جراحی اریودنتال در تهران

جراحی اریودنتال در تهران


جراحی اریودنتال چیست و چقدر در درمان موثر است؟

جراحی اریودنتال در تهران

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

جراحی اریودنتال یک درمان پیشرفته است که اغلب برای موارد شدید بیماری لثه پریودنتال تجویز می شود. آیا می دانستید سه نوع جراحی پریودنتال وجود دارد؟ جراحی پریودنتال شامل چندین روش پیچیده است. سه طبقه بندی اولیه عبارتند از: جراحی فلپ لثه، جراحی مخاط لثه و جراحی استخوانی.

1. جراحی فلپ لثه

اولین نوع جراحی پریودنتال، جراحی فلپ لثه است که اکثر بیماران از آن به عنوان جراحی لیفت لثه استفاده می کنند. جراحی لیفت لثه به منظور بهبود ظاهر لبخند، لثه ها را تغییر شکل می دهد.

دندانپزشکان اغلب به این روش ها به جای یکدیگر اشاره می کنند زیرا اساساً روش های مشابهی هستند – اما با اهداف متفاوت.

با جراحی لثه، بافت لثه را مجدداً کانتور می کنیم تا بافت نرم بیمار را از دیواره پاکت پریودنتال از بین ببریم. از طرف دیگر، ژنژیوکتومی برای کانتور کردن مجدد لثه ای که شکل طبیعی خود را از دست داده است انجام می شود. این شامل برداشتن نه تنها بافت بیمار، بلکه کل بافت لثه است.

ما اغلب این روش را برای اصلاح لبخند لثه ای، برداشتن بافت اضافی از لثه های بزرگ شده (به عنوان مثال هیپرپلازی لثه)، یا طولانی کردن تاج دندانی که ترمیم می شود انجام می دهیم.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله جراحی اریودنتال در تهران با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

جراحی اریودنتال در تهران

جراحی اریودنتال در تهران

2. جراحی مخاط لثه

جراحی موکوژنژیوال نوع پیچیده تری از جراحی پریودنتال است. دندانپزشکان معمولاً از این نوع جراحی برای بیماری لثه پیشرفته پریودنتال استفاده می کنند، به ویژه زمانی که سطوح ریشه برهنه نیاز به پوشش دارند. ما همچنین این روش را برای بیمارانی که دارای پروتز متحرک هستند، عمدتاً برای عمق بخشیدن به دهلیز دهان و جابجایی آزاد توصیه می کنیم. دهلیز دهان فضایی است که توسط لب/ گونه ها و دندان ها محدود شده است.

در حالی که فرنا (مفرد: frenum) نوار کوچکی از بافت در ناحیه لب و گونه است. یک مثال خوب، فرنوم لبی فک بالا است که در زیر لب بالایی شما وجود دارد. بالای جایی که دو دندان ثنایای مرکزی بالایی به هم می رسند. افزایش عمق دهلیز دهان به بهبود حفظ دندان مصنوعی متحرک کمک می کند. جابجایی فرنا از جابجایی پروتز جلوگیری می کند.


پیشنهاد مطالعه: حقیقتی که باید در مورد ایمپلنت دندان بدانید؟

Mucogingival بیشتر به چندین تکنیک تقسیم می شود.

اینها عبارتند از فلپ با تغییر موقعیت آپیکال، فلپ جایگزین شده، فلپ با تغییر موقعیت جانبی، پیوند لثه آزاد و تغییر موقعیت فرنوم.

3. جراحی استخوان

در نهایت، جراحی استخوان، مانند جراحی موکوژنژیوال، شکلی از درمان پیشرفته بیماری پریودنتال است که بر مدیریت تخریب ناشی از بیماری لثه پریودنتال تمرکز دارد. همانطور که از نام آن پیداست، شامل دستکاری بافت استخوان، به ویژه تغییر شکل یا بازیابی شکل ایده آل آن است. این بر این فرض استوار است که اگر استخوان و لثه دارای خطوط مشابه باشند، بیماری لثه پریودنتال برطرف خواهد شد.

جراحی استخوانی نیز دارای انواع فرعی است، یعنی روش‌های تغییر شکل/برش استخوان و روش‌های تحریک استخوان. روش‌های تغییر شکل استخوان شامل استئوتومی و استکتومی اصلاح نقایص استخوانی و ایجاد خطوط طبیعی استخوان است. استئوتومی بدون نیاز به برداشتن استخوان تغییر شکل می دهد.

از طرف دیگر، استکتومی نیاز به برداشتن مقداری استخوان دارد. در عین حال، جراحی های تحریک استخوان شامل پیوند استخوان و روش های کاشت است. آنها به تحریک فرآیند بهبود طبیعی بدن برای ترمیم نقایص استخوانی کمک می کنند. آنها همچنین استخوان را به حالت طبیعی خود برمی گردانند. جراحی اریودنتال در تهران

جراحی اریودنتال در تهران

جراحی اریودنتال در تهران

جایگزینی برای جراحی پریودنتال:

تکنیک جراحی چائو پین هول اگر فقط لثه های شما عقب رفته است، بیش از یک گزینه درمان جراحی پریودنتال در دسترس شماست.

 این تکنیک منحصر به فرد یک روش جایگزین برای پیوند استخوان و بافت و کاهش پاکت است. این روش کم تهاجمی است و از یک سوزن کوچک برای سوراخ کردن یک سوراخ و یک ابزار ویژه برای حرکت بافت لثه استفاده می کند. نتایج مشابه پیوند لثه را ارائه می دهد، اما بدون نیاز به بخیه، بهبودی طولانی یا درد.

برای اطلاع از اینکه آیا این درمان جایگزین برای شما مناسب است، یک مشاوره برنامه ریزی کنید. آیا من کاندید جراحی پریودنتال هستم؟ همه افراد به جراحی لثه نیاز ندارند. دندانپزشکان معمولاً فقط در صورت بیماری شدید پریودنتال یا برای بهبود زیبایی لبخند، جراحی لثه را توصیه می کنند.

دلایل رایجی که بیماران ممکن است به جراحی پریودنتال نیاز داشته باشند شامل علائم زیر است:

عقب رفتن لثه لبخند لثه ای لثه های متورم، خونریزی یا قرمز رنگ جیب های عمیق بین دندان ها و لثه ها لق شدن دندان ها درد هنگام جویدن بوی بد دهان
انجام عمل جراحی پریودنتال می تواند به بازگرداندن سلامت لثه ها کمک کند و از گسترش عفونت به بقیه بدن بیماری لثه جلوگیری کند.

بدون درمان بیماری لثه، این بیماری می تواند منجر به عواقب مضر سلامتی، به ویژه در مردان شود.

بازگرداندن لثه ها به سلامت می تواند از از دست دادن دندان جلوگیری کند و حتی به شما کمک کند کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت های دندانی شوید. اگر به دلایل زیبایی در حال انجام جراحی پریودنتال هستید، می توانید منتظر افزایش اعتماد به نفس در لبخند خود باشید!

جراحی پریودنتال مانند هر عمل جراحی دندان دیگری باید توسط دندانپزشک انجام شود. دندانپزشکان ما آموزش های پیشرفته ای را در زمینه جراحی پریودنتال به پایان رسانده اند تا اطمینان حاصل شود که بیماران ما به بهترین نتایج ممکن دست می یابند. اگر به جراحی پریودنتال نیاز دارید، مطمئن شوید که فقط به دندانپزشک قابل اعتمادی مانند دکتر صفریان مراجعه کنید که تجربه زیادی به خصوص در جراحی لیفت لثه دارد.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *