دیواره‌های حفره (حفظ برجستگی) جلوگیری کند، بهبود استخوان را بهبود بخشد، استخوان را تقویت کند و از تشکیل لخته خون حمایت کند. در طول کاشت ایمپلنت، ممکن است نیاز به پر کردن فضاها (فلش) یا افزایش حجم استخوان اطراف ایمپلنت باشد. هزینه پیوند استخوان برای روش حفظ برجستگی می تواند بین 700 تا 1600 دلار در هر محل باشد.

روش های پیوند به منظور پر کردن فضاهای خالی، می تواند بین 625 تا 950 دلار در هر سایت باشد. هزینه مواد استخوان ممکن است بسته به منبع استخوان و مقدار مورد نیاز متفاوت باشد، اما به طور کلی بین 600 تا 800 دلار در هر سایت متغیر است. اینها شامل جسد، گاو یا مصنوعی است. برداشت استخوان خود گزینه دیگری است که می تواند بین 500 تا 1600 دلار باشد.

ایمپلنت دندان علاوه بر استفاده از موادی که استخوان را می‌سازد، گاهی اوقات ممکن است یک غشای مانع (C) برای پوشاندن و جلوگیری از نفوذ بافت‌های لثه به مواد پیوند و دفع مواد مورد نیاز باشد. این غشاها می توانند بین 420 تا 1100 دلار در هر سایت متغیر باشند.

در برخی موارد، ممکن است ایمپلنت در قسمت خلفی فک بالا مورد نیاز باشد، جایی که سینوس ممکن است بزرگ باشد و بنابراین ممکن است ارتفاع استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت وجود نداشته باشد. در این موارد، جراحی لیفت سینوس ممکن است برای بالا بردن کف سینوس و ساخت استخوان بیشتر قبل یا در زمان کاشت ایمپلنت مورد نیاز باشد. دو راه برای اجرای این روش یا از طریق بالابر داخلی یا پنجره جانبی است. روش های پیوند سینوس می تواند به طور متوسط بین 2100 تا 4100 دلار علاوه بر هزینه مواد، که بین 600 تا 800 دلار در هر سایت متغیر است.

ایمپلنت دندانی پیوند لثه نیز ممکن است برای افزایش میزان لثه به دلایل زیبایی یا حفظ طول عمر ایمپلنت مورد نیاز باشد. بسته به هدف این روش، اینها بین 400 تا 1500 دلار متغیر است. متخصص ایمپلنت در تهران

 


پیشنهاد مطالعه: افسانه ها در مورد ایمپلنت، تاج و ترمیم دندان های آسیب دیده چیست؟


 

فرآیند ایمپلنت های دندانی

فرآیند ایمپلنت های دندانی

 

آیا همه ایمپلنت ها موفقیت آمیز هستند؟

ایمپلنت ها درصد موفقیت 100 درصدی ندارند، با این حال چندین جنبه وجود دارد که باید برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز در نظر گرفته شود. همانطور که در تصویر اشعه ایکس در سمت چپ مشاهده می کنیم، ایمپلنت و ترمیم پایدار هستند، با این حال تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت وجود دارد. بنابراین ممکن است یک ترمیم موفقیت آمیز وجود داشته باشد، اما ما می توانیم در مورد اینکه آیا موفقیت کلی وجود دارد یا خیر.

یا ممکن است در کاشت و ترمیم موفقیت آمیز باشیم، اما ممکن است شکست زیبایی وجود داشته باشد، همانطور که در سمت راست مشاهده می شود.

ایمپلنت دندان یکی از عواملی که تحت کنترل دندانپزشک شما نیست، هر گونه شرایط پزشکی سیستمیک (پوکی استخوان، دیابت و غیره) و عادات اجتماعی (سیگار کشیدن و غیره) است که ممکن است داشته باشید. عامل مهم دیگر وضعیت استخوان و لثه شما است.

بر اساس تحقیقات موجود، در افرادی که سابقه بیماری لثه دارند، می‌دانیم که باکتری‌های عامل بیماری لثه حتی پس از کشیدن دندان همچنان در دهان وجود دارند و بنابراین می‌توانند موفقیت ایمپلنت‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهند. ایمپلنت دندان ما همچنین بدانید که نیروهای گاز گرفتن بیش از حد روی ایمپلنت ها می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود. شکست ایمپلنت می تواند از شکستگی ترمیم، شکستگی پیچ، شکستگی ایمپلنت یا از بین رفتن ایمپلنت متغیر باشد.

چه کسی باید ایمپلنت شما را انجام دهد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه کل ایمپلنت شما می تواند بسته به اینکه آیا روش های جراحی جانبی برای قرار دادن موفقیت آمیز ایمپلنت شما مورد نیاز است متفاوت باشد. متخصص ایده آلی که باید ایمپلنت شما را بگذارد یک جراح دندان است، جراح دهان یا پریودنتیست، که هر دو چندین سال آموزش رسمی جراحی را فراتر از دانشکده دندانپزشکی گذرانده اند.

از این دو، یک پریودنتیست علاوه بر مدیریت بافت لثه و جراحی پلاستیک لثه آموزش دیده است. در مورد ترمیم ایمپلنت، دندانپزشک عمومی شما که آموزش کاشت ایمپلنت را گذرانده است یا ترجیحاً یک متخصص پروتز، متخصص ایده آل شما خواهد بود.

با این حال، گروه کوچکی از متخصصان وجود دارند که هم در زمینه پریودنتیکس و هم در زمینه پروتز دندان آموزش دیده اند. این متخصصان دوگانه آموزش دیده، مانند دکتر اسکات ناکامورا، هم جنبه های جراحی و هم جنبه های ترمیمی ایمپلنت های دندانی را درک می کنند. فرآیند ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان به دلیل آموزش و تخصص اضافی آنها، مراجعه به متخصص ممکن است هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد. با این حال، به دلیل عوارضی که می تواند با ایمپلنت همراه باشد، بهتر است یک مکان متخصص داشته باشید و آنها را ترمیم کنید.

علاوه بر این، برای نگهداری طولانی مدت ایمپلنت شما مهم است که متخصص دندانپزشک شما بتواند تمیز کردن منظم دندان را برای شما فراهم کند. متخصص ایمپلنت در تهران

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *