دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران


بهترین سن برای ایمپلنت دندان چه سنی است؟

بهترین سن برای ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد دارای دندان‌های دائمی هستند که رشد نمی‌کنند و فضایی را باقی می‌گذارند که دندان باید در آن باشد. شایع ترین دندان های از دست رفته، دندان عقل هستند و وقتی آن ها نباشند، یک نعمت است! با این حال، شایع ترین دندان از دست رفته مادرزادی بعدی، لترال فوقانی، درست در کنار سانترال ها است. زمانی که این دندان ها از بین می روند، معمولاً یک نگرانی بزرگ زیبایی است.

والدین این بیماران معمولاً می خواهند بدانند بهترین سن برای ایمپلنت دندان چه سنی خواهد بود. سن 18 سالگی متداول ترین پاسخ است، اما پاسخی است که می تواند مشکلات زیادی در زندگی بعدی ایجاد کند.

دکتر بهروز حبیبی بهترین دکتر ایمپلنت در تهران می باشند که با تجارب زیادی که دارند متخصص ایمپلنت در تهران می باشند.

تفکر سنتی این است که ایمپلنت‌ها را می‌توان به محض تکمیل رشد و نمو، که در سن 16 سالگی برای زنان و 18 سالگی برای مردان است، قرار داد. همچنین، اکثر دندانپزشکان در دانشکده دندانپزشکی یاد گرفتند که تا 18 سالگی بیمار نباید روکش گذاشت، بنابراین به بسیاری از بیماران گفته می شود که 18 سالگی بهترین سن برای تاج ایمپلنت است.

با این حال، استخوان‌های فک رشد می‌کنند و دندان‌ها در طول زندگی فرد حرکت می‌کنند. به گوش و بینی پیرمردها نگاه کنید، خواهید دید که استخوان های فک تنها نیستند!

اگر مایل به تماشای نمونه کارهای دکتر بهروز حبیبی هستید به اینستاگرام ایشان نگاهی بیندازید.

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

توجه به این نکته مهم است که ایمپلنت ها با بقیه دندان ها و استخوان در فک مهاجرت نمی کنند. آنها در جای خود لنگر انداخته اند. دندان های خلفی معمولاً به صورت افقی به سمت جلوی دهان حرکت می کنند. با جابجایی دندان‌های طبیعی، بسیاری از روکش‌های ایمپلنت خلفی فضاهایی را در دو طرف ایجاد می‌کنند. این می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما بسیاری از بیماران حتی از وقوع آن آگاه نیستند.

با این حال، دندان ها و استخوان های قدامی فوقانی معمولاً به صورت عمودی، پایین و دور از بینی حرکت می کنند. تاج ایمپلنتی که جایگزین یکی از این دندان ها می شود، زمانی که دندان های اطراف و استخوان به سمت پایین حرکت کنند، کوتاه و غوطه ور به نظر می رسد. وقتی این اتفاق می افتد، برای یک بیمار سخت است که متوجه نشود.

اول، خبر بد. ایمپلنت های قدامی به تدریج در طول زندگی بزرگسالی غوطه ور می شوند و هیچ کاری نمی توان در مورد آن انجام داد. با این حال، نرخ غوطه ور شدن با سن متفاوت است. یک مطالعه نشان داده است که سرعت غوطه وری قبل از 30 سالگی تقریباً چهار برابر بیشتر است. پس از 30 سالگی، به نظر می رسد که تاج ایمپلنت تنها در 0.27 درصد طول خود هر سال زیر آب می رود، که چندان قابل توجه نیست.

مطالعه دیگری نشان داده است که تفاوت ارتفاع دندان و استخوان بعد از 30 سالگی ناچیز است، همانطور که با چنین سرعت کمی از غوطه ور شدن انتظار می رود.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که برخی از افراد در دهه 20 سالگی رشد استخوان فک بیشتری نسبت به دیگران خواهند داشت. آنهایی که بیشتر رشد می کنند، صورت های بلند و باریکی دارند. نشان داده شده است که افراد دارای صورت دراز به طور متوسط 5 میلی متر حرکت عمودی دندان در سنین 15 تا 25 سال دارند. فردی با این الگوی رشد که ایمپلنت در 18 سالگی گذاشته شده است ممکن است تا سن 25 سالگی ایمپلنتی بسیار کوتاهتر از دندان های اطراف داشته باشد.

بنابراین سن مناسب برای ایمپلنت چه زمانی است؟

بستگی به بیمار دارد، اما بسیاری از افراد باید سعی کنند از گذاشتن ایمپلنت های قدامی در سن 18 سالگی خودداری کنند. این مطالعات نشان می دهد که برای برخی از افراد، اگر بیمار تا سن 25 یا 30 سالگی صبر کند، بهترین زیبایی طولانی مدت به دست می آید.

خبر خوب این است که چندین گزینه زیبایی برای بیماران جوان با دندان های از دست رفته وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر یا گرفتن قرار ملاقات امروز می توانید از اینجا شروع کنید.

 

دکتر بهروز حبیبی - متخصص ایمپلنت - جراحی لثه زعفراینه - متخصص ایمپلنت در تهران

دکتر بهروز حبیبی – متخصص ایمپلنت – جراحی لثه زعفراینه – متخصص ایمپلنت در تهران

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *