درمان دندان قروچه

درمان دندان قروچه


دندان قروچه پاندمی به چه معنا است؟

درمان دندان قروچه

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

بیماری همه گیر باعث شده است که جهان به شدت تغییر کند. تغییر ناگهانی شبیه‌سازی به دلیل نگرانی‌های فزاینده و استرس مداوم، آسیب زیادی به سلامت روان، جسمی و دندانی ما وارد کرده است. با ادامه بیماری همه گیر و توقف زندگی، افراد بیشتری به دندان قروچه مبتلا می شوند.

دندان قروچه چیست؟

دندان قروچه یا دندان قروچه یا دندان قروچه یا حرکت دادن فک به هنگام غذا خوردن است. اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما احساس اضطراب، عصبی بودن یا در زمان تمرکز شدید می کنید. می تواند منجر به آسیب دندان و درد دهان شود.

دندان قروچه پاندمی چیست؟

افراد به روش های مختلف استرس را کنترل می کنند، اما دندانپزشکان در حال افزایش موارد دندان قروچه هستند. شیوه زندگی ما با استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دستورات ماندن در خانه به شدت تغییر کرده است. سلامت روان به دلیل بیماری همه گیر کاهش یافته است. متأسفانه، برخی از افراد از راه‌هایی استفاده می‌کنند که مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم را برای مقابله با این تغییرات مانند دندان قروچه ایجاد می‌کنند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله درمان دندان قروچه با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

 

درمان دندان قروچه

درمان دندان قروچه

 

بسیاری از آنها شغل، عزیزان خود را از دست داده اند یا به دلیل فاصله گذاری اجتماعی در معرض دوره های تنهایی قرار گرفته اند. دیگران به سادگی در ترس از بیرون رفتن در جمع زندگی می کنند. مواقعی وجود داشته است که کمبود نیازهای ضروری مانند غذا، گاز یا دستمال توالت وجود داشته است. در طول همه‌گیری، افزایش دندان قروچه به دلیل تنش و ضربه‌ای که بسیاری از افراد به دلیل COVID-19 تجربه کرده‌اند، افزایش یافته است.

 


پیشنهاد مطالعه: جراحی دندان عقل چگونه است؟


درمان دندان قروچه

خوشبختانه، هیچ کمبودی برای درمان دندان قروچه در مرکز دندانپزشکی دکتر بهروز حبیبی در تهران وجود ندارد. دندان قروچه می تواند باعث آسیب فیزیکی به دندان های شما شود. این می تواند یک تجربه بسیار دردناک باشد که نیاز به مداخله پزشکی برای رفع آسیب دارد. در اینجا چند راه حل دندانپزشکی برای کمک به پیشگیری یا اصلاح آسیب های ناشی از دندان قروچه ارائه می دهیم:

نگهبان دهان شب

محافظ‌های دهان محافظ‌های مخصوصی هستند که روی دندان‌ها و لثه‌های شما قرار می‌گیرند تا از آسیب ناشی از ساییدگی جلوگیری کنند. آن را به عنوان یک کلاه ایمنی برای دندان های خود تصور کنید. این دستگاه می تواند به کاهش اثر طولانی مدت دندان قروچه کمک کند. بیماران همچنین گزارش می دهند که محافظ های دهان منجر به کاهش خروپف و خواب بهتر شده است.

دندان مصنوعی

دندانپزشکی پروتز چندین گزینه برای ترمیم دندان های آسیب دیده ارائه می دهد. بسته به شدت، برخی از بیماران پروتز کامل یا پارسیل را انتخاب می کنند. تکنولوژی تکامل یافته است و پروتزهای مصنوعی را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است که برای افراد جوان تر نیز جذاب است. طبیعی به نظر می رسد و متناسب با نیازهای شما است.

درمان دندان قروچه

درمان دندان قروچه

گزینه های دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی می تواند به شما لبخندی چشمگیرتر و عاری از عیوب ناشی از ساییدگی و پارگی طبیعی یا دندان قروچه بدهد. روکش های چینی گزینه ای محبوب برای کسانی است که به دنبال لبخندی طبیعی هستند. این فرآیند شامل قرار دادن لایه ای از مواد روی دندان برای جلوگیری از آسیب بیشتر و ایجاد ظاهری جذاب تر است.

ایمپلنت های دندانی یکی دیگر از گزینه های عالی برای تقویت لبخند شما و کمک به جایگزینی دندان های آسیب دیده هستند. همچنین ممکن است به فکر گرفتن روکش برای رفع آسیب دندان های خود باشید. تاج مانند یک کلاه برای دندان های شما با برخی مزایای اضافی است. این می تواند زوال را متوقف کند، دندان های تغییر رنگ داده را بپوشاند و از دندان های شکسته ضعیف محافظت کند.

بوتاکس

بوتاکس به گروه های عضلانی خاصی تزریق می شود تا به آرامش عضلات و کاهش دندان قروچه کمک کند. بوتاکس معمولاً برای یک دوره 3 تا 4 ماهه باقی می ماند.

داروها و روش های جایگزین

اگر در اثر بیماری همه گیر دچار دندان قروچه شده اید، ممکن است بخواهید در مورد سایر گزینه های درمانی مانند داروها با پزشک خود صحبت کنید. علاوه بر این، مهم است که بدانید چه چیزی باعث ایجاد دندان قروچه در شما می شود و چه روش های جایگزین درمانی ممکن است برای شما مناسب باشد.

علت اصلی دندان قروچه ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. تمرین خوب شامل دریافت مراقبت های دندانپزشکی مناسب و جستجوی کمک برای حل هر عاملی است که ممکن است بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. ما نمی دانیم چه زمانی دنیا به حالت عادی برمی گردد، اما کار دندانپزشکی باید حفظ شود.

اجازه ندهید دندان قروچه لبخند سالم شما را از بین ببرد. هنگامی که متوجه بروز علائم آن شدید، باید به دنبال درمان باشید. دریافت مراقبت های دندانی مناسب از آسیب بیشتر جلوگیری می کند و این یک چیز کمتر است که در مورد آن استرس داشته باشید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان در حال حاضر با دندان قروچه سروکار دارید، یک قرار ملاقات با ما در مرکز دندانپزشکی دکتر بهروز حبیبی تعیین کنید. امروز با ما تماس بگیرید!

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله درمان دندان قروچه با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *