متخصص ایمپلنت تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در زعفرانیه تهران

متخصص ایمپلنت تهران | بهترین متخصص ایمپلنت در زعفرانیه تهران


ترمیم ایمپلنت تک دندان در تهران زعفرانیه

ترمیم ایمپلنت تک دندان

ترمیم‌های تک دندانی واحدهای مستقل مستقل هستند که به دندان‌ها یا ایمپلنت‌های دیگر متصل نیستند و برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شوند. برای تعویض دندان تکی، ابتدا یک اباتمنت ایمپلنت با یک پیچ اباتمنت روی ایمپلنت محکم می شود. سپس یک تاج (پروتز دندان) با سیمان دندانی، یک پیچ کوچک به اباتمنت متصل می شود، یا در طول ساخت با اباتمنت به عنوان یک تکه ذوب می شود.

برای نگه داشتن پروتزهای دندانی چند دندانی به صورت پل ثابت یا پروتزهای متحرک استفاده می شود.

شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد روکش‌های تکی که با ایمپلنت پشتیبانی می‌شوند بهتر از پروتزهای جزئی ثابت با تکیه‌گاه دندان (FPD) در درازمدت عمل می‌کنند. با این حال، با در نظر گرفتن نسبت هزینه-فایده مطلوب و نرخ بالای بقای ایمپلنت، درمان ایمپلنت دندان اولین استراتژی برای جایگزینی تک دندان است.

ایمپلنت‌ها یکپارچگی دندان‌های مجاور ناحیه بی‌دندان را حفظ می‌کنند و نشان داده شده است که درمان ایمپلنت دندان در طول زمان نسبت به FPD‌های پشتیبان دندان برای جایگزینی یک دندان از دست رفته هزینه کمتر و کارآمدتر است. عیب عمده جراحی ایمپلنت دندان نیاز به یک روش جراحی است.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

بریج ثابت نگهدارنده ایمپلنت یا پل تکیه گاه ایمپلنت

بریج تحت حمایت ایمپلنت (یا پروتز ثابت) گروهی از دندان‌ها هستند که روی ایمپلنت‌های دندانی محکم می‌شوند تا پروتز توسط کاربر خارج نشود. آنها شبیه بریج های معمولی هستند، با این تفاوت که پروتز به جای دندان طبیعی توسط یک یا چند ایمپلنت حمایت و نگه داشته می شود. بریج ها معمولا به بیش از یک ایمپلنت متصل می شوند و همچنین ممکن است به عنوان نقاط لنگر به دندان ها متصل شوند.

معمولاً تعداد دندان‌ها از نقاط لنگر با دندان‌هایی که مستقیماً روی ایمپلنت‌ها به نام اباتمنت و دندان‌های بین اباتمنت‌هایی که به آنها پونتیس می‌گویند، بیشتر است. بریج های تکیه گاه ایمپلنت به اباتمنت ایمپلنت مانند جایگزینی ایمپلنت تک دندانی متصل می شوند.

یک بریج ثابت ممکن است جایگزین دو دندان شود (که به عنوان پروتز جزئی ثابت نیز شناخته می شود) و ممکن است برای جایگزینی کل قوس دندان (همچنین به عنوان پروتز کامل ثابت شناخته می شود) گسترش یابد. در هر دو مورد، گفته می شود که پروتز ثابت است، زیرا توسط دارنده دندان مصنوعی قابل برداشتن نیست.

اوردنچر با پشتیبانی از ایمپلنت – ترمیم ایمپلنت تک دندان

پروتز متحرک با پشتیبانی از ایمپلنت (همچنین اوردنچر با ایمپلنت) یک پروتز متحرک است که جایگزین دندان‌ها می‌شود و از ایمپلنت برای بهبود حمایت، حفظ و ثبات استفاده می‌کند. آنها معمولاً پروتزهای کامل (برخلاف پروتزهای جزئی) هستند که برای ترمیم قوس های دندانی بی دندانی استفاده می شوند. پروتز دندان را می توان با فشار انگشت توسط فرد استفاده کننده از اباتمنت ایمپلنت جدا کرد.

برای فعال کردن این کار، اباتمنت به شکل یک اتصال دهنده کوچک (یک دکمه، توپ، میله یا آهنربا) است که می تواند به آداپتورهای مشابه در قسمت زیرین پروتز دندان متصل شود.

مینی ایمپلنت های ارتودنسی (TAD)

ایمپلنت های دندانی در بیماران ارتودنسی برای جایگزینی دندان های از دست رفته (مانند بالا) یا به عنوان یک دستگاه لنگر موقت (TAD) برای تسهیل حرکت ارتودنسی با ایجاد یک نقطه لنگر اضافی استفاده می شود. برای حرکت دندان ها باید نیرویی در جهت حرکت مورد نظر به آن ها وارد شود.

این نیرو سلول های رباط پریودنتال را تحریک می کند تا باعث بازسازی استخوان شود، استخوان را در جهت حرکت دندان برداشته و به فضای ایجاد شده اضافه می کند. برای ایجاد نیرو بر روی دندان، به یک نقطه لنگر (چیزی که حرکت نمی کند) نیاز است. از آنجایی که ایمپلنت ها رباط پریودنتال ندارند و بازسازی استخوان در هنگام اعمال کشش تحریک نمی شود، آنها نقاط لنگر ایده آل در ارتودنسی هستند.

به طور معمول، ایمپلنت‌هایی که برای حرکت ارتودنسی طراحی شده‌اند، کوچک هستند و به طور کامل استخوان‌سازی نمی‌شوند، که امکان برداشتن آسان پس از درمان را فراهم می‌کنند.

آنها در صورت نیاز به کوتاه کردن زمان درمان یا به عنوان جایگزینی برای انکوریج خارج از دهان نشان داده می شوند. مینی ایمپلنت ها اغلب بین ریشه دندان ها قرار می گیرند، اما ممکن است در سقف دهان نیز قرار گیرند. سپس آنها را به یک بریس ثابت برای کمک به حرکت دندان ها متصل می کنند.

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران برای جراحی وزیبایی دندان ها بهترین گزینه ی انتخابی از بین دندانپزشکان می باشد.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

ایمپلنت با قطر کوچک (مینی ایمپلنت)

معرفی ایمپلنت‌های با قطر کوچک ابزاری را برای دندانپزشکان فراهم کرده است تا پروتزهای انتقالی با عملکرد فوری را برای بیماران بی‌دندان و نیمه بی‌دندان فراهم کنند، در حالی که ترمیم‌های قطعی در حال ساخت هستند. مطالعات بالینی زیادی در مورد موفقیت استفاده طولانی مدت از این ایمپلنت ها انجام شده است.

بر اساس یافته های بسیاری از مطالعات، مینی ایمپلنت های دندانی نرخ بقای بسیار خوبی را در کوتاه مدت تا میان مدت (3 تا 5 سال) نشان می دهند. به نظر می رسد که آنها یک روش درمانی جایگزین معقول برای حفظ اوردنچر کامل فک پایین بر اساس شواهد موجود هستند.

اگر سوالات بیشتری در مورد دندانپزشکی زیبایی دارید، توصیه می کنیم همین امروز برای مشاوره زیبایی با دکتر بهروز حبیبی برنامه ریزی کنید.

او می تواند دهان شما را معاینه کند و تعیین کند که کدام درمان ممکن است برای شما مناسب باشد و به هر سوال دیگری که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

با هم می توانید یک برنامه درمانی را انتخاب کنید که برای شما بهترین است.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *