بهترین دکتر متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

بهترین دکتر متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی


بخوانید از زبان متخصص ایمپلنت تهران: چهار گروه از افرادی که نباید ایمپلنت دندان انجام دهند!؟

نبایدهای ایمپلنت دندان

اگر دندان دائمی خود را در تصادف یا به دلیل پوسیدگی شدید دندان یا بیماری لثه از دست داده اید، احتمالاً با دندانپزشک خود در مورد ایمپلنت دندان صحبت کرده اید. در حالی که ایمپلنت های دندانی دارای تعدادی مزیت هستند که آنها را به گزینه برتر جایگزینی دندان در حال حاضر در دسترس تبدیل می کند، برخی از بیماران ممکن است کاندیدای خوبی برای روش کاشت ایمپلنت نباشند.

چهار گروه از افرادی که به طور کلی واجد شرایط کاشت دندان نیستند عبارتند از:

1. کودکان و نوجوانان

سن یکی از معدود عوامل موثر بر کاندیداتوری ایمپلنت دندان خارج از کنترل بیمار است. رشد فک یک فرد جوان تا حدود 17-16 سالگی برای دختران و 18-19 سالگی برای پسران ادامه می یابد. تا آن زمان، قرار دادن پست ایمپلنت دندانی با جراحی می‌توانست رشد طبیعی فک را مختل کند و مانع رشد دندان‌های بالغ در موقعیت طبیعی خود شود.

اگر یک فرد جوان دندان دائمی خود را از دست بدهد، اکثر دندانپزشکان می توانند چندین گزینه درمانی مانند گذاشتن بریج دندانی دائمی، قرار دادن تاج موقت (معروف به “فلیپر”)، قرار دادن فاصله، یا صبر کردن تا زمانی که فک بیمار به طور کامل بالغ شود را توصیه کنند. قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان

بهترین دکتر متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

بهترین دکتر متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

2. سیگاری ها و جویدنی ها

اکثر دندانپزشکان قرار دادن ایمپلنت های دندانی را برای افرادی که سیگار، سیگار برگ یا پیپ می کشند یا تنباکوی بدون دود می جوند توصیه نمی کنند. محصولات تنباکو حاوی مواد شیمیایی مانند نیکوتین، مونوکسید کربن و سیانید هیدروژن هستند که از رساندن خون کافی به فک توسط بدن جلوگیری می کنند. این به نوبه خود، توانایی بدن برای بهبودی مناسب را مهار می کند. نبایدهای ایمپلنت دندان

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که سیگار به طور قابل توجهی احتمال شکست ایمپلنت دندان را افزایش می دهد. اگر خطر بالایی برای شکست ایمپلنت وجود داشته باشد، اکثر دندانپزشکان ایمپلنت ترجیح می‌دهند این روش را انجام ندهند، نه اینکه زمان و منابع خود و بیمار را هدر دهند. ترک استفاده از محصولات تنباکو و نشان دادن تعهد طولانی مدت به ترک ممکن است بیماران را واجد شرایط این رو

3. افرادی که از دندان های خود مراقبت نمی کنند

بهداشت ضعیف دهان و دندان (و بیماری های ناشی از این عدم مراقبت) بیشتر دندان های از دست رفته بزرگسالان را در ایالات متحده تشکیل می دهد، از قضا، ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته طراحی شده اند، اما اگر بیمار دندان های خود را به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده باشد.

تعهد مداوم به بهبود بهداشت دهان خود را نشان نداده است، در این صورت ممکن است واجد شرایط این روش نباشند. ایمپلنت های دندانی در برابر پوسیدگی دندان غیرقابل نفوذ هستند، اما اگر بیمار بهداشت دندانی را رعایت نکند، ناحیه اطراف ایمپلنت همچنان می تواند قربانی پری ایمپلنتیت شود.

ما با افتخار به بیماران در هر سنی در تهران و اطراف آن خدمت می کنیم. برای آگاهی بیشتر پیج اینستاگرام دکتر بهروز حبیبی در تهران را فالوو کنید.

بهترین دکتر متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

بهترین دکتر متخصص ایمپلنت در تهران | دکتر بهروز حبیبی

4. افراد بسیار مسن (به استثنای برخی موارد)

افراد مسنی که برخی یا تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند، کاندیدای ایده‌آلی برای ایمپلنت‌های دندانی، به‌ویژه پروتزهای نگهدارنده ایمپلنت هستند. با این حال، به طور کلی، دندانپزشکان ایمپلنت، جراحان دهان، و پریودنتیست ها قبل از توصیه ایمپلنت برای بیماران بالای 85 سال تردید دارند. علاوه بر این، خطرات مربوط به جراحی از هر نوعی که فرد به سن پیری می رسد، بزرگتر می شود. در نهایت، ایمپلنت های دندانی طوری طراحی شدند که برای چندین دهه دوام داشته باشند، چیزی که افراد بالای 85 سال به سادگی به آن نیازی نخواهند داشت. نبایدهای ایمپلنت دندان

البته باید توجه داشت که اگر یک بیمار مسن از سلامت بسیار خوبی برخوردار باشد، هیچ مشکل برجسته ای که ممکن است با یک روش جراحی تداخل داشته باشد، نداشته باشد و علاقه زیادی به دریافت ایمپلنت داشته باشد، دندانپزشک ممکن است این روش را توصیه کند.

درباره دکتر بهروز حبیبی

دکتر بهروز حبیبی دندانپزشکی خانوادگی، ترمیمی، زیبایی و لیزر را با رویکردی جامع برای مراقبت و راحتی بیمار انجام می دهد.

برای تعیین وقت ملاقات در مطب دندانپزشکی ایشان با ما تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *