مشکلات ایمپلنت دندان

خرابی و مشکلات اولیه ایمپلنت دندان چیست؟

مشکلات ایمپلنت دندان

مشکلات یا عوارض ناشی از جراحی ایمپلنت دندان ممکن است کمی بعد از عمل یا سالها بعد رخ دهد. نارسایی زودرس دندان در سه تا چهار ماه اول عمل اتفاق می افتد.

به خاطر داشته باشید که بعد از جراحی تا حدی درد یا ناراحتی را تجربه خواهید کرد که می توانید با داروهای ضد درد آن را کنترل کنید. با این وجود ، اگر درد بعد از پنج تا هفت روز بهبود نیافت ، با جراح خود صحبت کنید. بین سه تا شش ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد.

در حالی که درد و تورم پس از جراحی شایع است ، مراقب عوارض احتمالی باشید:

1. عفونت در محل کاشت

عفونت می تواند در حین یا بعد از عمل ایجاد شود. عوامل خطر عفونت شامل بیماری خود ایمنی ، سیگار کشیدن و بهداشت بد دهان است.

2. میکرو حرکات را کاشت

میکرو حرکت ایمپلنت می تواند زمانی اتفاق بیفتد که ایمپلنت دندان فاقد ثبات باشد ، گاهی اوقات پس از تعویض فوری دندان.

به طور معمول ، دندان مصنوعی به ایمپلنت متصل نمی شود مگر اینکه استخوان فک به درستی با ایمپلنت ادغام شود. اما گاهی اوقات ، جراح بلافاصله پس از کاشت دندان را تعویض می کند.

این روش نیاز به ویزیت کمتری از پزشک دارد ، اما همچنین می تواند فشار بیشتری روی ایمپلنت وارد کرده و منجر به شکست شود.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله مشکلات ایمپلنت دندان با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

3. عدم پشتیبانی کافی از استخوان

نارسایی در مراحل اولیه نیز زمانی اتفاق می افتد که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد ، اما به هر حال جراح این عمل را تکمیل می کند. بدون استخوان کافی ، ایمپلنت نمی تواند با فک جوش بخورد.

4. واکنش آلرژیک

در صورت حساسیت به آلیاژ تیتانیوم ، فلزی که در برخی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد ، ممکن است واکنش نشان دهید. علائم حساسیت شامل تورم ، از دست دادن چشایی و شاید احساس سوزن سوزن شدن است.

به جراح دهان و دندان خود حساسیت تیتانیومی را ذکر کنید. شما به ایمپلنت نیاز دارید که حاوی مواد مختلف باشد.

5. عدم رعایت دستورات پزشک

فعالیتها و عادات شما نیز تأثیرگذار است. رعایت دستورالعمل های جراح پس از عمل برای کاهش خطر عوارض ضروری است. ممکن است به شما دستور داده شود که تا زمان بهبودی ایمپلنت غذاهای نرم بخورید ، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و از آب نبات سفت اجتناب کنید.

6. خرابی و مشکلات ایمپلنت دیر هنگام

جراحی ایمپلنت دندان می تواند موفقیت فوری داشته باشد و عوارضی تا سالها بعد ایجاد نشود.

پیشنهاد مطالعه: همه آنچه باید در مورد روش کاشت دندان بدانید؟

مشکلات ایمپلنت دندان

در اینجا برخی از عوارض طولانی مدت ایمپلنت دندان آمده است:

وقتی جراح ایمپلنت را خیلی نزدیک عصب قرار می دهد ، ممکن است آسیب عصبی یا بافتی ایجاد شود. علائم آسیب شامل بی حسی یا سوزن سوزن شدن در زبان ، لب ها ، لثه ها یا صورت است.

رد جسم خارجی اغلب اتفاق نمی افتد ، اما ممکن است اتفاق بیفتد. این زمانی است که بدن ایمپلنت را رد می کند. علائم رد شامل افزایش درد در محل کاشت ، تورم ، تب و لرز است.

ایمپلنت دندانی که در فک بالا قرار می گیرد ممکن است به داخل حفره سینوس بیرون زده باشد.آسیب به ناحیه اطراف ایمپلنت دندانی ممکن است باعث شل شدن ایمپلنت شده و در نتیجه شکست بخورد.

برای به حداقل رساندن احتمال بروز مشکلات طولانی مدت ، به رعایت نکات بهداشتی ادامه دهید و دهان ، ایمپلنت ها و لثه های خود را سالم نگه دارید. حداقل دوبار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید ، دهان خود را با دهانشویه بشویید و برای معاینات معمول به دندانپزشک مراجعه کنید.