درمان کانال ریشه

درمان کانال ریشه


اگر درمان ضروری کانال ریشه را به تعویق بیندازید چه اتفاقی می‌افتد؟

درمان کانال ریشه

با دندان آسیب دیده نیاز به کانال ریشه دارد:

بر کسی پوشیده نیست که هیچ کس نمی خواهد جمله “شما نیاز به کانال ریشه” را از دندانپزشک خود بشنود، اما آنها این درمان را به راحتی توصیه نمی کنند. در واقع، آنها این کار را انجام می دهند زیرا اگرچه ممکن است دندان آسیب دیده باشد، اما قابل ترمیم نیست. اگر توانسته اید از کامل نشدن کانال ریشه خلاص شوید، حتی اگر هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها به آن نیاز داشته باشید، بهتر است به خواندن ادامه دهید.

چرا دندانپزشکان کانال های ریشه را توصیه می کنند؟

وقتی دندانپزشک در وهله اول به شما کانال ریشه را توصیه می کند، دلیل خوبی دارد. به هر حال، این شامل دسترسی به ناحیه داخلی دندان است که بافت پالپ در آن قرار دارد و تکمیل آن به زمان و دقت دقیقی نیاز دارد.

 

متخصص ایمپلنت در تهران

 

با این حال، زمانی که عفونت در داخل دندان ایجاد می‌شود، یا به دلیل پوسیدگی شدید دندان یا آسیبی که دندان را در معرض باکتری‌های دهان قرار داده است، درمان آن توسط یک متخصص دندان‌پزشک بسیار مهم است. خبر خوب این است که درمان ریشه در واقع کاملاً ساده است و به لطف پیشرفت های مدرن در فن آوری دندانپزشکی، انجام آن بسیار راحت تر است. اکثر مردم وقتی تحت درمان ریشه قرار می‌گیرند و مطب را ترک می‌کنند، تعجب می‌کنند و متوجه می‌شوند که انجام آن چقدر آسان بوده است!

با این گفته، پیامدهای جدی وجود دارد که می تواند در صورت عدم انجام آن در زمان مورد نیاز ایجاد شود.

به اینستاگرام متخصص ایمپلنت در تهران بپیوندید.

دندان شما خودش خوب نمی شود:

برخلاف سایر قسمت‌های بدن، دندان‌ها در صورت آسیب‌دیدگی قادر به ترمیم خود نیستند. آنها نیاز به مراقبت حرفه ای دارند، چه برای دندان ترک خورده یا ترک خورده باشد یا بافت داخل دندان به نوعی عفونی شده باشد. حتی آنتی بیوتیک ها فقط به درمان عفونت ها کمک می کنند، نه لزوماً آنها را به طور کامل ریشه کن می کنند. قسمت های عفونی دندان باید قبل از اینکه دندان به درستی بهبود یابد برداشته شود. هرچه بیشتر منتظر بمانید، انجام کانال ریشه دشوارتر می شود. این امر میزان موفقیت کلی خود عمل کانال ریشه را کاهش می دهد.

متخصص ایمپلنت در تهران

دندان های شما ممکن است نیاز به برداشتن داشته باشند

به خاطر داشته باشید که درمان ریشه به عنوان جایگزینی برای کشیدن دندان در نظر گرفته شده است، که کاملاً بدترین حالت ممکن است (خارج از گسترش عفونت به دندان های مجاور و سایر نواحی بدن، مانند مغز). دندان به قدری آسیب می بیند که دیگر نمی توان آن را با درمان ریشه و روکش دندان نجات داد، شما دندان را به طور کامل از دست خواهید داد و باید آن را با بریج یا ایمپلنت دندان جایگزین کنید.

حتی اگر فکر می کنید با انجام ندادن کانال ریشه در هزینه خود صرفه جویی می کنید، زمانی که دندان نیاز به برداشتن و جایگزینی داشته باشد، در نهایت هزینه آن را پرداخت می کنید. چه دندان درد داشته باشید و چه درمان ریشه که می دانید به آن نیاز دارید را به تعویق انداخته اید، امروز منتظر تماس با دندانپزشک نباشید تا آن را تکمیل کنید!

در کلینیک دکتر بهروز حبیبی آماده هستند تا کانال ریشه بعدی شما را تا حد امکان راحت و موفق کنند. آنها نه تنها از تخصص لازم برای حفظ دندان شما برخوردارند، بلکه از آخرین فناوری دندانپزشکی برای برداشتن پالپ عفونی و ترمیم دندان با یک ترمیم سفارشی ساخته شده به طور کامل در داخل استفاده می کنند. برای تعیین قرار ملاقات اضطراری یا تعیین اینکه آیا درمان ریشه برای شما مناسب است، می توانید از طریق وب سایت آنها با آنها تماس بگیرید.

دکتر بهروز حبیبی متخصص ایمپلنت در تهران بهترین ها را برای شمادر نظر دارد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *