ترک عادت مکیدن انگشت

ترک عادت مکیدن انگشت


چگونه عادت مکیدن انگشت در بزرگسالی را ترک کنیم؟

ترک عادت مکیدن انگشت

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

مردم راه های مختلفی برای مقابله با کسالت، اضطراب و استرس دارند. برخی از کودکان ممکن است مکیدن انگشت شست را به عنوان راهی برای آرامش ایجاد کنند. مکیدن شست در کودکان رایج است و بیشتر افراد با بزرگتر شدن، مکیدن شست خود را متوقف می کنند. با این حال، عادات مکیدن شست حتی زمانی که برای افراد دیگر به بزرگسالی می رسد، از بین نمی روند.

به همان اندازه که ممکن است هنگام مکیدن شست احساس بهتری داشته باشید، ممکن است منجر به برخی مشکلات سلامت دهان و دندان شود. اگر نمی توانید عادت مکیدن انگشت شست را ترک کنید، در زیر نکاتی برای ترک این عادت آورده شده است.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله ترک عادت مکیدن انگشت با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

چگونه عادت مکیدن انگشت بزرگسالان را ترک کنیم؟

برای توقف عادت مکیدن شست، بهتر است ابتدا علل آن را شناسایی کنید. شناسایی علت عادت برای رفع آن آسان خواهد بود.

آماده کردن

دندانپزشکان ما در مرکز دندانپزشکی Upper Hunt Club در اتاوا توصیه می کنند که یک هدف را به عنوان یک راه آماده سازی تعیین کنید. هدف متوقف کردن مکیدن شست است. این برنامه می تواند با تلاش برای مکیدن انگشت شست خود به مدت یک روز شروع شود و آهسته کردن شما این عادت را از بین می برد.

ترک عادت مکیدن انگشت

ترک عادت مکیدن انگشت

طرح

بهتر است برنامه ای بسازید که به نفع شما باشد. افراد به دلایل مختلف انگشت شست را می مکند و برای ترک این عادت تلاش های متفاوتی لازم است. ممکن است طول بکشد تا مکیدن شست خود را متوقف کنید.

برای اینکه این کار را ممکن کنید، سعی کنید تشخیص دهید که چه چیزی باعث مکیدن انگشت شست شما می شود. هنگامی که محرک ها را شناسایی کردید، می توانید شروع به مدیریت مکیدن شست کنید. اگر استرس شما را تحریک می کند، دیگر فعالیت های کاهش استرس مانند ورزش و مسافرت را امتحان خواهید کرد.

به تدریج عادات مکیدن شست را فراموش خواهید کرد. با این حال، ممکن است بیشتر از آنچه انتظار دارید طول بکشد. شما باید صبور باشید و به برنامه و هدف خود پایبند باشید.

آزمایش کنید

زمانی که بیشتر مستعد این رفتار هستید، می توانید عادت مکیدن شست را با پوشیدن دستکش ترک کنید. همچنین از دوستان و خانواده خود بخواهید که از شما حمایت کنند و هر زمان متوجه شدند که شست خود را می مکید، به شما یادآوری می کنند که این کار را نکنید.

به خودت پاداش بده

مکیدن شست عادت بدی است. ممکن است متوقف کردن آن برای شما بسیار سخت باشد، و بنابراین، نباید به خودتان سخت بگیرید. بعد از یک هفته خودتان را ارزیابی کنید و اگر خوب عمل کردید به خودتان پاداش دهید. اگر شکست خوردید، نباید خود را تنبیه کنید، دوباره چالش را انتخاب کنید و با گذشت زمان، بهتر عمل خواهید کرد.


پیشنهاد مطالعه: ایمپلنت های دندانی در مقایسه با دندان های واقعی چقدر قوی هستند؟


چرا ترک عادت مکیدن شست مهم است؟

ترک عادت مکیدن انگشت در بزرگسالان به دلیل اثرات نامطلوبی که ممکن است ایجاد کند، حیاتی است. بیشتر بزرگسالان انگشت شست خود را به عنوان راهی برای تسکین استرس و اضطراب می مکند. با این حال، این یک راه حل کوتاه مدت است و استرس ممکن است همچنان به افسردگی یا اضطراب تبدیل شود.

هنگامی که مکیدن شست را متوقف کنید، بزرگسال راه حل های دیگری برای استرس و اضطراب پیدا می کند. پاسخ ممکن است صحبت با یک درمانگر باشد که علت مکیدن انگشت شست را شناسایی می کند و به شما کمک می کند تا با مقابله با دلیل اصلی، این عادت را کنار بگذارید.

ترک عادت مکیدن انگشت

ترک عادت مکیدن انگشت

عواقب مکیدن شست بزرگسالان

مکیدن انگشت ممکن است برای کودکان بی ضرر باشد، اما در بزرگسالی عوارض جانبی دارد. در زیر برخی از عواقب یک عادت طولانی مدت مکیدن انگشت آورده شده است.

مشکلات دندانی

 ما مکیدن انگشت را به عنوان علت اصلی مشکلات دندانی مانند نامرتبی دندان‌ها، ایجاد اوربایت و تغییر خط فک شناسایی می‌کنیم. هنگامی که انگشت شست خود را می مکید، عضلات گونه خم می شوند که شکل خط فک را تغییر می دهد.

تغییر در شکل فک ممکن است باعث تغییر در ظاهر صورت شما شود. اثرات دندانی برای افرادی که انگشت شست خود را به طور مداوم در دهان دارند بیشتر آشناست. قرار دادن انگشت شست در دهان به صورت غیر فعال ممکن است منجر به ناهماهنگی دندان ها نشود.

مشکلات با انگشت شست

مکیدن انگشت شست ممکن است باعث ایجاد تاول در آن شود. تاول‌ها توده‌هایی پر از مایع هستند که بیرون می‌ریزند و در نتیجه آسیب به پوست ایجاد می‌شوند. همچنین، ممکن است به دلیل مکیدن مکرر، انگشت شست نازک‌تر و کشیده‌تر شود.

توقف مکیدن شست ممکن است در بزرگسالی سخت باشد. اهداف تعیین کنید، صبور باشید و خود را مسئول نگه دارید. اگر نگران این هستید که ممکن است به دلیل مکیدن انگشت شست دچار مشکلات دندانی شوید، برای یک قرار ملاقات به مرکز دندانپزشکی Upper Hunt Club در اتاوا مراجعه کنید. امروز با ما تماس بگیرید تا برایتان قرار ملاقات تنظیم کنیم.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله ترک عادت مکیدن انگشت با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *