ترمیم دندان های آسیب دیده

ترمیم دندان های آسیب دیده


افسانه ها در مورد ایمپلنت، تاج و ترمیم دندان های آسیب دیده چیست؟

ترمیم دندان های آسیب دیده

مدت زمان مطالعه: 13 دقیقه

مرتب سازی واقعیت از داستان های تخیلی درباره تغییر شکل لبخند شما

یک گزارش اخیر نشان می دهد که در سن 50 سالگی، آمریکایی ها به طور متوسط 12 دندان از دست می دهند. این از دست دادن دندان معمولاً ناشی از حفره های درمان نشده یا بیماری پریودنتال است.

پس از از دست دادن دندان، بسیاری از افراد نسبت به لبخند خود احساس خودآگاهی می کنند. آنها ممکن است هنگام لبخند زدن شروع به پوشاندن یا بستن دهان خود کنند و این در واقع می تواند بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد. خوشبختانه، روش‌های ترمیمی زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما لبخند را اصلاح کند و دندان‌های از دست رفته شما را جایگزین کند.

بیشتر و بیشتر دندانپزشکان ایمپلنت های دندانی و روکش های دندانی را برای رسیدگی به دندان های آسیب دیده یا از دست رفته توصیه می کنند. در مرکز دندانپزشکی دووال، ما از طرفداران بزرگ دندانپزشکی ترمیمی هستیم.

اغلب متوجه می شویم که بیماران ما بیشتر با افسانه های مربوط به این روش های ترمیمی آشنا هستند تا با واقعیت ها. در ادامه بخوانید تا برخی از رایج ترین افسانه ها در مورد ایمپلنت و تاج دندان را از بین ببریم.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله ترمیم دندان های آسیب دیده با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

ایمپلنت های دندانی و روکش های دندانی چیست؟

از دست دادن دندان بیشتر از تغییر لبخند شما می تواند باعث دردسر شود. می تواند جویدن را دشوار کند، ساختار صورت شما را تغییر دهد و باعث جابجایی دندان های همسایه شود. خوشبختانه، راهی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد! ایمپلنت دندان مدرن نزدیک ترین چیزی است که ممکن است به یک دندان طبیعی وجود داشته باشد – و هر روز بیشتر و بیشتر شبیه دندان های طبیعت می شوند.

هنگامی که دندانی افتاد یا باید برداشته شود، یک جیب باز در لثه‌های خود باقی می‌مانید که زمانی آن دندان را در جای خود نگه می‌داشت. ایمپلنت دندان یک جزء جراحی است که جایگزین ریشه های طبیعی دندان شما می شود. ایمپلنت های دندانی با استخوان فک شما پیوند می خورند تا تاج یا بریج دندان شما را در جای خود نگه دارند.

روکش های دندانی برای پوشاندن یا ترمیم دندان های آسیب دیده یا بد استفاده می شوند. همچنین اگر دندان مورد نظر از بین رفته باشد یا به شدت آسیب دیده باشد، می توان آنها را روی ایمپلنت های دندانی چسباند. روکش های دندانی جایگزین های دندان مصنوعی ثابتی هستند که قابل جابجایی نیستند (برخلاف پروتز).

افسانه ها در مورد ایمپلنت های دندانی و روکش های دندانی

اکنون که درباره چیستی ایمپلنت‌ها و روکش‌های دندان صحبت کردیم، بیایید به برخی از افسانه‌های رایجی که ممکن است شنیده باشید نگاهی بیندازیم. هدف ما رسیدگی به آنها و در عین حال ارائه اطلاعات واقعی در مورد این جایگزینی ها و روش های پروتز است.

ترمیم دندان های آسیب دیده

ترمیم دندان های آسیب دیده

1. ایمپلنت ها و روکش ها تهاجمی و دردناک هستند.

وقتی می شنوید که چیزی قرار است به فک شما “پیچ” شود، می توان درک کرد که خم شوید. هم دردناک و هم تهاجمی به نظر می رسد. واقعیت این است که ما راه طولانی را با این روش پیموده ایم تا حداقل درد و ناراحتی را برای بیماران خود تضمین کنیم.

در طول عمل ایمپلنت دندان، از بی حسی موضعی و آرام بخش برای از بین بردن احساس ناراحتی استفاده می کنیم. این روش حدود یک ساعت طول می کشد.

وقتی صحبت از روکش های دندانی به میان می آید، به خاطر داشته باشید که روکش ها برای از بین بردن درد در جای خود قرار می گیرند. روکش های دندان درد اضافی ایجاد نمی کنند و مانع از ایجاد دردسر دندان مشکل می شوند.

2. بهبودی طولانی است.

وقتی از بهبودی صحبت می کنیم، منظورمان دو چیز است. اولین دوره زمانی است که در آن حساسیت را تجربه خواهید کرد و باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. دوم مدت زمانی است که طول می کشد تا بدن به طور کامل از این روش بهبود یابد.

پس از دریافت ایمپلنت دندان، ممکن است تا چند روز کمی احساس حساسیت کنید. در حالی که ممکن است چند ماه طول بکشد تا دستگاه تیتانیوم به فک و لثه اطراف بچسبد، اما در تمام این مدت درد یا ناراحتی نخواهید داشت. اکثر بیماران می توانند عادات عادی خود را در چند روز کوتاه پس از انجام عمل ایمپلنت دندان از سر بگیرند.

در مورد روکش های دندانی، زمان بهبودی فوق العاده کوتاه است. به همین دلیل است که ما دوست داریم آن را روش لبخند همان روز بنامیم! برخی از بیماران ممکن است حساسیت جزئی به گرما و سرما را تجربه کنند، اما این حساسیت در عرض یک هفته یا کمتر از بین می رود. ترمیم دندان های آسیب دیده

 


پیشنهاد مطالعه: نحوه برخورد با دندان بعد از پر کردن چگونه است؟


ترمیم دندان های آسیب دیده

ترمیم دندان های آسیب دیده

3. مراقبت دردسر است.

ممکن است روزهایی را به خاطر بیاورید که دندان مصنوعی تنها گزینه های ترمیمی بود. آنها باید در شب جدا می شدند، تمیز می شدند و حتی گاهی اوقات در محلول تمیز کننده نگهداری می شدند.

بر خلاف دندان مصنوعی، ایمپلنت ها و روکش های دندانی قابل جابجایی نیستند. در عوض، شما با آنها درست مانند دندان های معمولی خود رفتار می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا آنها را تمیز نگه دارید.

در واقع، از برخی جهات، مراقبت از روکش های دندانی راحت تر از دندان های واقعی است! آن‌ها نمی‌توانند آن‌طور که دندان‌های معمولی می‌توانند حفره ایجاد کنند و برای ترمیم و محافظت از دندان‌ها در برابر آسیب‌های شدیدتر از پرکردگی‌ها استفاده می‌شوند. تا زمانی که مانند دندان های واقعی از آنها مراقبت می کنید، بعید است که با تاج های دندانی و ایمپلنت های دندانی خود با مشکلات واقعی مواجه شوید.

4. جعلی به نظر می رسند.

آیا دندانپزشکان می توانند تاج دندانی درست کنند که در واقع با بقیه دندان های شما مطابقت داشته باشد؟ پاسخ بله است.

دندانپزشکان ما سخت تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که روکش دندان شما از بقیه دندان های شما متمایز نیست. ما قبل از سفارشی کردن روکش دندان شما همه چیز را از رنگ گرفته تا تراز در نظر می گیریم.

اکثر بیماران ما متوجه می شوند که نمی توانند تفاوتی بین تاج و بقیه دندان های خود تشخیص دهند. دوستان و خانواده ممکن است متوجه بهبودی شوند اما نمی توانند تاج دندان شما را شناسایی کنند مگر اینکه به آنها اشاره کنید!

5. شما نمی توانید تمام دندان های خود را ترمیم کنید.

تا کنون، ما بیشتر از روش های سریع برای یک یا دو دندان صحبت کرده ایم. اما در مورد بازسازی کامل دهان چطور؟

ما در مرکز دندانپزشکی دووال از روش ها و درمان های مختلفی برای بهبود کل لبخند شما استفاده می کنیم. به گزینه های کامل بازسازی دهان ما نگاهی بیندازید. ترمیم دندان های آسیب دیده

لبخند خود را امروز روشن کنید

اکنون که در مورد حقیقت پشت این افسانه‌های تاج دندان و ایمپلنت‌های دندانی آگاه شده‌اید، آیا آماده‌اید لبخندی را که لایق آن هستید دریافت کنید؟ ما آماده کمک هستیم!

برای شروع مشاوره آنلاین خود به صفحه قرار ما مراجعه کنید. تنها چیزی که از شما نیاز داریم یک عکس از لبخند یا منطقه مورد نظر شماست و ما بقیه موارد را انجام خواهیم داد.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *