متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران


بریج های دندانی چقدر دوام خواهند داشت؟

دوام بریج های دندانی

 

میانگین طول عمر یک پل حدود 10 سال است. یک بریج دندان شامل حداقل سه تاج است که برای پر کردن شکاف دندان از دست رفته متصل می شود. با این حال، این طرح زمانی که زمان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن فرا می رسد می تواند چالشی ایجاد کند، بنابراین دندانپزشک دستورالعمل های اضافی بهداشت دهان را ارائه می دهد.

اگر دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید، می توانید پل خود را تمیز و تازه نگه دارید و طول عمر آن را افزایش دهید.

 

برخی از نکات مراقبت از بریج دندان عبارتند از:

دو بار در روز با خمیر دندان مسواک بزنید تا احساس تمیزی دندانپزشکی را حفظ کنید. به دنبال خمیر دندانی باشید که حاوی سیلیس باشد، چیزی که دندانپزشکان از آن استفاده می کنند.
زیر دندان مصنوعی یک بار در روز و بین دندان های طبیعی خود نخ دندان بکشید.
به طور منظم به متخصص بهداشت دندان یا دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندان های خود را به طور حرفه ای تمیز کنید.
از یک رژیم غذایی با سبزیجات، میوه ها و فیبر بیشتری نسبت به گوشت استفاده کنید.

از دندانپزشک بپرسید که اگر مطمئن نیستید چگونه می توانید از بریج خود مراقبت کنید و مرتباً به مطب او بازگردید تا بتواند پل شما را بررسی کند.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران  می باشند.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

آیا بریج های دندانی دائمی هستند؟

بخشی از دندان طبیعی شما در زیر بریج قرار دارد و سایش طبیعی ممکن است باعث از کار افتادن پل شما به مرور زمان شود. ساختار دندان باقی مانده شما همچنان در برابر بیماری لثه و پوسیدگی دندان آسیب پذیر خواهد بود.

هزینه بریج های دندانی
هزینه پل ایمپلنت از عوامل متعددی تشکیل شده است که می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد، از جمله:

برای پر کردن فضا به چند دندان نیاز دارید.
پل شامل چه موادی است، مانند زیرکونیا، رزین کامپوزیت یا آلیاژ فلزی با پوشش رزین.
موقعیت جغرافیایی شما.
درمان های اضافی برای سایر مشکلات دندانی مانند بیماری لثه مورد نیاز است.
دشواری/پیچیدگی قرار دادن پل.
قیمت همچنین بستگی به نوع پل شما دارد.

 

آیا پل دندانی ارزشش را دارد؟

بریج دندان جایگزین دندان های از دست رفته شما می شود و توانایی جویدن و صحبت کردن صحیح را به شما باز می گرداند. همچنین از جابه‌جایی دندان‌های باقی‌مانده که می‌تواند باعث مشکلات بایت شود، جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، بریج دندان خطر تحلیل استخوان را کاهش می دهد و ساختار صورت شما را حفظ می کند.

 

آیا دندان ها زیر پل می توانند پوسیدگی داشته باشند؟

دندان های طبیعی زیر روکش های دندان در بریج در برابر پوسیدگی دندان و مسائل دیگر آسیب پذیر هستند. تکه‌های کوچک غذا می‌توانند بین دندان‌ها و بریج دندانی نامناسب گیر کنند و باعث پوسیدگی دندان شوند.

اگر عمر بریج دندان شما به پایان رسیده باشد، ممکن است در سیمانی که آن را در جای خود نگه می دارد، ترک ایجاد کند. باکتری ها می توانند از طریق این ترک ها وارد شوند و دندان های زیرین را آلوده کنند. بهداشت نامناسب دندان همچنین می تواند منجر به بیماری لثه شود و مشکلاتی را برای دندان های زیر بریج ایجاد کند.

ایمپلنت های دندانی ایمپلنت دندان یکی دیگر از راه حل های دندان از دست رفته است.

آنها یک گزینه جایگزین برای بسیاری از بیماران هستند و متخصصان دندانپزشکی اغلب آنها را به دندان مصنوعی یا حتی بریج ترجیح می دهند.

 

 

ایمپلنت های دندانی چیست؟

اگر بیماری پریودنتال، آسیب یا دلیل دیگری برای از دست دادن دندان یا دندان دارید، ایمپلنت دندان ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. ایمپلنت دندان از یک تاج با پایه تیتانیومی پشتیبانی می کند که مانند ریشه دندان عمل می کند.

دندانپزشک شما ایمپلنت را با جراحی قرار می دهد، سپس آن را به استخوان فک شما می چسباند و در نتیجه آن را در موقعیت خود محکم می کند.

پس از تکمیل فرآیند فیوزینگ، دندانپزشک یک اباتمنت را به قاب پست متصل می کند، که از بالای خط لثه شما بیرون زده و فضایی را برای پیچاندن یا سیمان کردن روکش دندان فراهم می کند.

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

متخصص-ایمپلنت-در-تهران | دکتر-بهروز-حبیبی-در-تهران

ایمپلنت های دندانی چگونه کار می کنند؟ برای فرآیند ایمپلنت به جراحی دهان نیاز خواهید داشت. دندانپزشک شما معمولاً این روش را در زمانی که تحت آرامبخشی هستید انجام می دهد. در طول جراحی، دندانپزشک شما سوراخ کوچکی در استخوان فک شما ایجاد می کند و پایه را با دقت به استخوان شما می پیچد.

سپس لثه شما را روی ایمپلنت دندان قرار می دهند تا بتواند التیام یابد. هنگامی که پایه ایمپلنت به طور موثر بهبود یافت، برای قرار دادن یک اتصال دهنده در بالای ایمپلنت دندان به جراحی دوم نیاز خواهید داشت.

سپس دندانپزشک با استفاده از یک پیچ کوچک و سیمان مخصوص دندان، تاج را در بالای این رابط قرار می دهد.

به صفحه ی اینستاگرام دکتر بهروز حبیبی متخصص ایمپلنت در تهران نگاهی بیندازید.

 

آیا می توانید بعد از بریج ایمپلنت انجام دهید؟

پاسخ بله است. با گذشت زمان، یک پل ممکن است فرسوده شود و از کار بیفتد. شاید آنطور که انتظار داشتید جذاب به نظر نرسد. در هر صورت، ممکن است بخواهید از بریج به ایمپلنت دندانی تغییر دهید تا زیبایی دهان خود را بهبود ببخشید.

ایمپلنت ها چگونه به نظر می رسند اغلب، ایمپلنت های دندانی خوشایندترین نتیجه را ارائه می دهند، زیرا دندانپزشک می تواند آنها را شبیه مینای طبیعی کند.

در برخی موارد، ممکن است بلافاصله پس از کشیدن دندان شما، ایمپلنت قرار دهند که سطح طبیعی استخوان را حفظ کرده و ظاهر کار دندان شما را بهبود می بخشد.

 

ایمپلنت های دندانی چه مدت دوام خواهند داشت؟

آیا بریج یا ایمپلنت بیشتر دوام می آورد؟ ایمپلنت دندان دوام بیشتری نسبت به بریج دارد که به آنها اجازه می دهد تا مادام العمر محافظت کنند. سیلندر فلزی تیتانیوم ایمپلنت بادوام بوده و در برابر مشکلات لثه و پوسیدگی فوق العاده مقاوم است.

با دندانپزشک ما در تهران تماس بگیرید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *