بهترین دکتر ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

بهترین دکتر ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی


3 مورد دستگاه پروتز دندان مفید از نظر متخصص ایمپلنت تهران

پروتز دندان ایمپلنت تهران

دستگاه های پروتز دندان جایگزین یا ترمیم دندان های از دست رفته یا آسیب دیده می شوند. آنها می توانند خیلی بیشتر از بهبود لبخند شما انجام دهند. یک دندان از دست رفته می تواند بر توانایی جویدن شما تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. دندان از دست رفته نیز می تواند بر سلامت استخوان فک تأثیر بگذارد و دندان های دیگر را در معرض خطر قرار دهد.

انواع مختلفی از دستگاه های ثابت دندان مانند روکش و ایمپلنت و دستگاه های متحرک از جمله پروتزهای کامل یا جزئی وجود دارد که در صورت نیاز می توان آنها را خارج کرد.

در این مقاله، ما پنج نوع دستگاه پروتز دندان را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با دندانپزشک خود در مورد اینکه کدام یک برای شما بهترین است، بحث کنید.

1. تاج دندان

روکش دندان یک پوشش جدید برای دندان آسیب دیده است.

یک تاج ممکن است از فلز یا چینی ساخته شود. روکش‌ها راه‌حل‌های بلندمدت خوبی برای دندان‌هایی هستند که ترک خورده، ترک خورده یا فرسوده شده‌اند. اما طبق یک مطالعه در سال 2018 در Journal of Dentistry Trusted Source، دندان هایی که نیاز به ترمیم قابل توجهی دارند، در معرض خطر بسیار بیشتری برای شکست هستند.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

گرفتن یک تاج اغلب مستلزم دو قرار ملاقات است. در یک فرآیند معمولی برای روکش دندان، دندانپزشک:

یک قالب نرم از دندان های خود تهیه کنید.
هرگونه حفره در دندان آسیب دیده را پر کنید (در صورت لزوم).
دندان را کوتاه کنید تا برای دریافت روکش آماده شود.
در حالی که روکش دائمی در آزمایشگاه ساخته می شود، یک روکش موقت روی دندان قرار دهید.
پس از چند هفته، یک تاج دائمی که در محل سیمان شده است قرار دهید.
روش‌های دندانپزشکی که می‌توانند روکش‌ها را در محل بسازند، ممکن است تاج‌های همان روز را ارائه دهند.

تاج ها یک راه حل نسبتا دائمی در نظر گرفته می شوند. هنگامی که یک تاج در جای خود قرار گرفت، باید 5 تا 15 سال یا حتی بیشتر در صورت نگهداری صحیح، دوام بیاورد. شما باید مانند هر دندان دیگری با روکش مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

یک تاج ممکن است به مرور زمان ترک بخورد یا تراشه کند یا سیمانی که آن را در جای خود نگه می دارد نرم شود. این می تواند به باکتری ها اجازه دهد تا وارد دندان شوند و دندان را عفونی کنند.

2. ایمپلنت دندان

یکی از گزینه های جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. این نوع پروتز در استخوان فک قرار می گیرد و با تشکیل مواد استخوانی جدید در اطراف آن ثابت می شود.

در اینجا روش معمول برای ایمپلنت دندان آمده است:

ابتدا یک ایمپلنت (یک دستگاه پیچ مانند) در استخوان فک قرار می گیرد.
دندانپزشک ممکن است یک اباتمنت که تاج را نگه می دارد اضافه کند. اگر ابتدا استخوان اطراف ایمپلنت نیاز به ترمیم داشته باشد، چند ماه بعد اباتمنت اضافه می شود.

روکشی به اباتمنت چسبانده می شود تا با دندان های اطراف مطابقت داشته باشد.
یک مطالعه 3 ساله منبع معتبر در مجله پزشکی بالینی منتشر شده در سال 2019 نشان می دهد که ایمپلنت ها معمولا دستگاه های بادوامی هستند که می توانند تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی داشته باشند. پروتز دندان ایمپلنت تهران

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران برای جراحی و بیماری های لثه بهترین گزینه ی انتخابی از بین دندانپزشکان می باشد.

اما در حالی که ایمپلنت ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند برخی از عوارض مکانیکی، فنی و بیولوژیکی داشته باشند، منابع مورد اعتماد مانند:

شل شدن پیچ.
شکست سیمان.
چینی شکسته.
عوارض در بافت نرم یا استخوان اطراف ایمپلنت.

تصمیم برای انتخاب ایمپلنت یا پروتز ممکن است به هزینه و اینکه آیا استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد بستگی دارد.

هزینه نیز عامل مهمی در ایمپلنت دندان است. هزینه ایمپلنت فقط برای ایمپلنت بین 1600 تا 3000 دلار است. سپس، یک تاج و یک اباتمنت احتمالی می تواند 1500 تا 3000 دلار دیگر باشد. برای مقایسه، انجمن دندانپزشکی آمریکا گزارش می دهد که پروتزهای کامل بالا یا پایین حدود 1600 دلار هزینه دارند. این هزینه ها به موقعیت مکانی شما نیز بستگی دارد.

ایمپلنت SPI دکتر بهروز حبیبی

ایمپلنت SPI دکتر بهروز حبیبی

3. بریج دندان

هنگامی که یک یا چند دندان از دست رفته باشد، بریج دندان سازشی بین دندان مصنوعی و ایمپلنت است.

همانطور که از نام آن پیداست، بریج دندان برای پر کردن شکافی است که در اثر از دست دادن دندان ها ایجاد می شود. یک بریج معمولاً در هر دو انتهای شکاف به دندان‌های طبیعی متصل می‌شود و ممکن است از یک یا چند دندان مصنوعی به نام پونتیک ساخته شود. در برخی موارد، برای امنیت و ثبات بیشتر، ممکن است یک پل به ایمپلنت متصل شود.

بریج اغلب از چینی ساخته می شود تا شبیه دندان های طبیعی به نظر برسد و باید مرتباً مسواک زده و نخ دندان بکشید. ممکن است برای کشیدن نخ دندان بین پل و خط لثه، وسایل کمکی مخصوص نخ دندان به نام threader لازم باشد.

در اینجا روند معمولی برای گرفتن پل آمده است:

در اولین قرار ملاقات، دندان های لنگر در دو طرف بریج به شکل سوهان در می آیند و یک قالب از دهان شما ساخته می شود. یک پل موقت ممکن است برای پر کردن شکاف ساخته شود در حالی که یک پل دائمی ظرف چند هفته ساخته می شود.
در قرار دوم، پل دائمی در جای خود نصب می شود. هر گونه تنظیمات جزئی لازم انجام می شود تا پل طبیعی به نظر برسد و با نیش طبیعی شما کار کند. سپس پل در جای خود سیمان می شود.

با هم می توانید یک برنامه درمانی را انتخاب کنید که برای شما بهترین است.

یک پل خوش ساخت می تواند برای چندین دهه دوام بیاورد، اما 5 تا 15 سال انتظار معقولی است.

هزینه های پل می تواند از 500 دلار به ازای هر پونتیک تا 1200 دلار یا بیشتر باشد. این هزینه شامل هزینه روکش نمی شود که به تنهایی می تواند از 500 تا 2500 دلار برای هر دندان هزینه داشته باشد. مانند سایر دستگاه های پروتز دندان، این هزینه ها به مکان شما بستگی دارد.

با دندانپزشک خود در مورد گزینه های خود صحبت کنید و در مورد مزایای هر نوع جراحی لثه با حداقل تهاجم صحبت کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *