متخصص-ایمپلنت-در-تهران

دندان درد شما می تواند کشنده باشد چگونه از یک دندانپزشک یاد بگیرید؟

درمان دندان درد

اگر تا به حال دندان درد داشته اید یا عفونت دندانی را تجربه کرده اید، احتمالاً می دانید که در نتیجه چقدر ناراحتی می تواند ظاهر شود. با این حال، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک دندان درد می تواند به چیزی بسیار کشنده تر تبدیل شود؟ دفعه بعد که دچار دندان درد شدید، به سادگی آن را مسواک نزنید. در عوض، فوراً با یک دندانپزشک اورژانس تماس بگیرید. انجام این کار می تواند زندگی شما را نجات دهد.

چگونه دندان درد می تواند باعث مراجعه به اورژانس شود؟

هنگامی که دندان درد ظاهر می شود، می تواند نتیجه حفره درمان نشده باشد. با این حال، ممکن است به دلیل عفونت نیز باشد، یعنی زمانی که باکتری به بافت داخل و اطراف دندان می رسد. این باعث می شود که دندان با چرک پر شود و به باکتری ها اجازه رشد دهد.

درست مانند عفونت در هر قسمت دیگر از بدن، عفونت دندان به راحتی می تواند به دندان های مجاور و بافت دهان سرایت کند. حتی می تواند به قسمت هایی از فک گسترش یابد و منجر به ایجاد سپسیس شود، یک عارضه تهدید کننده زندگی که با تب، مشکل در تنفس، فشار خون پایین، ضربان قلب بالا و آشفتگی ذهنی مشخص می شود.

علاوه بر این، عفونت های دهان در نزدیکی مغز قرار دارند. اگر عفونت به این ناحیه از بدن سرایت کند، این می تواند کشنده باشد. هنگامی که یک عفونت باکتریایی از طریق پالپ دندان شما به جریان خون دسترسی پیدا می کند، می تواند به سایر نقاط بدن که ممکن است انتظارش را نداشتید برسد. به همین دلیل، همیشه بهتر است به جای متاسف بودن، ایمن باشید و در اسرع وقت به دندانپزشک اورژانس مراجعه کنید.

شایع ترین علائم عفونت دندان

اگر مطمئن نیستید که آیا عفونت دندان دارید، چند لحظه به رایج ترین علائم زیر توجه کنید. این شامل:

• درد شدید دندان
  • تب شدید
  • سبکی سر
  • گیجی
  • برافروختگی پوست و/یا تعریق
  • لرز
  • تورم صورت که باز کردن دهان، قورت دادن یا نفس کشیدن را دشوار می کند
  • کم آبی یا کاهش تکرر ادرار
  • ضربان قلب سریع
  • استفراغ
  • دمای 103 درجه فارنهایت یا بالاتر برای بزرگسالان (یا 102.2 درجه فارنهایت یا بالاتر برای کودکان)

متخصص ایمپلنت در تهران

اگر دندان درد شدید را تجربه کردید چه باید کرد؟

اگر دندان درد شما بیش از 24 ساعت طول کشید یا شدید شد، باید فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات در همان روز تعیین کنید. علاوه بر این، اگر متوجه تب، تورم صورت، مشکل در تنفس یا بلع، التهاب لثه، یا احساس درد در حین جویدن شدید، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

با داشتن یک دندانپزشک اورژانس اختصاصی، هرگز مجبور نیستید به تنهایی مشکلات دندانی را برطرف کنید. برای درمان دندان درد یک روز دیگر منتظر نمانید، حتی اگر مطمئن نیستید که چیزی که تجربه می کنید یک عفونت دندانی یا اورژانس دندان است.

جایگزینی برای دندان های از دست رفته

دندانپزشک ما هر کاری که ممکن است انجام می دهند تا شما را در همان روز اورژانس دندانپزشکی خود ویزیت کنند، به خصوص اگر احساس ناراحتی شدید دندانی دارید و می ترسید که ممکن است عفونت دندانی داشته باشید. با چندین دهه تجربه ترکیبی تحت کمربند آنها و فناوری مدرن دندانپزشکی داخلی، می توانید انتظار داشته باشید که به سرعت از درد خلاص شوید و در مسیر درست به سمت بهبودی قرار بگیرید. برای تعیین وقت، می توانید از طریق وب سایت آنها با آنها تماس بگیرید.