متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت


متخصص ایمپلنت | دکتر بهروز حبیبی | drbehroozhabibi.com

مدت زمان مطالعه: 26 دقیقه

اگر می خواهید زیبایی دندان های خود را به طور قابل توجهی بهبود دهید بدون این که همه آنها را بیرون بیاورید و سپس آنها را با تاج و بریج جایگزین کنید ، ونیرها روشی کمتر شدید برای انجام امور است. شما می توانید آن لبخند مشهور برنده را که همیشه آرزو داشتید و آرزوی آن را دارید ، بدون پرداخت هزینه زیادی برای آنها دریافت کنید. این خدمات دندانپزشکی زیبایی معمولاً شامل انتخاب نوع روکش برای شما است.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه تهران میباشند. و ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت انجام می شود.

متداول ترین مصالح در ساخت روکش ها پرسلن و رزین کامپوزیت و سرامیک است. هنگامی که توسط یک دندانپزشک زیبایی کهنه کار استفاده می شود ، هر یک از این سه ماده می تواند لبخند شما را زیبا کند و آن را به یک پوزخند مگاواتی که شایسته یک فوق ستاره است تبدیل کند. drbehroozhabibi.com

کدام نوع روکش برای شما مناسب است؟

(متخصص ایمپلنت)

 

1. روکش چینی

با وجود اینکه روکش های سرامیکی و کامپوزیت دارای ویژگی ها و مزایای متعددی هستند ، اما در زمینه دوام نمی توانند با پرسلن رقابت کنند. شاید سرامیک بتواند ، اما در واقع از نظر استحکام با پرسلن قابل تعویض است ، زیرا سرامیک شاید کمی سفارشی تر از چینی یا کامپوزیت باشد. به هر حال ، روکش های چینی واقعی از 100 درصد پرسلن ساخته شده اند و نیاز به کانتور دندان هایی دارند که باید از نظر زیبایی قبل از چسباندن روی آنها مورد تایید قرار گیرد.

دوام و سختی:

اگرچه تکنولوژی رزین کامپوزیت از دهه 1980 پیشرفت های چشمگیری داشته است ، اما این واقعیت باقی می ماند که پرسلن ماده قوی تری از این دو است. روکش های پرسلن که به خوبی از طریق بهداشت منظم دندان نگهداری می شوند ، می توانند بین 10 تا 15 سال یا حتی یک عمر دوام داشته باشند. این در مقایسه با عمر کوتاه تر 5 تا 7 سال برای کامپوزیت یا روکش رزین است. از جنبه مثبت ، رزین ارزان تر است تا امکان استفاده مجدد آسان تر شود. آنها ممکن است به سختی مانند تاج ها نباشند ، اما حتی در مواقعی که دندانهای جلویی به سختی زیادی نیاز ندارند ، به این سفتی نزدیک می شوند.

قیمت و کار آماده سازی:

رزین کامپوزیت نصف چینی است در حالی که چینی سرامیکی یا سرامیکی تقریبا به همان قیمت. مزیت سرامیک این است که بهترین دو جهان را از نظر استحکام و مقرون به صرفه بودن ترکیب می کند. ونیرهای رزینی تا اندازه چینی دوام دارند تا با ارزش آنها مطابقت داشته باشد. بیشتر هزینه های مربوط به روکش چینی به جای آماده سازی خود مواد به کار آماده سازی مربوط می شود. سرامیک بیشتر سفارشی است و نسبت به رزین یا پرسلن به آماده سازی کمتری نیاز دارد.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه تهران میباشند. و ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت انجام می شود.

 

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

زیبایی شناسی و ظاهر طبیعی:

در زیبایی روکش های چینی تردیدی وجود ندارد. پرسلن وقتی به صورت روکش شکل می گیرد به طور طبیعی شبیه دندان های سالم به نظر می رسد. برخلاف رزین کامپوزیت و روکش های سرامیکی که نیاز به آزمایشگاه های دندانپزشکی دارند تا آنها را به شکل پوسته های دندان مصنوعی درآورند. به طور خاص ، دندانهای طبیعی دارای کیفیت شفافی هستند که پرسلن می تواند همانند صلابت پوسته مانند آنها تکرار شود. آنها مروارید را در سفیدهای مروارید ، به طور خلاصه قرار می دهند.

مقاومت در برابر لکه و آسیب:

این ماده همچنین به دلیل استحکام و مقاوم بودن در برابر لکه و مقاوم در برابر تراشه در برابر بوت شدن مقاوم است. آنها به ویژه مقاوم یا حتی مقاوم در برابر رنگ آمیزی از سختی خوردن غذا پس از استفاده از لعاب روی آنها ، پس از اتمام عمل ، ظاهری براق و براق به آنها می بخشد. این برخلاف روکش های کامپوزیت رزین است. مواد رزین متخلخل تر یا جاذب تر هستند ، بنابراین رنگ آمیزی یا حفظ رنگ هر چیزی که می خورید برای آن آسان تر است. سپس رنگ به روکش راحت تر می چسبد ، بنابراین نیاز به تلاش بیشتری برای تمیز کردن شما دارد.

بدون نیاز به پولیش و تنظیم رژیم:

نیازی نیست رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا از لکه روی روکش های چینی جلوگیری شود. این مورد در مورد روکش رزین صدق نمی کند. شما همچنین باید از دندانپزشک خود بخواهید تا روکش های کامپوزیت شما را بیشتر صیقل دهد تا جلوه چینی یا زیبایی دندان را بدست آورد. پرسلن ، حتی بدون لعاب ، به طور طبیعی دندان مانند به نظر می رسد یا از ابتدا ظاهر دندانهای سفید مرواریدی و سالم دارد.

برای به دست آوردن رنگ طبیعی دندان و ظاهر آن از روکش کامپوزیت رزین ، کمی بیشتر تلاش و صیقل دادن واقعی لازم است. حتی پس از پرداخت ، رزین نمی تواند با کیفیت روکش پرسلن مقایسه شود.

زمان انتظار طولانی تر و آماده سازی طبیعی دندان:

حتی اگر روکش های چینی به اندازه روکش های سرامیکی یا رزینی نیازی به تنظیم و پرداخت ندارند ، دندان های طبیعی که قرار است آنها را بپوشانند نیاز دارند. بسیاری از کارهای مقدماتی و کانتورینگ در روند روکش پرسلن دخیل هستند. حتی ممکن است لازم باشد روکش موقت بپوشید در حالی که می خواهید روکش چینی به درستی در آزمایشگاه تراشیده شود. این امر نیاز به فرزکاری مواد چینی به جای چاپ سه بعدی روکش ها و روکش ها با دقت دیجیتالی دارد. فناوری های CAD/CAM سمت صندلی در حال حاضر برای سرعت بخشیدن به روند هر چند برای ساخت در محل در دسترس است.

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

2. روکش سرامیکی

(متخصص ایمپلنت)

مفهوم پزشکی ، دندانپزشکی و مراقبت های بهداشتی – دندانپزشک زن با نمونه های رنگ دندان در انتخاب سایه برای دندانهای بیمار بیمار در کلینیک دندانپزشکی
روکش های سرامیکی چطور؟ چه چیزی آنها را از رزین کامپوزیت و انواع پرسلن متمایز می کند؟ روکش های سرامیکی-مانند روکش های سرامیکی ، پل ها و ایمپلنت ها-از مواد سرامیکی رنگ دندان مانند زیرکونیا استفاده می کنند که از نظر زیستی بی اثر بوده و در برابر عفونت های باکتریایی مقاوم هستند. آنها کمتر به تجمع پلاک و باکتری می پردازند و در برابر تحریک لثه یا دندانهای طبیعی مجاور مقاومت می کنند. آنها همچنین می توانند به هر رنگی سنتز شوند ، از جمله گرفتن یک درخشش مانند پرسلن به آنها.

یک راه حل دائمی زیبایی:

روکش های سرامیکی مانند رزین و سایر پرسلن ، جلوی دندان ها را می پوشانند و به آن ها سیمان می دهند تا به طور دائمی تصویر دندان های نامرتب ، شکسته یا خرد شده را تغییر داده و بهبود بخشد. آنها همچنین می توانند یکپارچگی ساختاری دندان فرسوده ، آسیب دیده یا مجموعه ای از دندان ها را تقویت یا تقویت کنند. نحوه انجام این کار آن چیزی است که آن را از رزین و پرسلن جدا می کند. این دو ویژگی از نظر دوام و مقرون به صرفه است.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه تهران میباشند. و ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت انجام می شود.

به جای آسیاب مصنوعی می شود:

دندان های سرامیکی به جای آسیاب سنتز می شوند ، بنابراین نیاز به زمان آماده سازی و کانتور دندان های طبیعی زیرین شما را به حداقل می رساند تا سیمان کامل این روکش ها به دندان های اصلی شما برسد. چاپ دندان با قالب یا اسکن دندانپزشکی دیجیتال انجام می شود. از آنجا ، یک مدل گچ یا CAD از دندان ها ساخته می شود. این مدل به تکنسین آزمایشگاه دندانپزشکی در ساخت روکش نهایی یا ایجاد موم کمک می کند. از واکس برای سنتز روکش های سرامیکی و انجام لمس نهایی روی آنها استفاده می شود.

واکس آپ در مقابل روکش نهایی:

اگر اسکن دیجیتالی به اندازه کافی دقیق باشد ، در صورت لزوم ونیرهای نهایی را می توان بلافاصله سنتز کرد. به ویژه برای عملیات روکش روی صندلی یا همان روز. با این حال ، برخی از آزمایشگاه های دندانپزشکی ترجیح می دهند. ابتدا موم را به عنوان مدلی که فرم نهایی روکش ها را نشان می دهد. انجام دهند و به این ترتیب تنظیمات لازم را انجام دهند. می توان از آن به عنوان ماکت برای قرار دادن اجزای موقتی که بیمار هنگام ساخت روکش سرامیکی استفاده می کند ، استفاده کرد.

انتخاب رنگ:

در واقع می توانید رنگ روکش را انتخاب کنید. یا بهتر بگویم ، دندانپزشک شما با توجه به ترجیحات سفیدی دندان شما تصمیم می گیرد. به عبارت دیگر ، رنگ نهایی روکش های سرامیکی با توصیه های دندانپزشک و الزامات بیمار تعیین می شود. در صورت تمایل به سفیدتر شدن دندان ها ، پزشک آن را در نظر خواهد گرفت. رنگ پوست شما و رنگ پوست همسایه نیز در نظر گرفته می شود. تا هنگامی که فشار وارد می شود روکش های نهایی غیر طبیعی یا بی محل به نظر برسند.

حداقل آماده سازی دندان ها:

ادعای اصلی شهرت روکش های سرامیکی این واقعیت است که حداقل قربانی مینای دندان لازم است. تا آنها را محکم به سطح دندان های قدیمی خود محکم کند. آماده سازی دندان ها بستگی به روش آماده سازی ، موقعیت دندان ، نوع نمای مورد استفاده و فناوری موجود (فرز سنتی در مقابل فناوری CAD/CAM) دارد. بسته به این که لثه ها و دندان ها تحت تأثیر قرار می گیرند یا خیر ، ممکن است بیهوشی لازم باشد یا نباشد. بستگی به میزان مینای دندان دارد که باید برداشته شود.

برترین های هر دو جهان:

روکش سرامیکی سفارشی تر از روکش پرسلن آسیاب شده است. هرچند سخت است مانند پرسلن ، به طوری که از همان مواد در دندانپزشکی ایمپلنت استفاده شده است. این بدان معناست که گرچه قیمت آن از رزین کامپوزیت گرانتر است. اما وقتی فشار وارد می شود ، سخت تر و مقرون به صرفه تر است. از نظر مقرون به صرفه بودن رزین و سختی و زیبایی ظاهری ظروف چینی ، بهترین هردو جهان را به نمایش می گذارد.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه تهران میباشند. و ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت انجام می شود.

 

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

 

3. روکش رزین

(متخصص ایمپلنت)

مواد کامپوزیت رزین فقط موادی نیستند که برای پر کردن دندان استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای روکش استفاده شوند. آنها دوام کمتری نسبت به نمونه های چینی و سرامیکی خود دارند. آنها همچنین از هر دو ماده متخلخل تر هستند و آنها را در برابر رنگ آمیزی آسیب پذیرتر می کند. با این حال ، ترمیم مستقیم رزین برای بسیاری از افراد یک گزینه باقی می ماند زیرا به طور متوسط برای 5 تا 7 سالی که روکش به طور متوسط دوام می آورد ، خوب کار می کند.

قیمت یا مقرون به صرفه:

مقرون به صرفه بودن یا هزینه اصلی ترین مزیت روکش های رزینی کامپوزیت نسبت به روکش های چینی و حتی سرامیکی است. به طور متوسط ، روکش های پرسلن دو برابر رزین ها قیمت دارند. قیمت گذاری برای بسیاری از افراد یک ملاحظه حیاتی است. زیرا بیمه دندانپزشکی آنها معمولاً حداقل یا بدون پوشش برای این روش دندانپزشکی زیبایی و زیبایی است. برای هر روکش از جیب خود هزینه پرداخت خواهید کرد. بنابراین اگر نمی توانید حتی یک روکش پرسلن تهیه کنید. بهترین کار بعدی این است که روکش رزینی تهیه کنید که هزینه هر دندان آن بین 250 تا 1000 دلار است.

انتخاب مواد:

برای انتخاب نوع مناسب رزین کامپوزیت نیاز است که به چندین سال پاسخ دهید. آیا ترمیم در ناحیه زیبایی لبخند شما یا قسمت خلفی دندان شما قرار دارد؟

علاوه بر این ، آیا ترمیم جایگزین بخشی یا تمام سطح صورت دندان یا دندان می شود؟ پزشک شما باید خواص موادی را که استفاده می کند نسبت به شرایط منحصر به فرد یا وضعیت دندان هایی که می خواهید بهبود یا تقویت کنید. درک کند. به این ترتیب ، او دارای دسته ای است که نوع رزین کامپوزیتی بهترین میزان صیقل پذیری ، کدورت ، استحکام و جابجایی را دارد.

میکروفیل:

این نوع رزین حدود 30 تا 40 سال است که وجود دارد. آنها حاوی حدود 35 تا 50 درصد ذرات پرکننده دی اکسید سیلیکون هستند که از 0.02 میکرومتر (میکرومتر) تا 0.04 میکرومتر متغیر است. به دلیل کوچک بودن اندازه پرکننده آن ، آنها می توانند درخشندگی مینای دندان را تقریباً با برتری ای که پرسلن پس از صیقل دادن کامل به ارمغان می آورد ، تقلید کنند. با این حال ، هر چه که از نظر زیبایی می توانند به دست آورند. می توانند قدرت کلی خود را از دست بدهند ، مانند تیز کردن گرافیت مداد به حدی که نوک آن به راحتی می شکند. برای ترمیم دهانه رحم و ترمیم های قدامی کلاس V مناسب تر است.

هیبرید:

هیبریدها رزین های کامپوزیتی هستند. که قابلیت صیقل پذیری مناسبی را برای مواد غیر چینی یا غیر سرامیکی مخلوط می کنند. این رایج ترین نوع روکش برای ترمیم های خلفی است. جایی که نیروهای نیش بسیار قوی تر هستند و می توانند روکش های معمولی دندان های جلو را از هم جدا کنند. اندازه ذرات پرکننده آن از 0.04 میکرومتر تا 5.00 میکرومتر است. همچنین ، حدود 70 تا 80 درصد وزن این رزین از آن مجموعه ناهمگن ذرات پرکننده تشکیل شده است. این رنگ به دلیل سایه ها و کدورت های متعدد و همچنین ناتوانی در حفظ براقیت در طول زمان در مقایسه با پر کننده های ریز شناخته شده است.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه تهران میباشند. و ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت انجام می شود.

نانو پرکن ها و نانوهیبریدها:

رزین ها تا حد استفاده از “فناوری نانو” در قالب نانو پرکن و نانوهیبرید پیشرفت کرده اند. این جدیدترین دسته از رزین های کامپوزیت برای روکش ها به کامپوزیت armamentarium اضافه شده است. شامل 5 نانومتر (نانومتر) تا 75 نانومتر ذرات “نانومر” و 0.6 میکرومتر تا 1.4 میکرومتر “نانو خوشه” به عنوان پرکننده رزین است. مشابه پر کننده های ریز ، این نانوپرکن ها را می توان صیقل داد تا مانند مینای دندان پرسلن یا دندان واقعی به نظر برسد. علاوه بر این ، براقیت یک روکش رزینی صیقلی نانو را می توان برای مدت زمان طولانی تری در مقایسه با فرمولاسیون کامپوزیت های قدیمی مانند ریزپرکن ها و هیبریدها حفظ کرد.

نتیجه:

روکش های چینی بهترین انتخاب شما برای بهترین کیفیت از نظر زیبایی براق و دوام عملکردی 10-15 سال است.

این واقعا معادل بیولوژیکی دندانهای سالم و صیقلی است. دومین گزینه برای گزینه های روکش شما روکش سرامیکی یا پرسلن سرامیکی (سرامیک مصنوعی مانند پرسلن) است. آنها به دلیل زیبایی چینی و استحکام بیولوژیکی خود که به لثه شما آسیب نمی رساند و مانند رزین کامپوزیت رنگ نمی کند ، معروف هستند. گزینه سوم لزوماً کوچکترین گزینه نیز نیست. اگرچه روکش های رزینی تنها 5-7 سال عمر می کنند ، اما پیشرفت هایی مانند پر کردن نانو باعث شده است که آنها نسبت به قبل قوی تر شوند و جایگزین های ارزشمندی برای انتخاب های گران قیمت روکش های چینی و سرامیکی شوند.

دکتر بهروز حبیبی، متخصص ایمپلنت دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه تهران میباشند. و ارائه خدمات دندانپزشکی با کمترین درد و ناراحتی و با بهترین کیفیت انجام می شود. drbehroozhabibi.com

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت در کانال اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *