جراحی سنتی لثه

جراحی سنتی لثه


جراحی پریودنتال برای بیماری های لثه

درمان با جراحی لثه

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

جراحی پریودنتال به یک درمان پیشرفته بیماری پریودنتال مربوط می شود که برای بازسازی و بازیابی فرم، کانتور و عملکرد طبیعی ساختارهای پریودنتال که به دلیل بیماری لثه پریودنتال آسیب دیده یا از بین رفته اند، انجام می شود.

این روش نیز به عنوان یک روش دندانپزشکی زیبایی در نظر گرفته می شود زیرا ممکن است به بهبود ظاهر لبخند بیمار نیز کمک کند. درک جراحی پریودنتال برای دستیابی به موفقیت درمان مهم است و این چیزی است که ما به شما کمک خواهیم کرد.

در این مقاله یک مرور کلی از این روش ارائه شده است – اینکه چه کاری برای انجام آن طراحی شده است، چگونه انجام می شود، برای چه کسانی انجام می شود، بیماران می توانند بعد از آن چه انتظاراتی داشته باشند، و بسیاری موارد دیگر.

چرا جراحی پریودنتال انجام می شود؟

جراحی پریودنتال اغلب در بیماران مبتلا به پریودنتیت انجام می شود. پریودنتیت شکل پیشرفته بیماری لثه پریودنتال است که با تخریب دستگاه نگهدارنده دندان مشخص می شود.

چه کسانی می توانند تحت عمل جراحی پریودنتال قرار گیرند.
جراحی پریودنتال برای بیمارانی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند ایده آل است. همانطور که دندانپزشک سابقه پزشکی کامل شما را می گیرد، مطمئن شوید که تمام مشکلات سلامتی، آلرژی، و داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید را ذکر کنید.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله درمان با جراحی لثه با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

درمان با جراحی لثه

درمان با جراحی لثه

از اطلاعات خودداری نکنید، بنابراین دندانپزشک شما دقیقاً می داند که آیا انجام این روش برای شما توصیه می شود یا خیر.

معمولاً موارد منع جراحی پریودنتال شامل شرایط سیستمیک کنترل نشده (مثل دیابت، بیماری قلبی عروقی، مشکلات نقص ایمنی)، سیگار کشیدن، داروهای رقیق کننده خون و حتی بیماری پریودنتال کنترل نشده است. شرایط سیستمیک کنترل نشده و سیگار کشیدن باعث ایجاد مشکلاتی در بهبودی می شود، در حالی که داروهای رقیق کننده خون بیمار را در معرض خطر خونریزی بیش از حد قرار می دهند.

در این میان، بیماری لثه پریودنتال کنترل نشده باید ابتدا برطرف شود تا میدان جراحی نسبتاً تمیزتر و قابل مشاهده‌تری داشته باشیم. علاوه بر این، کاهش التهاب باعث می‌شود بافت لثه سفت‌تر شود و برش و کار روی آن آسان‌تر شود.


پیشنهاد مطالعه: چگونه بفهمم کاندیدای ایمپلنت دندان هستم؟

انواع جراحی پریودنتال

جراحی پریودنتال به سه دسته تقسیم می شود: جراحی لثه، جراحی مخاط لثه و جراحی استخوان. جراحی لثه، که اکثر بیماران احتمالا آن را به عنوان جراحی لیفت لثه می شناسند، شامل برداشتن لثه است.

و gingivoplasty که هر دو برای بازسازی بافت لثه و اصلاح لبخند لثه ای انجام می شود. این دو اغلب با هم اجرا می شوند زیرا عملاً یکسان هستند. از طرف دیگر، جراحی مخاط لثه برای پوشاندن ریشه‌های دندانی انجام می‌شود که به دلیل فرورفتگی لثه در معرض دید قرار گرفته‌اند.

در نهایت، جراحی استخوان برای اصلاح نقایص استخوانی ناشی از اشکال شدید بیماری لثه پریودنتال انجام می شود. استخوان را دوباره شکل می دهد و آن را به شکل ایده آل خود باز می گرداند.

بعد از جراحی پریودنتال چه انتظاری داریم؟

پس از عمل، کمی ناراحتی خفیف تا متوسط را احساس خواهید کرد که حدود یک یا دو روز طول می کشد. این می تواند توسط ایبوپروفن و سایر مسکن های خفیف کنترل شود.

آنتی بیوتیک ها و دهانشویه های ضد باکتری نیز ممکن است توصیه شوند. با این حال، اگر حساسیت ادامه یافت و/یا غیرقابل تحمل شد، با دندانپزشک خود مشورت کنید. او ممکن است استفاده از وارنیش فلوراید را پیشنهاد کند.

خطرات ذکر شده در بالا توسط دندانپزشک قبل از جراحی پریودنتال با شما صحبت خواهد شد.

درمان با جراحی لثه

درمان با جراحی لثه

جایگزین های جراحی پریودنتال

جراحی پریودنتال اغلب آخرین راه حل برای درمان موارد پیشرفته بیماری لثه پریودنتال است. این زمانی است که برنامه ریزی ریشه غیرجراحی استاندارد و کمتر تهاجمی ناکافی است یا نتوانسته است نتیجه مورد انتظار را ایجاد کند.

اینکه آیا جراحی اندیکاسیون دارد یا نه به عواملی مانند نوع بیماری لثه پریودنتال و میزان تخریب بستگی دارد.

بلکه راه را برای سایر درمان‌ها هموار می‌کند تا نتایج مطلوب‌تری در درازمدت ایجاد کند. هنوز هم تمایل به عود بیماری به خصوص در افراد مستعد وجود دارد.

هدف از جراحی این است که دندان ها تا زمانی که ممکن است در دهان شما باقی بمانند. و یکی از راه های اطمینان از دستیابی به چنین هدفی، یافتن دندانپزشکی است که بتوانید مانند دکتر صفریان به او اعتماد کنید.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *