دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران


دوام ایمپلنت های دندانی واقعا چقدر است؟

دوام ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت‌های دندانی گزینه‌ای عالی برای جایگزینی طولانی‌مدت دندان هستند که ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی دارند و فقط نیاز به نگهداری دارند. اما ایمپلنت های دندانی معمولا چقدر دوام می آورند؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی به انتخاب های بیمار و بهداشت کلی دندان بستگی دارد.

فناوری درگیر در ایمپلنت های دندانی طی ده تا بیست سال گذشته به حدی پیشرفت کرده است که شکست ایمپلنت به دلیل رد شدن یا مشکلات عملکردی اکنون بسیار نادر است. استفاده نادرست از ایمپلنت، شرایط و بیماری های پزشکی از قبل موجود در حال حاضر محتمل ترین مقصر در هنگام شکست ایمپلنت هستند.

دکتر بهروز حبیبی بهترین دکتر ایمپلنت در تهران می باشند که با تجارب زیادی که دارند متخصص ایمپلنت در تهران می باشند.

ایمپلنت دندان از چه چیزی ساخته شده است؟

ایمپلنت ها به دلیل اینکه از چه چیزی ساخته شده اند دوام زیادی دارند:

ایمپلنت – پست تیتانیوم یا زیرکونیایی که از طریق جراحی در استخوان فک بیمار تعبیه شده و به عنوان ریشه تاج عمل می کند.

اباتمنت – اباتمنت به ایمپلنت بسته می شود و تاج را نگه می دارد.

تاج – تاج دندان مصنوعی سرامیکی است که در بالای اباتمنت نصب می شود و ظاهر و عملکرد یک دندان طبیعی را فراهم می کند.

به طور کلی، تاج و اباتمنت بیشتر از خود ایمپلنت در معرض آسیب هستند زیرا در معرض قرار گرفته و به طور فعال در گاز گرفتن و جویدن غذا استفاده می شوند.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن، خود پیچ ​​ایمپلنت می تواند مادام العمر دوام بیاورد، با این فرض که بیمار هر 6 ماه یکبار معاینه منظم دندانپزشکی انجام می دهد. با این حال، تاج معمولاً فقط حدود 10 تا 15 سال دوام می آورد تا اینکه ممکن است به دلیل ساییدگی و پارگی نیاز به تعویض داشته باشد. با این حال، حفظ بهداشت عالی دندان و استفاده محتاطانه از آن می تواند عمر روکش را بیش از 15 سال افزایش دهد. محل دهان نیز عاملی برای پیش بینی عمر ایمپلنت دندانی است. ایمپلنت‌های پشت دهان بیشتر در جویدن استفاده می‌شوند، به این معنی که احتمالاً سریع‌تر از ایمپلنت‌های نزدیک جلوی دهان فرسوده می‌شوند.

اگر مایل به تماشای نمونه کارهای دکتر بهروز حبیبی هستید به اینستاگرام ایشان نگاهی بیندازید.

ایمپلنت های دندانی در مقابل سایر گزینه های جایگزینی دندان:

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای دندان های از دست رفته است و در حال حاضر گزینه ترجیحی برای جایگزینی دندان در بین بیماران و دندانپزشکان است. ایمپلنت دندان به طور کامل جایگزین دندان طبیعی می‌شود و می‌توان از آن برای گاز گرفتن و جویدن بدون لیز خوردن استفاده کرد، همانطور که در دندان‌های مصنوعی اتفاق می‌افتد. و بر خلاف پروتزهای مصنوعی، ایمپلنت‌ها به‌طور دائمی قرار می‌گیرند، به این معنی که تمام تمیز کردن – مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن – در کنار دندان‌های طبیعی شما انجام می‌شود.

از آنجایی که ایمپلنت‌ها به استخوان فک داخلی متصل هستند، همانطور که بریج‌های دندانی تمایل دارند به دندان‌های مجاور فشار وارد نمی‌کنند و نیازی به مراحل خاصی برای تمیز کردن ندارند. چگونه ایمپلنت های دندانی ممکن است شکست بخورند؟ایمپلنت‌های دندانی در صورت مراقبت مناسب، جایگزینی طولانی‌مدت برای دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده می‌شوند، اما شرایط یا موقعیت‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث شکست زودرس ایمپلنت شود.

بیمارانی که از دیابت یا سایر شرایط پزشکی از قبل موجود مانند سرطان رنج می برند، در معرض خطر بیشتری برای از کار افتادن ایمپلنت هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، ایمپلنت های دندانی باید از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم نگهداری شوند، زیرا لثه ها و دندان های مجاور هنوز آسیب پذیر هستند. بهداشت نامناسب دهان و دندان می تواند منجر به بیماری لثه شود که همچنین می تواند بر موفقیت ایمپلنت دندان تأثیر منفی بگذارد.

برای اطلاعات بیشتر یا گرفتن قرار ملاقات امروز می توانید از اینجا شروع کنید.

 

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *