دندان های از دست رفته

دندان های از دست رفته


اگر اکثر یا همه دندان های شما از دست رفته باشد چه اتفاقی می افتد؟

دندان های از دست رفته

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

1) جایگزینی تمام دندان های خود: از پروتز نگهدارنده ایمپلنت استفاده کنید

پروتز دندان نگهدارنده ایمپلنت

اگر اکثر یا تمام دندان‌های خود را در قوس (بالا یا پایین) از دست داده‌اید، پروتز دندان مصنوعی با ایمپلنت ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

دندان مصنوعی نگهدارنده ایمپلنت چیست؟

دندان مصنوعی قوس مصنوعی دندان است. روی خط لثه شما قرار می گیرد و به شما ظاهر یک مجموعه کامل از دندان ها را می دهد. مشکل پروتزهای سنتی این است که قابل جابجایی هستند، به این معنی که می توانند بلغزند، سر بخورند، کلیک کنند، بیفتند و کارهای روزانه مانند خوردن و صحبت کردن را ناراحت کنند.

برای رفع این مشکل، می توانید دندان مصنوعی خود را با ایمپلنت دندان به طور دائم ایمن کنید.

چگونه کار می کند؟

متخصصان ایمپلنت ما به صورت استراتژیک چهار ایمپلنت دندان را در امتداد قوس شما قرار می دهند. در حالی که آنها بهبود می یابند، پروتز فعلی شما ممکن است اصلاح شود تا بتوان آن را بدون ایجاد اختلال در روند بهبودی پوشید.

پس از بهبودی، یک پروتز جدید و سفارشی دریافت خواهید کرد که به ایمپلنت های دندانی متصل می شود. نتیجه یک پروتز دائمی و ایمن است که به صورت سفارشی طراحی شده و متناسب با زیبایی صورت شماست.

اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، این ممکن است راه حلی برای تمام مشکلات دندان مصنوعی شما باشد. و اگر تعداد زیادی دندان از دست رفته دارید، این ممکن است گزینه ای عالی برای بازگرداندن لبخند و اعتماد به نفس شما باشد.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسائله ای از جمله دندان های از دست رفته با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

دندان های از دست رفته

دندان های از دست رفته

 


پیشنهاد مطالعه: چگونه بفهمم کاندیدای ایمپلنت دندان هستم؟


اما نکته کلیدی برای همه این نوع ایمپلنت های دندانی این است که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستید یا خیر. چگونه آن را تعیین کنیم؟

آیا من کاندید خوبی برای ایمپلنت دندان هستم؟

ما در متخصصان ایمپلنت و پریودنتتیک، برگه جدیدی را برای داوطلبان آکادمی پریودنتولوژی آمریکا برای جراحی ایمپلنت دندان در موارد زیر باز می‌کنیم:

استخوان

وقتی یک دندان از دست می رود، استخوان اطراف شروع به تحلیل می کند. شما به مقدار مشخصی استخوان نیاز دارید تا پست بتواند با آن ترکیب شود. اگر برای مدتی دندانی را از دست داده اید، ممکن است استخوان کافی برای انجام جراحی ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد.

برای تعیین این موضوع از یک اسکنر CBCT استفاده می کنیم. این فناوری مدرن به ما یک نمای سه بعدی از دهان و استخوان فک شما می دهد تا بتوانیم کمیت استخوان شما را ارزیابی کنیم. اگر استخوان کافی دارید، ما با برنامه درمانی شخصی شما جلو خواهیم رفت.

اگر استخوان کافی برای ایمپلنت دندان ندارید، اغلب می‌توانیم عمل پیوند استخوان را انجام دهیم. این روش می تواند به بدن شما در بازسازی استخوان و بافت کمک کند. زمانی که استخوان کافی داشته باشید، می‌توانید عمل جراحی را به پیش ببرید.

سن

ایمپلنت‌های دندانی اگر در بزرگسالانی که رشد و نمو آن‌ها به پایان رسیده باشد، بسیار موفق هستند.

اگر شما یا فرزندتان خیلی جوان هستید، ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا ساختار صورت شما رشد کند. این معمولاً در حدود 16 سالگی برای دختران و 18 سالگی برای پسران است.

سلامتی

مانند بسیاری از جراحی ها، سلامت عمومی و دهان و دندان برای جراحی ایمپلنت دندان مورد نیاز است. اگر از بیماری‌های خاصی مانند دیابت رنج می‌برید، سیگاری شدید یا بیماری لثه دارید، ایمپلنت‌های دندانی ممکن است عملی نباشند.

مطمئن باشید، دندانپزشکان ما شما را به صورت فردی ارزیابی خواهند کرد و در صورت لزوم با پزشک شما برای یافتن راه حل همکاری خواهند کرد.

دندان های از دست رفته

دندان های از دست رفته

در مورد انواع ایمپلنت های دندانی سوال دارید؟

چه یک دندان یا چند دندان از دست داده باشید، ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا لبخند خود را بازگردانید!

به نظر شما بهترین گزینه چه نوع ایمپلنت دندانی است؟

ایمپلنت دندان تک دندان
پل با پشتیبانی از ایمپلنت
دندان مصنوعی با ایمپلنت

اگر در مورد انواع ایمپلنت های دندانی سوالی دارید می توانید با مطب ما تماس بگیرید.

یا بهتر از آن، یک مشاوره برنامه ریزی کنید تا بتوانیم پاسخ های خود را با شرایط منحصر به فرد شما تنظیم کنیم.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *