صاف کردن دندان ها

صاف کردن دندان ها


راهکارهایی برای صاف کردن دندان های خود در بزرگسالی

صاف کردن دندان ها

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

افراد در هر سنی می توانند دندان های خود را صاف کنند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که فرآیند صاف کردن دندان ها از سنین پایین اتفاق می افتد، اما در واقع برای بسیاری از افراد در بزرگسالی انتخاب درمانی برای صاف کردن دندان های خود بسیار رایج است. بیایید در مورد گزینه های مختلف موجود برای بزرگسالانی که دندان های صاف تر می خواهند صحبت کنیم.

بریس ها

یکی از گزینه‌های محبوب برای بزرگسالانی که دندان‌های صاف‌تری می‌خواهند بریس‌ها است. این گزینه درمانی با اعمال فشار در طول زمان برای جابجایی تدریجی دندان ها در جای خود با اجزای مختلف متصل به دندان کار می کند. این روش با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مزایای بزرگ بریس عبارتند از:

به طور موثر دندان ها را در جای خود حرکت می دهد

بریس‌ها در اتاوا با استفاده از سیم‌ها و براکت‌هایی که به دندان‌های شما متصل می‌شوند، دندان‌ها را در امتداد خط لثه در جای خود قرار می‌دهند. هر بیمار جدول زمانی درمانی خود را دارد زیرا نتایج در هر مورد متفاوت است. چه یک بیمار از بریس های خود برای دو سال یا پنج سال استفاده کند، در پایان همیشه با یک لبخند کامل باقی می ماند.

صاف کردن دندان ها

صاف کردن دندان ها

 


پیشنهاد مطالعه: جراحی دندان های نهفته چگونه است؟

کاهش دندان قروچه و تراشیدن

بریس‌ها برای بزرگسالانی که دندان قروچه دارند و دندان‌های خرد شده دارند کار می‌کنند، زیرا فشار روی دندان‌ها را در طول زمان کاهش می‌دهند که می‌تواند از آسیب بیشتر به دندان‌ها جلوگیری کند.

بریس ها در اتاوا گاهی اوقات ناراحت کننده هستند و با یک برنامه درمانی طولانی همراه هستند. اگر در بزرگسالی بریس‌ها را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که پس از اتمام درمان به‌طور مداوم از نگهدارنده‌های خود استفاده کنید تا دندان‌هایتان به حالت کج اولیه خود برنگردند.

اینویزیلاین

گزینه دیگر Invisalign است. اینویزیلاین در اتاوا سیستمی از ترازهای شفاف است که به گونه ای طراحی شده است که قابل جابجایی و قابل حمل باشد، بنابراین می توانید در حین انجام کارهای روزانه خود دندان های خود را صاف کنید. مزایایی که بزرگسالان هنگام انتخاب Invisalign در اتاوا تجربه خواهند کرد عبارتند از:

کمتر قابل توجه است

هیچ کس نمی داند که شما با اینویزیلاین دندان های خود را صاف می کنید مگر اینکه به آنها بگویید. این برای افرادی که دندان‌های صاف‌تری می‌خواهند اما ایده بریس‌های فلزی را دوست ندارند عالی است.

نگهداری آسان از دندان

تمیز کردن دندان ها با اینویزیلاین بسیار آسان است زیرا قابل جدا شدن هستند. می توانید آنها را در طول روز مانند هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و آشامیدن بیرون بیاورید و به همین ترتیب حفظ روال بهداشت دهان و دندان خود را به طور معمول آسان تر می کند.

برنامه های درمانی اینویزیلاین کوتاه تر هستند

درمان اینویزیلاین نسبت به بریس ها زمان کوتاه تری دارد و اینویزیلاین معمولاً حدود 1 سال طول می کشد. متوسط برنامه اینویزیلاین 9 تا 24 ماه طول می کشد، گاهی اوقات چند هفته گذشته می تواند بسیار دشوار باشد زیرا دندان های شما بلافاصله به موقعیت نهایی خود می روند، اما نتایج ارزش آن را دارد.

اینویزیلاین یک گزینه عالی برای بزرگسالانی است که می خواهند دندان های صاف تری داشته باشند و از احساسی که بریس ها در آنها ایجاد می کند را دوست ندارند. اینویزیلاین شفاف است، که تمیز کردن آنها را آسان می کند و در صورت نیاز می توان آن را داخل و خارج کرد. پس از درمان با اینویزیلاین، دندان های شما صاف تر از همیشه خواهند بود.

 

صاف کردن دندان ها

صاف کردن دندان ها

 

روکش های دندان

روکش های دندان در اتاوا گزینه دیگری برای بزرگسالانی است که می خواهند دندان های صاف تری داشته باشند. روکش های دندانی از لایه نازکی از پرسلن بادوام ساخته شده اند که به سطح دندان شما چسبانده شده و رنگ و شکل آن را تغییر می دهد تا دندان های شما صاف شود. این گزینه برای بزرگسالانی که مشکلات جزئی در دندان‌های خود دارند، مانند دندان‌های شکسته یا ترک خورده، مناسب است که با صاف‌تر کردن دندان‌ها به راحتی برطرف می‌شود. روکش های دندانی گزینه ای سریع و آسان برای یک لبخند کامل هستند.

در اینجا برخی از مزایایی که می توانید با این گزینه درمانی بهره مند شوید آورده شده است:

روکش های دندان تمیز و طبیعی به نظر می رسند

ونیرها ظاهر بسیار خوبی دارند زیرا روی دندان های شما چسبانده می شوند. آنها طبیعی به نظر می رسند و لبخندی یکدست و سفید می بخشند. با روکش ها، می توانید مطمئن باشید که هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که آنها را انجام داده اید.

سفارشی سازی

روکش های دندان را می توان به شکل، رنگ و اندازه ایده آل شما سفارشی کرد. بنابراین، اگر به دنبال روشن کردن لبخند هستید، به معنای واقعی کلمه، می توانید.

دکتر بهروز حبیبی ، متخصص ایمپلنت در تهران ، دارنده دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته جراحی لثه و ایمپلنت می باشند. ایشان با بیش از ۲۰ سال تجربه کار کلینیکی، مطبی و چند هزار کاشت ایمپلنت جزو پزشکان پرکار و شناخته شده در حوزه ایمپلنت می باشند و مفتخر هستند به بیماران که به ایشان مراجعه کرده و میکنند در مورد هرگونه مسئله ای از جمله صاف کردن دندان ها با تخصص و تجربه ی بالای خود خدمت کنند.

اگر نیاز به خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا دارید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام آقای دکتر بهروز حبیبی اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *